Τετάρτη, 18 Δεκεμβρίου, 2024

Γιατί καταργήθηκαν τα κράσπεδα;

Τελευταία βλέπουµε να έχει γίνει το κέντρο των Χανίων ένα µεγάλο εργοτάξιο. Ο λόγος είναι τα έργα «ανάπλασης» που είναι ενταγµένα στο «open mall» (δηλ. «ανοιχτό κέντρο εµπορίου»). Είναι προφανές και µόνο από τον τίτλο, ότι το έργο αυτό γίνεται για την τόνωση του εµπορίου στο κέντρο. Για να λειτουργήσει όµως το εµπόριο πρέπει οι πολίτες να µπορούν να αγοράσουν, δηλ. να µπορούν να περπατήσουν στα πεζοδρόµια. Αυτό είναι όµως εύκολο και ασφαλές µε τον τρόπο που γίνεται το έργο;
Να αναφέρουµε λοιπόν ότι εκτός από την υπογειοποίηση των δικτύων, που είναι θετική, καταργούνται τα κράσπεδα δηλ. δηµιουργείται ένα ενιαίο επίπεδο µεταξύ δρόµου κυκλοφορίας οχηµάτων και πεζοδροµίων. Αυτό νοµίζουµε ότι είναι µεγάλο λάθος, γιατί σε ένα χώρο που είναι ελεύθερος να κινούνται όλοι, άνθρωποι και οχήµατα, είναι προφανές ότι θα υπερισχύσει ο ισχυρός, δηλ. τα οχήµατα έναντι του ανθρώπου που κινείται µε τα πόδια ή µε αµαξίδιο.
Η φωτογραφία που τραβήχτηκε στις 01/11/2023, ενώ τα έργα είναι σε εξέλιξη δείχνει του λόγου το αληθές. Είναι ηλίου φαεινότερο ότι τα αυτοκίνητα δεν θα µπορούσαν να παρκάρουν στο πεζοδρόµιο αν υπήρχε κράσπεδο.
Ο µόνος λόγος για να καταργηθούν κράσπεδα σε µια περιοχή είναι για να γίνουν πεζόδροµοι, πραγµατικοί όµως πεζόδροµοι, για τους πεζούς και όχι για τα αυτοκίνητα, δηλ. να απαγορεύεται η διέλευση και η στάθµευση οχηµάτων!
Σε ένα δήθεν πεζόδροµο που επιτρέπεται και η διέλευση οχηµάτων, ποιος θα ελέγξει την παράνοµη στάθµευση;

Γιάννης Τσουκάτος
(Υ.Γ. Σε επόµενο σηµείωµα θα αναφερθούµε στην έλλειψη δέντρων).


Ακολουθήστε τα Χανιώτικα Νέα στο Google News στο Facebook και στο Twitter.

Δημοφιλή άρθρα

7 Comments

  1. Πεζόδρομος σημαίνει πεζόδρομος, πεζοδρόμιο πεζοδρόμιο. Ακόμη κι ο ποδηλάτης εν κινήσει είναι εποχούμενος και δεν πρέπει να κινείται πάνω στο πεζοδρόμιο. Όταν όμως οι οδηγοί δικύκλων “κόβουν” δρόμο από το πεζοδρόμιο, γιατί τους έπιασε το φανάρι, έτσι και τους οδηγούς των εικονιζόμενων αυτοκινήτων δεν νομίζω ότι θα τους εμποδίσει το κράσπεδο, γιατί γενικότερα όσοι δεν σέβονται τους πεζούς και τις ευάλωτες ομάδες αυτών (ηλικιωμένους, παιδιά, ΑΜΕΑ) δεν τους εμποδίζει τίποτα. Ούτε κράσπεδο ούτε σημάνσεις.Όσο για τους ελέγχους και την επιβολή προστίμων, δεν σχολιάζω… γιατί τα τιμωρητικά μέτρα θεωρούνται αυταρχισμός για κάποιους…

    • Ότι και να φτιάξουν κάποιοι άνθρωποι συνεχώς θα κάνουν το δικό τους δίχως καμία ενσυναίσθηση για τους υπόλοιπους. Αν δεν συσταθεί δημοτική αστυνομία δεν υπάρχει σωτηρία!

