Τρίτη, 16 Ιουλίου, 2024

Γιάννης Σπυριδάκης: «Θέλω να είµαι η φωνή της κοινωνίας»

» Ο υποψήφιος περιφερειακός σύµβουλος παρουσιάζει θέσεις για την Κρήτη

Έχοντας διαγράψει µια σηµαντική πορεία σε αθλητικά σωµατεία και συλλογικότητες, τον συνδικαλισµό αλλά και στην αυτοδιοίκηση, ως εκλεγµένος δηµοτικός σύµβουλος Χανίων, ο Γιάννης Σπυριδάκης, συµµετέχει στις επερχόµενες εκλογές ως υποψήφιος περιφερειακός σύµβουλος µε τον συνδυασµό “Για την Κρήτη µας. Συνεχίζουµε” του Σταύρου Αρναουτάκη.

«Υπόσχοµαι ότι θα είµαι µια φωνή διεκδίκησης, που έρχεται από την κοινωνία, αφού δεν είµαι γόνος ή διάδοχος κανενός», σηµειώνει στο podcast των “Χ.ν.” και στην ενότητα “Terra Politica”, ενώ σε ό,τι αφορά την απόφασή του να επιχειρήσει το πέρασµα από τον “στίβο” του ∆ήµου σε εκείνον της Περιφέρειας υπογραµµίζει ότι ο επιτελικός ρόλος της περιφερειακής αυτοδιοίκησης προσφέρει αυξηµένες δυνατότητες για την εξεύρεση λύσεων σε τοπικά προβλήµατα.

Ο υποψήφιος περιφερειακός σύµβουλος παρουσιάζει θέσεις για την Κρήτη

Είστε εκλεγµένος δηµοτικός σύµβουλος Χανίων. Πώς αποφασίσατε να είστε υποψήφιος στην Περιφέρεια;

Η συµµετοχή µου στο ∆ηµοτικό Συµβούλιο µου έδωσε την ευκαιρία να αντιληφθώ ότι η Περιφέρεια είναι ο πιο ευέλικτος φορέας χρηµατοδότησης παρεµβάσεων. Όπου οι ∆ήµοι βρίσκουν αδιέξοδο έρχεται η Περιφέρεια, µέσω των διαδικασιών που µπορεί να ακολουθήσει και του οικονοµικού αποθέµατος που διαθέτει, να δώσει λύσεις και να προχωρήσει τα πράγµατα. Έχοντας λοιπόν µια παρουσία σε συλλογικότητες, σωµατεία και σε συνδικαλιστικά όργανα, και τιµώντας µε οι συµπολίτες µου µε τον τίτλο του δηµοτικού συµβούλου, έκρινα ότι, εφόσον είµαι διεκδικητικός κι έχω µάθει να ζητάω πράγµατα για ό,τι εκπροσωπώ, µπορώ να βοηθήσω τους ∆ήµους από την Περιφέρεια. Επίσης, έχουµε την τύχη να έχουµε έναν περιφερειάρχη που σε καµία περίπτωση δεν είναι “περιφερειάρχης Ηρακλείου”, κάτι που θεωρώ ως λαϊκίστικο αφήγηµα. Ο Αρναουτάκης τα τελευταία πολλά χρόνια είναι “παρών” σε κάθε ανάγκη των νοµών της Κρήτης και χωρίς να θέλω να επευφηµήσω κάθε του ενέργεια, θεωρώ ότι όταν οι άνθρωποι του παρουσιάζουν ολοκληρωµένες προτάσεις µε προοπτική, πάντα βρίσκεται τρόπο να τις υλοποιήσει.

Πολλοί διαφωνούν ότι υπάρχει ισότιµη αντιµετώπιση Χανίων και Ηρακλείου. ∆ιαπιστώνουν σηµαντικές υστερήσεις στα Χανιά σε σχέση µε το Ηράκλειο. Αρκεί για παράδειγµα να πάρει κανείς τον δρόµο για τον νότο. Από την άλλη, αυτό που λέτε για τις ολοκληρωµένες προτάσεις ακούγεται σαν αιχµή προς τους αυτοδιοικητικούς των Χανίων. ∆εν ετοιµάζουν δηλαδή µελέτες; ∆εν διεκδικούν;

