Παρασκευή, 22 Νοεμβρίου, 2024

Προς απελευθέρωση επιβατικών μεταφορών

» Παρουσιάστηκαν οι βασικές διατάξεις του νομοσχεδίου

ΑΘΗΝΑ » Φθηνότερο εισιτήριο, περισσότερη δικαιοσύνη και καλύτερο ανταγωνισμό, θα έχουμε με την απελευθέρωση των οδικών επιβατικών μεταφορών», τόνισε ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Μιχ. Χρυσοχοΐδης, κατά τη διάρκεια χθεσινής συνέντευξης Τύπου, που παρουσίασε τις βασικές διατάξεις του νομοσχεδίου «Δημόσιες Υπεραστικές Οδικές Μεταφορές Επιβατών – Ρυθμιστική Αρχή Επιβατικών Μεταφορών και άλλες διατάξεις», η συζήτηση του οποίου ξεκινά σήμερα στη Βουλή.

Σκοπός των διατάξεων του σχεδίου νόμου είναι η αποτελεσματικότερη οργάνωση του δικτύου των δημοσίων υπεραστικών οδικών μεταφορών επιβατών, η αναβάθμιση της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών προς το επιβατικό κοινό, η διασφάλιση του χαμηλότερου δυνατού κόστους για τον επιβάτη, στο πλαίσιο του υγιούς ανταγωνισμού, η διασφάλιση της πλήρους γεωγραφικής κάλυψης των μεταφορικών αναγκών κάθε περιφερειακής ενότητας, η ενίσχυση της διαφάνειας στην ανάθεση μεταφορικού έργου και ο εκσυγχρονισμός του θεσμικού πλαισίου που διέπει τις μεταφορές.
Σύμφωνα με τη διαδικασία, θα δημιουργηθούν τρεις τύποι γραμμών: γραμμές αποκλειστικού μεταφορικού έργου, άγονες γραμμές, στις οποίες θα υπάρχει αποκλειστικότητα του μεταφορικού έργου, αλλά και κρατική επιδότηση, και ελεύθερες γραμμές χωρίς προκήρυξη.
Στους δύο πρώτους τύπους γραμμών θα γίνονται μειοδοτικοί διαγωνισμοί με ορισμένο πλαφόν και εκείνος που θα δίνει την καλύτερη οικονομική προσφορά θα αναλαμβάνει και το έργο. Ο σχεδιασμός των γραμμών θα γίνεται από τις περιφέρειες, αλλά τις αποφάσεις γι αυτές θα λάβει η Ρυθμιστική Αρχή Επιβατικών Μεταφορών (ΡΑΕΜ).
Η Ρυθμιστική Αρχή Μεταφορών είναι αρχή, η οποία ισχύει σε όλες τις μεταφορές, σε όλες τις χώρες της Ευρώπης. «Είναι μία νέα μορφή, ένα νέο εργαλείο για τη λειτουργία της δημοκρατίας, για τη λειτουργία της κοινωνικής δικαιοσύνης και αλληλεγγύης. Είναι ένα νέο εργαλείο για τις νέες μορφές ανταγωνισμού που έχουν μπει στη ζωή μας και ουσιαστικά, καθορίζονται, με αποφάσεις της, το ρυθμιστικό πλαίσιο και οι όροι λειτουργίας του ανταγωνισμού και των διαγωνισμών στις επιβατικές μεταφορές», σημείωσε ο κ. Χρυσοχοϊδης. Σε ό,τι αφορά το κόστος της, ο υπουργός διευκρίνισε πως είναι μηδενικό, αφού η στελέχωσή της θα γίνει από άλλες υπηρεσίες, με μετατάξεις. Η διαδικασία απελευθέρωσης των οδικών επιβατικών μεταφορών θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί το 2015, ωστόσο, δεν αποκλείεται τελικά να χρειαστεί περισσότερος χρόνος.


Ακολουθήστε τα Χανιώτικα Νέα στο Google News στο Facebook και στο Twitter.

Δημοφιλή άρθρα

Αφήστε ένα σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here

Μικρές αγγελίες

aggelies

Βήμα στον αναγνώστη

Στείλτε μας φωτό και video ή κάντε μία καταγγελία

Συμπληρώστε τη φόρμα

Ειδήσεις

Χρήσιμα