Πέμπτη, 21 Νοεμβρίου, 2024

Για μια ιστορία της διδασκαλίας του μαθήματος της “Ιστορίας” στα σχολεία!

ΤΟ ΠΑΡΑΠΑΝΩ θέμα, ειδικότερα σε ό,τι αφορά τα σχολεία της Μέσης Εκπαίδευσης, σε αρκετές χώρες της ΕΕ δεν είναι καινούργιο. Έρευνες, σχετικές μελέτες, άρθρα -κυρίως μετά το 1950- είδαν και βλέπουν το φως της δημοσιότητας.

Η ΙΣΤΟΡΙΑ είναι ένα από τα πιο γοητευτικά αλλά και πιο “επικίνδυνα” μαθήματα! Αυτό έχει τονιστεί κι άλλοτε ποικιλοτρόπως από αυτές τις σελίδες. Ανάλογα με την ιδεολογία, ή και τα κομματικά “πιστεύω” του, ο κάθε καθηγητής που αναλαμβάνει να διδάξει το μάθημα, είθισται να το παρουσιάζει κάτω από τη δική του οπτική! Χωρίς τις αντίθετες απόψεις… Εξάλλου είναι γνωστή η ρήση πως ένα γεγονός δεν είναι τίποτε· σημασία έχει το πώς το παρουσιάζει κανείς, με ποιο πρίσμα το βλέπει, δηλαδή.

ΔΕΝ ΝΟΜΙΖΟΥΜΕ πως ένας καθηγητής, ας πούμε του περασμένου αιώνα που δίδασκε την Ιστορία στα ελληνικά σχολεία της Μ.Ε., είναι δυνατόν να συγκριθεί με ένα σημερινό! Ο δεύτερος, δεν έχει στη διάθεσή του μόνο τους μεγάλους επιτοίχιους ιστορικούς χάρτες “Π. Καρολίδου-Δ. Δημητράκου” (άν υπάρχουν ακόμη!), ούτε μόνον αυτά που λένε οι δικοί μας ιστορικοί. Διαθέτει όλα τα εργαλεία που του προσφέρει εν αφθονία το διαδίκτυο (αν έχει όρεξη να ψάξει σε σοβαρές ιστορικές ιστοσελίδες), συν τους διαδραστικούς πίνακες!

ΤΟ ΘΕΜΑ όμως είναι, γιατί τα παιδιά, όταν ερωτώνται από δημοσιογράφους συνήθως κατά τη διάρκεια εθνικών επετείων, απαντούν τόσο εξωπραγματικά σχετικά με πρόσωπα και γεγονότα;
Φταίει ο “βαρετός” τρόπος διδασκαλίας, φταίει η μη γοητεία του περιεχομένου του βιβλίου -αν και κατά πολύ βελτιωμένα; Φταίει ότι δεν υπάρχει πολλαπλό βιβλίο Ιστορίας; Μήπως φταίει ο μη προγραμματισμός του μαθήματος έτσι, ώστε να διδάσκεται -φυσικά από ειδικούς καθηγητές- ταυτόχρονα με Ιστορία και Γεωγραφία;

ΑΔΥΝΑΤΟΥΜΕ να φανταστούμε ότι οι εγκέφαλοι του Υπουργείου Παιδείας αγνοούν παρόμοιους προβληματισμούς.
Ανέκαθεν πιστεύαμε πως η ορθή γνώση της Ιστορίας ενός τόπου, διαπλάθει και τους σωστούς πολίτες…


Ακολουθήστε τα Χανιώτικα Νέα στο Google News στο Facebook και στο Twitter.

Δημοφιλή άρθρα

1 Comment

  1. Συνήθως όσο παμε πιο πισω πιο μεγάλη ποιοτητα βρίσκουμε ως επιστημονικό κλαδο……δεν ξέρω αν ο απόφοιτος του σήμερα έχει το γνωσιακο κ επιστημονικό υπόβαθρο του παρελθοντος…….πχ ο γιατρός του χθες είχε μια ακτινογραφία γιανα βγάλει διάγνωση ο σημερινος ενεκα τεχνολογίας βγάζει εν πολλοις την διάγνωση…….όποτε ο γιατρος του χθές ήταν ίσως πιο γιατρός…….δεν ισοπεδώνουμε το σήμερα αλλά στο παρελθον υπήρχε μεγαλυτερη ποιοτητα…….εχουμε γεμίσει μεταπτυχιακα διδακτορικα……δεν ξέρω αν συμβάλει η πληθωρα τους στην αύξηση της ποιότητας…….

Αφήστε ένα σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here

Μικρές αγγελίες

aggelies

Βήμα στον αναγνώστη

Στείλτε μας φωτό και video ή κάντε μία καταγγελία

Συμπληρώστε τη φόρμα

Ειδήσεις

Χρήσιμα