Στην Αθήνα οι Γιατροί του Κόσμου εγκαινιάζουν την έκθεση φωτογραφίας «100 teardrops for racism» την Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου 2014, ώρα 8 μ.μ. Η έκθεση θα διαρκέσει απο 18 έως 27 Σεπτεμβρίου 2014… στον χώρο του Metapolis, Αιόλου 48 – 50 & Κολοκοτρώνη, Αθήνα (Μετρό Μοναστηράκι). 100 δάκρυα από τα χιλιάδες που χύνονται για τα θύματα όλων των μορφών ρατσισμού… 100 γυναίκες από τις χιλιάδες που κλαίνε για όσους αποκλείονται από την κοινωνία ως «διαφορετικοί»… O Dimitris the Athens μας διηγείται πως εμπνεύστηκε για τη δημιουργία της εκθεσης… «Θα φανεί παράξενο και είναι η πρώτη φορά που το λέω, αλλά είχα μόλις ξετυλίξει το πλαστικό περιτύλιγμα από ένα σπάνιο βινύλιο των Massive Attack και άκουγα το αγαπημένο Τeardrops όταν χτύπησε το τηλέφωνο. Ήταν ο πατέρας μου στην άλλη γραμμή και μου είπε πως η μητέρα μου είχε κάποιο πρόβλημα με τα μάτια της. Οι γιατροί είχαν πει πως ήταν ξηροφθαλμία ή κάτι τέτοιο. Εκείνη τη στιγμή μου γεννήθηκε η ιδέα να απαθανατίσω τη στιγμή της οδύνης, το ξέσπασμα και τα δάκρυα στο ανθρώπινο πρόσωπο. Φωτογράφισα δύο γυναίκες στην αρχή, αλλά μετά αποφάσισα πως ήθελα να το κάνω πιο μεγάλο και πιο δυνατό. Οι δύο, έγιναν δέκα και τελικά μέσα σε λίγους μήνες είχα φωτογραφίσει εκατό γυναίκες που ανταποκρίθηκαν στο κάλεσμά μου και μόνες τους εθελοντικά συμμετείχαν. Δεν είναι διαλεγμένες γυναίκες και δεν φωτογραφήθηκαν επειδή είναι γνωστές». Ο Dimitris the Athens γεννήθηκε στο Μοσχάτο και πλέον ζει στα Πετράλωνα. Η φωτογραφία τον γοήτευε από παιδί. Ασχολήθηκε από μικρή ηλικία επαγγελματικά, μετά εγκατέλειψε και τελικά πριν από οκτώ χρόνια επέστρεψε οριστικά στην πρώτη του αγάπη. Οι Γιατροί του Κόσμου στηρίζουν τον ΑΝΘΡΩΠΟ ΔΙΧΩΣ ΔΙΑΚΡΙΣΕΙΣ. Οι ΓτΚ ευχαριστούν την εταιρεία Photo lab για την πολύ σημαντική έκπτωση στην εκτύπωση των φωτογραφιών.
Οι Γιατροί του Κόσμου για 3 συνεχή χρονιά στην Εκθεση Θεσσαλονίκης
Για τρίτη συνεχόμενη χρονιά η Δημόσια Επιχείρηση Ηλεκτρισμού Α.Ε υποστηρίζει τους Γιατρούς του Κόσμου, παραχωρώντας περίπτερο κατά τη διάρκεια της 79ης Διεθνούς Έκθεσης Θεσσαλονίκης. Ο ειδικά διαμορφωμένος χώρος που θα διατεθεί στην Οργάνωση μας από τη Δ.Ε.Η. θα φιλοξενήσει τέσσερα ιατρεία, παθολογικό – καρδιολογικό, παιδιατρικό, γυναικολογικό και γενικό ιατρείο όπου εθελοντές ιατροί θα παρέχουν προληπτικό έλεγχο και πρωτοβάθμια κλινική εξέταση σε επισκέπτες της έκθεσης, με συμβουλευτικό χαρακτήρα δίνονται έμφαση στις κοινωνικά ευάλωτες ομάδες. Παράλληλα, θα λειτουργεί παιδότοπος με σκοπό την δημιουργική απασχόληση ανηλίκων τέκνων. Δωρεάν εισιτήρια εισόδου θα διατεθούν από την Τρίτη 2 Σεπτεμβρίου με τη χορηγία της HELEXPO και της ΔΕΗ σε ανέργους, απόρους και ανασφάλιστους στα γραφεία της Οργάνωσης μας στην Θεσσαλονίκη, επί της Πτολεμαίων 29Α. Με μεγάλη τιμή και χαρά μας, το περίπτερο της Δ.Ε.Η. τον πρώτο κιόλας χρόνο λειτουργίας του διακρίθηκε από τον πρόεδρο της HELEXPO ως το καλύτερο για την Δ.Ε.Θ. 2012, ξεχωρίζοντας για την αισθητική, τον σχεδιασμό του και τον σκοπό που εξυπηρετούσε. Ευελπιστούμε και την φετινή χρονιά η δράση μας αυτή να συμβάλλει ενδεικτικά ως αρωγή στους αναξιοπαθούντες και σε όσους αδυνατούν πλέον να έχουν πρόσβαση στο εθνικό σύστημα υγείας. Το Ιατρείο Προληπτικού Ελέγχου στη Δ.Ε.Θ. των «Γιατρών του Κόσμου» θα λειτουργεί καθημερινά από 6 έως και 14 Σεπτεμβρίου, με ώρες λειτουργίας: Δευτέρα – Παρασκευή: 4 – 10 μ.μ., Σάββατο & Κυριακή: 10 π.μ. – 10 μ.μ., πλησιέστερη είσοδος: Πύλη 2 (X.A.N.Θ.).
