Τον κορυφαίο δημιουργό Γιώργο Χουλιάρα και τo έργο του είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν φοιτητές, σπουδαστές, άνθρωποι των γραμμάτων και των τεχνών στη χθεσινή του διάλεξη στο Πολυτεχνείο Κρήτης.
Ο γλύπτης παρουσίασε ένα μέρος του έργου του από τα πρώτα χρόνια μέχρι και σήμερα. «Ήθελα να κάνω μια διάλεξη για τους φοιτητές και κυρίως τους αρχιτέκτονες με τους οποίους έχουμε στενή σχέση οι γλύπτες. Άλλωστε σε πολλά κτήρια είναι “παντρεμένη” η γλυπτική με την αρχιτεκτονική ξεκινώντας από τον Παρθενώνα που είναι το ιδεατό και σήμερα πολλά κτήρια αρχιτεκτόνων είναι περισσότερο γλυπτά παρά κτήρια πχ. το μουσείο στο Μπιλμπάο δημιούργημα του Φρανκ Γκέρι» είπε στα “Χ.ν.” ο κ. Χουλιάρας.
Ο ίδιος δεν παρέλειψε να αναφερθεί στη στενή του σχέση με το ζεύγος Αντωνακάκη αλλά και τη σχέση του με τα Χανιά και που συναντάμε έργα του σε ιδιωτικούς κυρίως χώρους.
«Στην Ελλάδα πάσχουμε σε αυτό που λέγεται δημόσιος χώρος, στα έργα που στήνονται από τους δημάρχους και άλλους κρατικούς φορείς. Οι δήμαρχοι και οι διάφορες εξουσίες πολλές φορές πιστεύουν ότι ο δημόσιος χώρος είναι το “σπίτι” τους και προσπαθούν να βάλουν έργα που αρέσουν σε αυτούς. Φυσικά και πρέπει να γίνονται διαγωνισμοί, είναι η πιο δημοκρατική διαδικασία αρκεί να γίνεται σωστά, να είναι στελεχωμένες οι επιτροπές από ανθρώπους που γνωρίζουν» επισήμανε.
Ο κ. Χουλιαράς σημείωσε πως μετά τον Β ΄ Παγκόσμιο πόλεμο υπήρξαν πολλοί σπουδαίοι Έλληνες γλύπτες όπως οι Ζογγολόπουλος, Καπράλος, Κουλεντιανός, Λουκόπουλος, «των οποίων τα έργα δεν τα βλέπουμε παρά ελάχιστα γιατί η Ελληνική κοινωνία ήταν συντηρητική και δεν αποδέχονταν τις νέες τάσεις στη γλυπτική. Αντίθετα στο εξωτερικό στους δημόσιους χώρους μπήκαν πολύ σπουδαία γλυπτά. Έργα του Φιλόλαου και του Τάκη είναι σε δημόσιους χώρους στη Γαλλία, στην Ελλάδα μπήκαν κάποια έργα του Φιλόλαου λίγο πριν πεθάνει».
Ως πανεπιστημιακός δάσκαλος, καθηγητής στη Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών, ο κ. Χουλιαράς ρωτήθηκε για τους νέους γλύπτες και καλλιτέχνες. «Αν δεν υπάρχουν δουλειές και σοβαρές δουλείες, πως θα βγουν σοβαροί γλύπτες και σοβαρά έργα; Ταλέντα πάντα υπάρχουν αλλά πρέπει να έχουν και στήριξη και οι διαγωνισμοί για τα έργα σε δημόσιους χώρους είναι εξαιρετικά σημαντικοί για να γνωρίσει ο κόσμος τους νέους αυτούς καλλιτέχνες» ήταν η απάντηση του.