Η αναλογικότητα είναι αυτή που διαµορφώνει τις χρηµατοδοτήσεις. Αναλογικότητα ως προς τον πληθυσµό και τις ανάγκες. Αυτό επιβάλλει στον κυβερνήτη της Κρήτης να δίνει αντίστοιχες χρηµατοδοτήσεις. Και πάλι, αν δείτε τις χρηµατοδοτήσεις αυτές είναι υπέρ µας. Σε ό,τι αφορά τις µελέτες και την εκπόνησή τους από τις υπηρεσίες θεωρώ ότι έχουµε πολύ καλό ρυθµό εκπόνησης µελετών. Απλώς πολλά προηγούµενα χρόνια, κι αυτό δεν είναι αιχµή για πρόσωπα αλλά για µηχανισµούς, θωρώ ότι είχαµε µείνει πίσω. Αν διαβάσετε πάντως το προεκλογικό απολογιστικό φυλλάδιο του κ. Αρναουτάκη θα δείτε πολλές επενδύσεις σε ουσιαστικά έργα. Ο δρόµος Πλάτανος – Σφηνάρι είναι ένα έργο 20 εκατ. ευρώ. Στο Σέλινο ο προγραµµατισµός των έργων είναι πολύ µεγάλος, δίνεται µεγάλη µάχη για την οδική σύνδεση του Σελίνου κι είµαι σίγουρος ότι στην 5ετία που ξεκινάει θα δούµε εντυπωσιακά πράγµατα. Γενικά τα έργα της Περιφέρειας είναι έργα υποδοµής και δεν προσφέρονται για φωτογραφία και λεζάντα. Όπως ο βιολογικός της Γεωργιούπολης που είναι ένα έργο τεράστιας σηµασίας…

Μιλάτε για ένα πολύπαθο έργο µε πολλές παρατάσεις κ.λπ. ∆εν νοµίζω ότι ο προγραµµατισµός του ήταν καλός…

Συµφωνούµε αλλά έχει δροµολογηθεί και θα ολοκληρωθεί. Επίσης, η υπογειοποίηση καλωδίων και οι παρεµβάσεις στην εθνική οδό µετά τις τεράστιες καταστροφές του ΄17 και του ΄19. Αλλά και για τον ΒΟΑΚ από τα 140 νέα χιλιόµετρα που θα υλοποιηθούν τα 70 θα γίνουν στην Π.Ε. Χανίων, δεδοµένου ότι κατά 65% ο υπόλοιπος ΒΟΑΚ θα πατήσει στον παλιό δρόµο. Από εκεί και πέρα, στον τοµέα του τουρισµού δύο Χανιώτες ο γ.γ. του ΕΟΤ ∆ηµήτρης Φραγκάκης κι ο Κυριάκος Κώτσογλου θεωρώ ότι έχουν συµβάλει στη σηµαντική εξέλιξη του τουρισµού. Όπως και η παρουσία του κ. Καλογερή, ως ανθρώπου των έργων, στον τοµέα των υποδοµών…

Πάντως, ο κ. Αρναουτάκης χρεώνεται κάποιες υστερήσεις εκ των πραγµάτων αφού ότι είναι στο τιµόνι της Περιφέρειας για χρόνια. Για παράδειγµα, είχατε σχολιάσει κι εσείς µε άρθρο σας στα “Χ.ν.” τον περασµένο Μάιο, ο συνδετήριος δρόµος Αεροδρόµιο – ΒΟΑΚ…

Αυτός θεωρείται προσάρτηµα του σχεδιασµού του νέου ΒΟΑΚ κι έχουν προχωρήσει, αλλά όχι σε επίπεδο αδειοδοτήσεων ακόµα, οι µελέτες για µια πρώτη χάραξη.
Από εκεί και πέρα, η κριτική που κάνω κατά καιρούς είναι διότι ως αιρετός υποχρεούµαι να µεταφέρω στα κλιµάκια των ανθρώπων που παίρνουν τις αποφάσεις τα προβλήµατα της καθηµερινότητας. Τα Χανιά έχουν 3 µεγάλες πληγές: η σχολική στέγη, το πάρκινγκ και οι αθλητικές υποδοµές. Για τη σχολική στέγη υπήρχε ένα σχέδιο για 8 νέα σχολεία µέσω Σ∆ΙΤ, συνδεδεµένο µε την ανάπλαση του Πάρκου Ειρήνης και Φιλίας. Αυτό το έργο πρέπει να µπει σε πρώτο πλάνο την επόµενη 5ετία. Για το πάρκινγκ υπήρξε ένα αφήγηµα περί περιφερειακών πάρκινγκ το οποίο θα µπορούσε να κουµπώσει µε τη δηµιουργία ποδηλατοδρόµων κ.λπ. Όµως αυτά δεν συγχρονίστηκαν κι έχει δηµιουργηθεί ένα τεράστιο πρόβληµα. Η άποψή µου είναι ότι χώροι υπάρχουν και πρέπει να αξιοποιηθούν. Πχ το πλάνο του υπόγειου πάρκινγκ στο Εθνικό Στάδιο…

