«Ο Λαβύρινθος συμβολίζει τους δρόμους της ζωής και της σκέψης μας(…).
Ο μίτος είναι η αλήθεια μέσα στην πλάνη του Λαβύρινθου και δείχνει το δρόμο για την επιστροφή στο φως».
Στο σημείωμα που συνοδεύει το αυτοσχέδιο βιβλίο – έργο τέχνης, που είχε δημιουργηθεί για τις ανάγκες της έκθεσης “Μίτος στα όρια του Λαβυρίνθου”, σε επιμέλεια του Γ. Π. Μαρκαντωνάκη, ο Χανιώτης ζωγράφος Κώστας Σπανάκης σκιαγραφεί τη δική του θεώρηση για τη ζωή. Μια θεώρηση όπου ο μύθος έχει τη δική του θέση, ως πηγή έμπνευσης και δημιουργίας, ως παρόν. Όπως οι “Γαλάζιες Κυρίες”, η σειρά των έργων που δημιούργησε ο Κώστας Σπανάκης εμπνεόμενος από τις μινωικές τοιχογραφίες και φέρνοντας στο σήμερα τις, απαράμιλλης ομορφιάς, γυναικείες φιγούρες που κοσμούν τα μινωικά ανάκτορα.
Οι “Γαλάζιες Κυρίες” και το βιβλίο – έργο τέχνης βρέθηκαν στο επίκεντρο της εκδήλωσης που πραγματοποιήθηκε το περασμένο Σάββατο στην αίθουσα Λεκτόριο με τη δικηγόρο Ρόζα Μοτάκη Κονταδάκη και τη φιλόλογο Ρούλα Βουράκη, να αποκωδικοποιούν πτυχές του βιβλίου και του έργου του Χανιώτη εικαστικού.
«Με αυτές τις πρώτες και δεύτερες σκέψεις που κινούνται άλλοτε στον χώρο του φανταστικού ή του φαντασιακού και άλλοτε στον περιορισμένο χρόνο και σχήμα του λαβύρινθου, του μίτου της Αριάδνης και του Μινώταυρου, ανασυνθέτεις μια νέα διάσταση», σχολίασε, μεταξύ άλλων, η κα Μοτάκη – Κονταδάκη για το δημιουργικό σύμπαν του ζωγράφου.
Ο ίδιος μιλώντας στα “Χ.ν.” για τη σχέση των “Γαλάζιων Κυριών” με το σήμερα, σημείωσε ότι «το στοίχημα αυτής της σειράς των έργων ήταν να αποδώσω τις μινωικές μορφές με έναν διαφορετικό τρόπο».
«Σκέφτηκα λοιπόν να τις φέρω στο σήμερα, να τις ζωγραφίσω σαν να ζουν στη δική μας εποχή», εξήγησε ο κ. Σπανάκης, ενώ τόνισε ότι το αρχικό ερέθισμα γεννήθηκε μέσα από την βιογραφική ταινία του Υβ Σεν Λοράν και τη σκέψη που είχε ο Γάλλος μόδιστρος να δημιουργήσει μια σειρά από φορέματα εμπνεόμενα από τη ζωγραφική του Μοντριάν.
“Παντρεύοντας” τις μινωικές μορφές, με τα φορέματα του Γάλλου σχεδιαστή μόδας και τον “αέρα” της δεκαετίας του ΄60 ή και του σήμερα, γεννήθηκαν οι “Γαλάζιες Κυρίες”.
Μια δουλειά που συγχρόνως δείχνει τη θέση και βούληση του Χανιώτη ζωγράφου να αντιμετωπίσει την ιστορία και την παράδοση μας ως κάτι “ζωντανό”, με το οποίο μπορούμε να συνομιλήσουμε δημιουργικά: «Να συνομιλήσουμε πάντα με σεβασμό όμως. Με σεβασμό αλλά συγχρόνως και με έναν τρόπο ανάλαφρο και μοντέρνο, στο πνεύμα της συνολικότερης δουλειάς μου που έχει αναφορές στη δεκαετία του ΄60, τότε που όλα έμοιαζαν πιο πολύχρωμα και χαρούμενα», είπε καταλήγοντας ο κ. Σπανάκης.