Τετάρτη, 4 Δεκεμβρίου, 2024

Οι Γερμανοί ξανάρχονται (ή άξιοι της τύχης μας)

Θυμάστε τον… πολλά βαρύ αντιπρόεδρο της κυβέρνησης Παπανδρέου κ. Πάγκαλο; Αυτόν που μας είχε κατηγορήσει εμάς τους Κρητικούς ότι δεν συνεισφέραμε στους αγώνες του Έθνους; Είχε ξοδέψει τότε αρκετά χρήματα για μελέτες, που στόχο είχαν να εντοπισθούν οι Δημόσιες Επιχειρήσεις που δεν ήταν χρήσιμες στο Δημόσιο και ήταν συγχρόνως ζημιογόνες για τον Ελληνα πολίτη. Ξόδεψαν – έφαγαν, τότε μερικά εκατομμύρια για τις μελέτες τις οποίες δεν χρησιμοποίησαν μετά… όπως γίνεται συνήθως.
Πέρασε ο καιρός άλλαξε η κυβέρνηση και μαζί μ’ αυτήν, η φιλοσοφία των αποκρατικοποιήσεων. Η νέα φιλοσοφία και πρακτική κατ’ απαίτηση των δανειστών – Γερμανών προσανατολίζεται, όχι πλέον στις αποκρατικοποιήσεις των ζημιογόνων, αλλά των κερδοφόρων δημόσιων επιχειρήσεων, με τη λογική: ότι αυτό που ενδιαφέρει είναι ο δανειστής και όχι το συμφέρον του δημοσίου. Ετσι παραμένουν όλες οι ζημιογόνες για να βολεύονται οι ημέτεροι και πωλούνται οι κερδοφόρες για να βολευτούν οι ξένοι… κατακτητές… στην περίπτωση των Αεροδρομίων οι Γερμανοί. Διαβάζουμε λοιπόν, ότι οι ζημιές 11 ΔΕΚΟ το 2009 ανήλθαν σε 1.711.311.680, για την τύχη των οποίων δεν ενδιαφέρονται οι δανειστές. Για τα 14 κεντρικά, κερδοφόρα. αεροδρόμια (απ’ αυτά διακινούνται οι περισσότεροι τουρίστες…) οι δανειστές πίεζαν να πωληθούν σε ιδιώτες, γι’ αυτό είχαν φροντίσει να μπουν φωτογραφικές διατάξεις, έτσι που να μην μπορούν να συμμετέχουν τοπικά σχήματα. Αλλωστε το είχε υποσχεθεί η διοίκηση του Τ.Α.Ι.ΠΕ.Δ. στην τρόικα… μέχρι τον Φεβρουάριο θα γίνουν 16 διαγωνισμοί που θα αποφέρουν σε βάθος χρόνου 1,5 δισ. ευρώ. Ετσι με αυτόν τον τρόπο οι δανειστές μας είναι ωφελημένοι διπλά, γιατί ξεπουλάμε τα… χρυσαφικά μας… μισοτιμής και τα χρήματα πάνε απ’ ευθείας σε αυτούς, όταν πολλά παιδιά στα σχολεία δεν έχουν να πάρουν τυρόπιτα και πεινάνε… και συγχρόνως τους προσφέρουμε χρυσές ευκαιρίες να επενδύσουν τα λιμνάζοντα κεφάλαιά τους σε φιλέτα του Δημοσίου με υπέρ-κέρδη. Ετσι η Γερμανία μέσω της δημόσιάς της επιχείρησης Farport… βασικός της μέτοχος το ομόσπονδο κρατίδιο της Έσσης και 10% η κρατική Lufthansa… θα απομυζά τις υπεραξίες του ελληνικού τουρισμού για τα επόμενα 50 χρόνια… και αφού μας ξεζουμίσει θα γίνουν τα αεροδρόμια πάλι δημόσια.
Το παράλογο για το “Δασκαλογιάννης” είναι ότι δεν θα χρειασθεί να κάνει επένδυση, η γερμανική εταιρεία γιατί γίνεται τώρα από τα χρήματα… 110 εκ. ευρώ… των Ευρωπαίων φορολογουμένων. Και το σενάριο έχει και συνέχεια, που λέει ότι ο νέος ιδιοκτήτης του αεροδρομίου θα αναπτύξει ιδιαίτερες συνεργασίες με εταιρείες γερμανικών συμφερόντων tour operators, αλλά και τη γερμανική Lufthansa. Αυτό σημαίνει ότι άλλες αεροπορικές