Πέμπτη, 16 Ιανουαρίου, 2025

Γέφυρα Ιάρδανου Ποταμού

Μετά από την επίσκεψή μου (6/3/2019) στον Ιάρδανο ποταμό στον Πλατανιά διαπίστωσα ότι οι εργασίες διευθέτησης της κοίτης του ποταμού έχουν προχωρήσει ικανοποιητικά. Εχει καθαριστεί το ανατολικό φραγμένο άνοιγμα της γέφυρας ανάμεσα στους δύο πρώτους πυλώνες της και έχει επιχωθεί το δυτικό τμήμα εκτροπής το οποίο είχε επιτρέψει στον όγκο των υδάτων να διαβρώσουν τη δυτική όχθη με αποτέλεσμα να καταρρεύσει το δυτικό επίχωμα της γέφυρας.
Με τις εργασίες αυτές οι οποίες είναι σε εξέλιξη έχει επανέλθει η κοίτη του ποταμού στη φυσική της θέση και τα ύδατα διέρχονται κανονικά μέσα από τα τέσσερα ανοίγματα της άθικτης γέφυρας.
Στη θέση όπου έχει τοποθετηθεί η γέφυρα μπέλεϊ έχει διαμορφωθεί επίχωμα και δεν διέρχεται από εκεί ο ποταμός. Ευνόητο είναι να δημιουργείται το ερώτημα γιατί τοποθετήθηκε μια προσωρινή γέφυρα που δεν καλύπτει τις προδιαγραφές των απαιτήσεων της κυκλοφορίας (μικρό πλάτος, δηλαδή λωρίδα μονής κατεύθυνσης με ικανότητα διέλευσης οχημάτων κάτω των δέκα(;) τόνων και χωρίς λωρίδα διέλευσης πεζών).
Στη θέση αυτή αρκεί η κατασκευή σταθερής επίχωσης όπως ήταν πριν την καταστροφή και την κατασκευή πάνω στο επίχωμα οδοστρωσία και ασφαλτόστρωση, δηλαδή μια μόνιμη και ενδεδειγμένη επιστημονικά λύση (όπως έγινε και στην αποκατάσταση της γέφυρας στο Συρίλι)
Οι εργασίες αυτές μπορούν να ολοκληρωθούν σε χρόνο μικρότερο της εβδομάδας.
Μέσα στο καλοκαίρι μπορούμε να πραγματοποιήσουμε με νόμιμες εργολαβίες την κατασκευή πλαϊνών πτερυγότοιχων προστασίας της κοίτης και των πρανών.
Η πρόταση αυτή προϋποθέτει την ΑΜΕΣΗ απόσυρση της γέφυρας μπέλεϊ.
Μέσα στον πανικό των πρώτων ημερών, το Υπουργείο Αμυνας με συγκινητική ανταπόκριση έστειλε τις γέφυρες μπέλεϊ για να αποκαταστήσει γρήγορα αλλά προσωρινά την κυκλοφορία. Βασίστηκαν σε μία λανθασμένη πληροφορία ότι κατέρρευσαν 7 γέφυρες και μας έστειλαν τις γέφυρες μπέλεϊ.
Στον Πλατανιά όμως όπως και στο Συρίλι δεν κατέρρευσαν οι γέφυρες αλλά τα δυτικά επιχώματα.
Ας ευχαριστήσουμε θερμά το Υπ. Αμυνας και να το παρακαλέσουμε να αποσύρει την γέφυρα μπέλεϊ από τον Πλατανιά για να προχωρήσουν άμεσα οι ενδεδειγμένες τεχνικά λύσεις με επιχώσεις.
Η ικανότητα ενός θεσμικού άρχοντα αποδεικνύεται από τη λήψη δύσκολων πολιτικών αποφάσεων ανατρέποντας γρήγορα λαθεμένες επιλογές. Διαφορετικά με την πάροδο του χρόνου τα τεχνικά και επιστημονικά αδιέξοδα της επιμονής σε μία άστοχη κατασκευή θα μας εκθέσουν πανελλαδικά (και όχι μόνο).
Για συμβουλευτική άποψη ας πάρουμε τις γνώμες ειδικών π.χ. από καθηγητές του Πολυτεχνείου για να τεκμηριώσουν τις μελλοντικές μας αποφάσεις.
Ευλογημένος Γιάννης
πολιτικός μηχανικός, με την ιδιότητα μου σαν απλός πολίτης.


Ακολουθήστε τα Χανιώτικα Νέα στο Google News στο Facebook και στο Twitter.

Δημοφιλή άρθρα

1 Comment

  1. ΚΑΛΑ ΚΡΑΣΙΑ. ΓΙΑ ΠΕΙΤΕ ΜΑΣ ΠΟΣΑ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ ΕΧΕΤΕ ΚΤΙΣΕΙ ΚΑΙ ΠΟΣΑ ΕΙΝΑΙ ΣΤΗΝ ΙΔΙΟΚΤΗΣΙΑ ΣΑΣ? Η ΓΕΦΥΡΑ ΤΟΥ ΣΤΡΑΤΟΥ ΕΞΥΠΗΡΕΤΕΙ ΤΑ ΛΑΙΚΑ ΣΥΜΦΕΡΟΝΤΑ ΚΑΙ ΟΧΙ ΤΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΩΝ ΚΑΙ ΜΕΓΑΛΟ ΞΕΝΟΔΟΧΩΝ. ΑΝ ΟΙ ΤΣΙΓΚΟΥΝΙΔΕΣ ΞΕΝΟΔΟΧΟΥΙ ΘΕΛΟΥΝ ΓΕΦΥΡΑ ΓΙΑ ΛΕΩΦΟΡΕΙΑ 50 ΤΟΝΝΩΝ ΑΣ ΔΩΣΟΥΝ ΑΠΟ 1000 ΕΥΡΩ ΕΚΑΣΤΟΣ ΚΑΙ ΝΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΟΥΝ ΚΑΙ ΤΟ ΣΙΝΙΚΟ ΤΕΙΧΟΣ.

Αφήστε ένα σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here

Ειδήσεις

Χρήσιμα