Όλα αυτά τα συζητάµε στα Χανιά πάρα πολλά χρόνια. Τόσο ο κ. Αρναουτάκης όσο και ο κ. Σηµανδηράκης είναι αρκετά χρόνια στη διοίκηση και δεν τα έχουν προχωρήσει. Όπως και το κλειστό κολυµβητήριο στο Ακρωτήρι…

Ας µην ξεχνάµε τις δυσκολίες που αντιµετωπίσαµε τα προηγούµενα χρόνια: ραγδαία αύξηση πληθωρισµού, κρίση από τον πόλεµο στην Ουκρανία, πανδηµία, οικονοµική κρίση κλπ. Έµειναν κάποιες υποδοµές πίσω. Θεωρώ όµως ότι και ο Αρναουτάκης κι ο αείµνηστος Σκουλάκης κι ο Βάµβουκας κι ο Σηµανδηράκης είχαν τις αγαθότερες προθέσεις και προχώρησαν πράγµατα. Συνεχίζοντας για το πάρκινγκ υπάρχουν λοιπόν χώροι και θα µπορούσαν να αξιοποιηθούν µέχρι να ξεκαθαρίσει η διαδικασία µε τα περιφερειακά πάρκινγκ. Μιλάω για ένα µικρό κοµµάτι του Μαρκοπούλου που θα µπορούσε να σχεδιαστεί ένα υπόγειο ή υπέργειο πάρκινγκ. ∆εν νοµίζω ότι ένα ποσοστό 5% επί των 52 στρεµµάτων µπορεί να αλλοιώσει το πάρκο που θα γίνει. Μιλάω επίσης για την προοπτική επέκτασης του πάρκινγκ της Περίδου, αφού το οικόπεδο στην Πυροσβεστική είναι ιδιοκτησίας ∆ήµου Χανίων και Κύδων ΑΕ κι υπάρχει ένα πλάνο για µεταστέγαση της Πυροσβεστικής σε οικόπεδο στις Μουρνιές. Σε αυτή την εξίσωση θα έβαζα και το επικλινές οικόπεδο των παλιών ∆ικαστικών Φυλακών στα ∆ικαστήρια και βέβαια το υπόγειο πάρκινγκ στο οικόπεδο της πρώην ΑΒΕΑ. Τέλος, µέσω Σύµπραξης ∆ηµόσιου και Ιδιωτικού Τοµέα θα µπορούσε να προχωρήσει και η αξιοποίηση του χώρου του ΚΤΕΛ.
Για τις αθλητικές υποδοµές πληρώνουµε τα παρεπόµενα της γραφειοκρατίας και της κρίσης. Ειδικότερα για το κλειστό κολυµβητήριο σίγουρα υπάρχουν ατοµικές ευθύνες αλλά το να µιλάµε για το χθες µάς δυσκολεύει στον οραµατισµό και τον σχεδιασµό του αύριο.

Αν εκλεγείτε τι υπόσχεστε στους ανθρώπους που θα σας ψηφίσουν;

Αυτό που µε χαρακτηρίζει είναι ένα µεγάλο πείσµα και η πεποίθησή µου ότι όλοι κρινόµαστε από το αποτέλεσµα. Υπόσχοµαι ότι θα είµαι µια φωνή διεκδίκησης, που έρχεται από την κοινωνία, αφού δεν είµαι γόνος ή διάδοχος κανενός. Θα είµαι όσο πιο πεισµατάρης και πιεστικός µπορώ για να υλοποιηθούν αυτά που οραµατίζοµαι για τα παιδιά µου και τα παιδιά όλων των Χανιωτών. Ένα νοµό Χανίων δηλαδή που θα είναι ένας τόπος που θα θέλουν να ζήσουν.


Ακολουθήστε τα Χανιώτικα Νέα στο Google News στο Facebook και στο Twitter.

Δημοφιλή άρθρα

Αφήστε ένα σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here

Μικρές αγγελίες

aggelies

Βήμα στον αναγνώστη

Στείλτε μας φωτό και video ή κάντε μία καταγγελία

Συμπληρώστε τη φόρμα

Ειδήσεις

Χρήσιμα