  2. Προφανως εχει γινει γνωστο τι ακριβως εχει σχεδιαστει και τωρα υλοποιειται…….ας εχουμε υπομονη .Το θεμα ειναι οτι πρωτα κανεις χωρους σταθμευσης και μετα διωχνεις τα αυτοκινητα,πρωτα κανεις μελετη για το κυκλοφοριακο και μετα ξεκινας παρεμβασεις…….ειδικα στα Χανια οπου οι δρομοι εχουν κορεστει χρονια τωρα.

    • Σωστός! Σε όλη την Ευρώπη πρώτα εξασφαλίζουν παρκινγκ περιφερειακά και πέριξ του κέντρου και μετά κάνουν πεζοδρομήσεις. Επίσης θα ήθελα να τονίσω ότι η οδός Ελ. Βενιζέλου είναι ένα απόλυτο κολαστήριο χειμώνα καλοκαίρι. Πρέπει οπωσδήποτε να προχωρήσει η μονοδρόμησή της γιατί όσο παραμένει διπλής κυκλοφορίας φράζει όλη η διασταύρωση στο θερινό Αττικόν

  3. Τα δέντρα είναι υπό διωγμόν. Αντί να εντείνονται οι προσπάθειες να φυτευτούν παντού δέντρα, αυτά μειώνονται και καρατομούνται επικινδύνως παντού.

  4. Προσπαθούν να εφαρμόσουν το ευρωπαίκό πρότυπο αλλά θέλει πολύ δουλειά πχ,στην Ολλανδία ενώ δεν υπάρχει κράσπεδο το πεζοδρόμιο είναι στο γκρι χρώμα με κυβόλιθο ενώ ο δρόμος για τα αυτοκίνητα είναι σε μπορωτπώ χρώμα εννοείται ότι οι ποδηλάτες κυκλοφορούν κανονικά και εαν ο πεζός κινείται εντός του δρόμου πέφτει παρατήρηση δεν είδα πουθενά παρκαρισμένα αυτοκίνητα όπως εδώ ,τα πεζοδρόμια εννοείται ότι είναι φαρδιά .Δέντρα παντού .Στο Βερολίνο είδα σε μερικά φανάρια στην διάβαση βγαίνουν αυτόματα κολονάκια για να μην παραβιάζουν οι οδηγοί .Ούτε στην Γερμανία είδα κράσπεδα στα πεζοδρόμια .Άλλη κουλτούρα οδήγησης εννοείται ότι οι πεζοι περνούν μόνο από τισ διαβάσεις όχι όπως να είναι .Για τα δέντρα δυστυχώς έχουν λιγοστέψει παρατήτηρησα ότι άρχισαν να ξαναφυτεύουν μακάριι να γίνουν καλύτερα

  5. Υποθέτω ότι αυτά τα αυτοκίνητα που δείχνει η φωτογραφία εκμεταλλεύονται τα, σε εξέλιξη έργα και παρκάρουν όπου θεωρούν οι ιδιοκτήτες ότι βολεύει. Λογικό και αναμενόμενο είναι όταν τελειώσουν τα έργα να μην υπάρχουν. Πάντως γενικά η κατάσταση δείχνει ότι αν δεν επικρέμεται η επιβολή πρόστιμου δεν καταλαβαίνουν κάποιοι. Όπως επίσης που όλοι θέλουν πάρκινγκ – που ενώ αυτά υπάρχουν- όταν είναι να πληρώσουν ψάχνουν το τζάμπα και τους φταίει ο ένας και ο άλλος. Και το σκύλο και τη πίτα δηλσδή …
    Το πράσινο είναι ζητουμενο σε κάθε περίπτωση.

Αφήστε ένα σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here

Μικρές αγγελίες

aggelies

Βήμα στον αναγνώστη

Στείλτε μας φωτό και video ή κάντε μία καταγγελία

Συμπληρώστε τη φόρμα

Ειδήσεις

Χρήσιμα