Στο απόηχο των Πανελληνίων εξετάσεων, στις υψηλές βαθμολογίες, στη αύξηση των βάσεων, στις επιτυχίες στις πρώτες η δεύτερες επιλογές στο κυνήγι ενοικίασης του φοιτητικού σπιτιού, στην έναρξη μιας νέας ζωής να θυμόμαστε: Ότι υπάρχουν παιδιά που γυρίζουν απ’ το σχολείο και βρίσκουν άδειο ψυγείο. Παιδιά με γονείς άνεργους. Παιδιά χωρίς θέρμανση. Ή και χωρίς ρεύμα. Παιδιά που αναγκάζονται να γίνουν «γονείς των γονιών τους», που βρίσκονται στα πρόθυρα «παραίτησης» ή κατάθλιψης. Τα οποία παιδιά, εν μέσω όλων αυτών, προσπαθούν… για τη ζωή τους, σχεδόν ολομόναχα. Και ότι αυτά τα παιδιά δικαιούνται, αν μη τι άλλο, να μην ακούν τηλεοπτικά σποτ, που λένε ότι το ένα παιδί δεν κατάφερε τίποτα, στις περιβόητες Πανελλαδικές, επειδή δεν πήγε στο τάδε ή δείνα φροντιστήριο. Να θυμόμαστε ότι κανείς δεν δικαιούται να περνάει άμεσα ή έμμεσα μηνύματα, πως το τι θα καταφέρει ένας άνθρωπος, είναι προκαθορισμένο, απ’ την τσέπη των γονιών του. Και ας ξεκολλήσουμε επιτέλους σαν κοινωνία απ’ το να μετράμε την αξία των ανθρώπων με βάση τα πτυχία τους, τα φροντιστήρια τους και τις περγαμηνές τους. Και ας μη μασάνε τα παιδιά. Περάσουν δεν περάσουν. Μόρφωση μπορείς να βρεις αν το θελήσεις. Και παιδεία. Και έξω από τα Πανεπιστήμια. Κυρίως απ’ έξω. Και να θυμόμαστε: Όσο ζούμε σε ταξικές κοινωνίες, η «επιτυχία» ανήκει στους ολίγους. Εμείς όμως, πάντοτε την ευτυχία κυνηγούσαμε.
Τα στατιστικά ιατρείου από 26/8/2014 έως και 29/8/2014
ΕΘΝΙΚΟΤΗΤΑ ΣΥΝΟΛΟ
ΕΛΛΑΔΑ 39
ΒΟΥΛΓΑΡΙΑ 20
ΜΑΡΟΚΟ 10
ΣΥΡΙΑ 6
ΑΛΒΑΝΙΑ 6
ΑΛΓΕΡΙΑ 2
ΣΕΡΒΙΑ 1
ΙΤΑΛΙΑ 1
ΡΟΥΜΑΝΙΑ 1
ΠΑΚΙΣΤΑΝ 1
ΑΦΓΑΝΙΣΤΑΝ 1
ΣΥΝΟΛΟ 88
Ενα νέο τμήμα έρχεται να προστεθεί στα προγράμματα ιατρικής μέριμνας των ΓτΚ τμήματος Χανίων. Έτσι στο Ανοικτό Πολυϊατρείο των Χανίων θα λειτουργεί από τον Σεπτέμβριο του 2014 τμήμα κοινωνικής υποστήριξης. Η κοινωνική υπηρεσία καλείται να δουλέψει με ευπαθείς ομάδες, οι οποίες προέρχονται από διαφορετικό κοινωνικό – οικονομικό και πολιτισμικό υπόβαθρο και δεν έχουν πρόσβαση σε αγαθά και υπηρεσίες που θα συμβάλλουν στην ισότιμη συμμετοχή τους στην κοινωνία. Χρησιμοποιώντας τις αρχές και τις αξίες της Κοινωνικής Εργασίας και συγκεκριμένα του Διαπολιτισμικού Μοντέλου Κοινωνικής Εργασίας στοχεύουμε τόσο στην ενδυνάμωση, όσο και στην υποβοήθηση των ατόμων που είναι αποκλεισμένοι από το κοινωνικό γίγνεσθαι. Κατά τη λήψη του κοινωνικού ιστορικού, τηρούμε πάντοτε το απόρρητο της διαδικασίας, διερευνούμε τις ανάγκες των εξυπηρετούμενων, εκτιμούμε την κατάσταση στην οποία βρίσκεται ο εξυπηρετούμενος και καταρτίζουμε από κοινού σχέδιο δράσης. Ώρες λειτουργίας της Κοινωνικής Υπηρεσίας: Δευτέρα έως και Παρασκευή 9 π.μ. – 5 μ.μ. Διεύθυνση: Μπουνιαλή 11, τ.κ. 7311, τηλέφωνο: 2821023110.
Οι Γιατροί του Κόσμου ευχαριστούν Την άγνωστη φίλη για τη δωρεά 300 ευρώ εις μνήμη των γονέων και τη φίλη Χ για τη δωρεά 50 ευρώ.