Για γερμανικό εκβιασμό αναφορικά με την παραχώρηση των περιφερειακών αεροδρομίων στον όμιλο Fraport – Κοπελούζου έκανε λόγο χθες ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Συλλόγων Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας Βασίλης Αλεβιζόπουλος.
Σε διαδικτυακή συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε κατήγγειλε μάλιστα ότι στόχος είναι «να κάνουν την Ελλάδα φέουδο του τουρισμού», υποστηρίζοντας ότι «πίσω από αυτό βρίσκεται η Lufthansa, η Τui και γερμανικοί επιχειρηματικοί κύκλοι που αγοράζουν ξενοδοχειακές μονάδες σε όλη τη χώρα».
Μιλώντας σε υψηλούς τόνους, ο κ. Αλεβιζόπουλος επεσήμανε για πολλοστή φορά ότι τα περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας σχετίζονται με ζητήματα επιβίωσης, ανάπτυξης, αλλά και με τη γεωπολιτική. Στάθηκε δε ιδιαίτερα στις αντιδράσεις που έχουν εκφράσει παράγοντες της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και φορείς της Περιφέρειας, κάνοντας μάλιστα ειδική αναφορά στον περιφερειάρχη Κρήτης, στον αντιπεριφερειάρχη Χανίων, αλλά και στους δημάρχους και φορείς του Νομού μας.
ΛΟΓΟΣ ΓΙΑ «ΓΚΕΤΟΠΟΙΗΣΗ»
Ο κ. Αλεβιζόπουλος υποστήριξε ότι οι Γερμανοί θέλουν να περάσει στα χέρια τους ο έλεγχος του τουριστικού πακέτου στην Ελλάδα συνολικά, αναφέροντας χαρακτηριστικά πως «θα φέρνουν 15 – 20 εκατομμύρια Γερμανούς τουρίστες, βάζοντας ως προϋπόθεση ότι το οικονομικό πακέτο θα μένει στη Γερμανία και όχι στην Ελλάδα». Σύμφωνα με τον ίδιο, «γκετοποιείται η βαριά βιομηχανία του τουρισμού στη χώρα μας και οδηγούνται σε αποχώρηση οι εταιρείες χαμηλού κόστους», σε βάρος των οπερέιτορς, των ξενοδόχων και των καταστηματαρχών που ασχολούνται με τον τουρισμό.
ΑΣΥΜΦΟΡΗ ΣΥΜΦΩΝΙΑ
Ο πρόεδρος της Ο.Σ.Υ.Π.Α. κατήγγειλε εκ νέου ως ασύμφορη για την Ελλάδα τη συμφωνία με τον όμιλο Fraport, υποστηρίζοντας ότι το αρχικό αντίτιμο του 1,2 δισ. ευρώ πηγαίνει «σε ένα καλάθι χωρίς πάτο για το χρέος της χώρας» και προσθέτοντας ότι τα 330 εκατομμύρια ευρώ που η Fraport καλείται να βάλει για ανάπτυξη τα επόμενα τέσσερα χρόνια αντιστοιχούν πρακτικά στα έξοδα βαριάς συντήρησης των αεροδρομίων «τα οποία ήδη καλύπτονται».
Επιπλέον ο κ. Αλεβιζόπουλος έκανε λόγο για παράβαση των ευρωπαϊκών οδηγιών, υποστηρίζοντας ότι η συμφωνία καταργεί πρακτικά την ανταποδοτικότητα των αερολιμενικών τελών, ενώ στάθηκε ιδιαίτερα στο ζήτημα της αύξηση του ειδικού τέλους, την οποία προσδιόρισε «σχεδόν κατά 100%».
ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΕΣ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΟ “ΕΛ. ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ”
Στη διάρκεια της συνέντευξή Τύπου ο κ. Αλεβιζόπουλος έκανε εκτεταμένη αναφορά στο αεροδρόμιο “Ελευθέριος Βενιζέλος” της Αθήνας, καταγγέλλοντας ως «αποικιοκρατική» τη σύμβαση που το αφορά. Παράλληλα υποστήριξε πως «το 2001 προβλεπόταν ότι, αν το “Βενιζέλος” δεν φτάσει τους στόχους της επιβίωσης, θα το επιδοτεί το κράτος με 45 εκατομμύρια ECU τότε, ενώ η επιδότησή του είχε ξεκινήσει ήδη από το 1995. Μέχρι σήμερα έχει φύγει σχεδόν 1 δισ. κατά παράβαση οδηγίας της Ευρωπαϊκής Ενωσης».
Ο πρόεδρος της Ο.Σ.Υ.Π.Α. σημείωσε ότι η σύμβαση του “Βενιζέλος” στέρησε την ανάπτυξη από τα περιφερειακά αεροδρόμια και κάλεσε την κυβέρνηση να ζητήσει το 1 δισ. πίσω καθώς «ο κανονισμός της Ε.Ε. προβλέπει επιδότηση για αεροδρόμια μέχρι 4 εκατομμύρια επιβάτες, άρα όχι για το “Ελ. Βενιζέλος” που έχει 12». Συμπλήρωσε δε ότι η επιδότηση αυτή αφορά υποδομές και διερωτήθηκε αν «έχει ελεγχθεί ποτέ αν έγιναν υποδομές ύψους 1 δισ. στο αεροδρόμιο αυτό».
ΠΡΟΤΑΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑΛΟΓΟΣ
Καταλήγοντας, ο κ. Αλεβιζόπουλος δήλωσε πως ως Ο.Σ.Υ.Π.Α. «δηλώνουμε έτοιμοι να προχωρήσουμε σε πρόταση αναβάθμισης της Υ.Π.Α. και σε σχέδιο για πραγματική ανάπτυξη σε συνεργασία με την κυβέρνηση». Σύμφωνα με τον ίδιο, η πρόταση αυτή μιλά για 2.000 θέσεις εργασίας στα αεροδρόμια, ενώ προβλέπει και αντισταθμιστικά οφέλη για τους Δήμους στους οποίους λειτουργούν αεροδρόμια, τα οποία θα προέρχονται από μέρος της εμπορικής δραστηριότητας που θα αναπτύσσεται στους χώρους των αερολιμένων.
Παρακολουθήστε όλη τη συνέντευξη του κ. Αλεβιζόπουλου