εταιρείες χαμηλού κόστους κινδυνεύουν να εκδιωχθούν από τη Lufthansa που θα είναι συγχρόνως και ιδιοκτήτης των αεροδρομίων. Αν δεν είναι αυτό άνισος ανταγωνισμός τότε τι είναι; Έτσι είναι ξεκάθαρο ότι για τα επόμενα χρόνια ο τουρισμός μας θα εξαρτάται αποκλειστικά από τους Γερμανούς, οι οποίοι θα έχουν: πύλες εισόδου, δικές τους αεροπορικές εταιρείες, τα μεγάλα τουριστικά γραφεία που διακινούν τον μαζικό τουρισμό και το μόνο που τους μένει είναι να εξαγοράσουν και τα ξενοδοχεία μας.
Εμείς θα είμαστε ευχαριστημένοι εάν μας προσλαμβάνουν σαν εργατικό δυναμικό. Ετσι εξηγείται γιατί επιμένει ο Γερμανός υπουργός Οικονομικών να πέσουν οι μισθοί στην Ελλάδα και να εξισωθούν με αυτές των Βαλκανικών Χωρών. Είναι κατανοητό λοιπόν, ότι η βαριά μας βιομηχανία, που είναι ο τουρισμός θα εξαρτάται και θα εκμεταλλεύεται από από ένα ξένο κράτος.
Για αυτήν την «εξαιρετικά αρνητική εξέλιξη για τις προοπτικές ανάπτυξης της ελληνικής οικονομίας… που κινείται στα όρια της νομιμότητας…» σύμφωνα με το στέλεχος του ΣΥΡΙΖΑ κ. Σταθάκη, η αντίδραση της τοπικής κοινωνίας και ιδιαίτερα των επιχειρηματιών που ασχολούνται με τον τουρισμό, είναι ανύπαρκτη.
Ο δήμαρχος Χανίων δήλωσε, στη συγκέντρωση του Σαββάτου, ότι είναι ικανοποιημένος από την παρουσία του συνόλου των φορέων της Δυτικής Κρήτης.
Μα οι κυβερνητικοί βουλευτές απουσίαζαν, όπως επίσης και ο περιφερειάρχης Κρήτης κ. Αρναουτάκης. Οι υπόλοιποι φορείς πλην ενός – δύο εξαιρέσεων αφού έκαναν κάποιες δηλώσεις στα τοπικά Μέσα Ενημέρωσης, διάβαζαν και μια δήλωση στον λίγο κόσμο που είχε συγκεντρωθεί, με την οποία δήλωναν την αντίθεση τους στο ξεπούλημα… μέχρι εκεί… και φύγαμε όλοι ευχαριστημένοι που πράξαμε το καθήκον μας. Ξέρετε εσείς να κερδίζονται αγώνες με χλιαρές… δηλώσεις;
Γιατί το αεροδρόμιο του Μάλεμε δεν παραχωρήθηκε στο Τ.Α.Ι.ΠΕ.Δ. όπως ενημέρωσε το Γ.Ε.Α. τον δήμαρχο Πλατανιά;
Υποθέτω ότι εκεί υπήρξε μια στοχευμένη αντίδραση, γιατί και ο “Δασκαλογιάννης” είναι πολεμικό αεροδρόμιο, όπως το Μάλεμε. Και να ρωτήσω ευθέως τον δήμαρχο Χανίων και όχι μόνο, έχουν ψάξει να συνεργασθούν με ισχυρά δικηγορικά γραφεία των Αθηνών για να προσβάλουν τη διαδικασία, που λέγεται ότι είναι και νομικά διάτρητη;
Είναι διατεθειμένος ο ΣΥΡΙΖΑ να κάνει μια πολιτική δήλωση που να δεσμεύεται σαν αυριανή κυβέρνηση ότι θα ακυρώσει το ξεπούλημα των αεροδρομίων, όπως ζήτησε ο δήμαρχος Σφακίων;
Ιδωμεν.


Ακολουθήστε τα Χανιώτικα Νέα στο Google News στο Facebook και στο Twitter.

Δημοφιλή άρθρα

1 Comment

Αφήστε ένα σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here

Εντός εκτός και επί τα αυτά

Μικρές αγγελίες

aggelies

Βήμα στον αναγνώστη

Στείλτε μας φωτό και video ή κάντε μία καταγγελία

Συμπληρώστε τη φόρμα

Ειδήσεις

Χρήσιμα