Οι κάτοικοι του Παρισιού και οι τουρίστες που χρησιμοποιούν τα μέσα μαζικής μεταφοράς για τις μετακινήσεις τους αναμένεται σήμερα να αντιμετωπίσουν έντονα προβλήματα καθώς απεργούν οι εργαζόμενοι στον υπόγειο σιδηρόδρομο, στο πλαίσιο μιας ακόμη κινητοποίησης που πραγματοποιείται στη Γαλλία σε ένδειξη διαμαρτυρίας για τον αυξανόμενο πληθωρισμό.
Η απεργιακή κινητοποίηση στη Γαλλία πραγματοποιείται, όπως και σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες, ως εκδήλωση διαμαρτυρίας για το αυξανόμενο κόστος διαβίωσης.
Χθες οι εργαζόμενοι στα μέσα μαζικής μεταφοράς στο Βέλγιο και στην Ελλάδα απείχαν από τα καθήκοντά τους, ενώ σήμερα οι υπάλληλοι του υπόγειου σιδηροδρόμου στη βρετανική πρωτεύουσα επίσης θα απεργήσουν.
Η εταιρεία δημόσιων μεταφορών RATP της γαλλικής πρωτεύουσας ανακοίνωσε ότι σχεδόν κάθε γραμμή της δεν θα κυκλοφορήσει ή θα κυκλοφορήσει με περιορισμένο αριθμό δρομολογίων κατά τις ώρες αιχμής και κάλεσε τους πολίτες να τηλεργαστούν ή να αναβάλουν τις μη απαραίτητες μετακινήσεις τους.
Μόνο οι γραμμές 1 και 14 του μετρό, οι οποίες είναι πλήρως αυτοματοποιημένες χωρίς οδηγούς, θα λειτουργήσουν κανονικά αλλά με τον κίνδυνο να είναι υπερπλήρεις.
Οι δύο βασικές σιδηροδρομικές γραμμές του προαστιακού, οι RER A και B, που συνδέουν το κεντρικό Παρίσι με την Ντίσνεϊλαντ και τα αεροδρόμια Σαρλ ντε Γκολ και Ορλί, επίσης θα αντιμετωπίσουν σοβαρά προβλήματα, προειδοποίησε η διαχειρίστρια εταιρεία.
Η συχνότητα των δρομολογίων των λεωφορείων θα μειωθεί κατά ένα τρίτο, ενώ τα δρομολόγια του τραμ αναμένεται ότι θα λειτουργήσουν σχεδόν φυσιολογικά.
Τα συνδικάτα έχουν πραγματοποιήσει απεργίες σε πολλούς τομείς τις τελευταίες εβδομάδες με αίτημα τις μισθολογικές αυξήσεις ή τις προσλήψεις καθώς τα ραγδαία αυξανόμενα ενεργειακά κόστη συμβάλλουν στην άνοδο του πληθωρισμού.
Η σημερινή κινητοποίηση πραγματοποιείται με τεταμένο το πολιτικό κλίμα καθώς η γαλλική κυβέρνηση, η οποία δεν διαθέτει απόλυτη πλειοψηφία στη βουλή, έχει επανειλημμένως χρησιμοποιήσει τις ειδικές συνταγματικές εξουσίες της για να προωθήσει το νομοσχέδιο για τον προϋπολογισμό στη βουλή χωρίς ψηφοφορία.
Οι επικεφαλής των συνδικάτων ελπίζουν επίσης να αυξήσουν έτσι την πίεση προς τον πρόεδρο Εμανουέλ Μακρόν ενόψει της αμφιλεγόμενης μεταρρύθμισης του συνταξιοδοτικού προγράμματος με βάση το οποίο η ηλικία συνταξιοδότησης θα αυξηθεί από τα 62 στα 64 ή στα 65 έτη.
Αλλά η απεργία στα μέσα μεταφοράς της γαλλικής πρωτεύουσας δεν επηρέασε και άλλους τομείς και μόνο το σκληροπυρηνικό συνδικάτο CGT έκανε έκκληση για γενική απεργία, ανάλογη με εκείνη της 18ης Οκτωβρίου, όταν οι αρχές είχαν ανακοινώσει ότι 107.000 άνθρωποι διαδήλωσαν σε εθνικό επίπεδο.
Η κρατική σιδηροδρομική εταιρία της Γαλλίας ανακοίνωσε ότι τα τρένα της θα κυκλοφορήσουν κανονικά και αναμένεται να υπάρξουν μόνο περιορισμένα προβλήματα στις περιφερειακές της γραμμές.
Τα συνδικάτα που εκπροσωπούν τους σχεδόν 70.000 υπαλλήλους της RATP λένε ότι πλήττονται από την αύξηση των τιμών των καταναλωτικών αγαθών, αλλά ότι έχουν φτάσει στα όριά τους εξαιτίας των ανεπαρκών προσλήψεων με αποτέλεσμα να υπάρχει αύξηση στις αναρρωτικές άδειες.
Αυτό, από την πλευρά του, έχει ως αποτέλεσμα τις καθυστερήσεις δρομολογίων ή την κίνηση με μικρότερη συχνότητα σε πολυσύχναστες γραμμές του μετρό κατά τους τελευταίους μήνες δυσχεραίνοντας τις μετακινήσεις των σχεδόν 12 εκατομμυρίων καθημερινών χρηστών.
Η κυβέρνηση πρόκειται να διορίσει τον πρώην πρωθυπουργό Ζαν Καστέξ ως επικεφαλής της RATP με κοινοβουλευτικές επιτροπές να αναμένεται να δώσουν το πράσινο φως αυτή την εβδομάδα έπειτα από συνάντηση μαζί του.
“Το πιο επείγον ζήτημα… είναι η συνέχιση και η ποιότητα των υπηρεσιών. Έργο μας θα πρέπει να είναι να ανταποκρινόμαστε στις προσδοκίες των χρηστών μας”, είπε ο Καστέξ στους βουλευτές.