Παρασκευή, 22 Νοεμβρίου, 2024

Γιορτή Φυσικών Επιστημών

Μια ξεχωριστή μέρα μάθησης είχαν την ευκαιρία να ζήσουν μαθητές, δάσκαλοι και γονείς στα Εκπαιδευτήρια Μαυροματάκη-Μητέρα την Τρίτη 15 Μαΐου το πρωί.
Το σχολείο άνοιξε τις πόρτες του για να υποδεχτεί συγγενείς και φίλους των μαθητών σε μια γιορτή που είχε σχέση με τις Φυσικές Επιστήμες  (STEM*), οι οποίες είναι ένα δυναμικό τμήμα του προγράμματος του συγκεκριμένου σχολείου. Πέρα από τον βιωματικό χαρακτήρα της δράσης, το καινοτόμο στοιχείο ήταν ότι αφορούσε όλες τις βαθμίδες των Εκπαιδευτηρίων και ενεπλάκησαν σ’ αυτή μαθητές από 2,5 ως 12 χρονών!
Οι επισκέπτες είχαν την ευκαιρία να δουν, να μιλήσουν, να συμμετάσχουν διαδραστικά στις μαθησιακές διαδρομές που είχαν προετοιμάσει τα παιδιά με τους δασκάλους τους στις αίθουσες και τις αυλές του σχολείου.
Τα παιδιά του Παιδικού Σταθμού (τμήματα κ. Δήμητρας Τσουρουνάκη, Χρυσής Σταθάκη, Ζωής Πετράκη και Γεωργίας Ζαμπετουλάκη) παρουσίασαν τον κύκλο της ζωής φυτών και ζώων, έφτιαξαν μακέτες και παιχνίδια. Το τμήμα των προνηπίων (κ. Σούλας Μοδιανάκη και Μαρίας Χριστίνας Παγάνη) ασχολήθηκε με τέσσερα βασικά στοιχεία των οικοσυστημάτων: νερό, αέρας, χώμα και φωτιά (ενέργεια) και τα διερεύνησε πειραματικά. Τα νήπια (της κ. Αναστασίας Δημοτάκη και Ξένιας Ψυλλάκη) εξερεύνησαν το ηλιακό μας σύστημα και φαινόμενα σχετικά με το φως και τη διάδοσή του. Όλα αυτά ήταν αποτέλεσμα της ενασχόλησής των τμημάτων αυτών τις προηγούμενες εβδομάδες με το γενικότερο θέμα: «Πώς λειτουργεί ο κόσμος» και μάλιστα σε δίγλωσση (ελληνοαγγλική) προσέγγιση υπό την καθοδήγηση της συμβούλου του σχολείου κ. Ευγενίας Παπαδάκη.
Το Δημοτικό Σχολείο (τμήματα κ. Μαρίας Μουντάκη, Μαρίας Γεωργουσάκη, Άρτεμης Βαμβουνάκη, Έφης Γιαννουδάκη, Δώρας Σφήκα, Βαγγέλη Μαλεκάκη, Ρίας Θωμαδάκη και Κώστα Μανωλάκη) επέλεξαν να παρουσιάσουν γεωμετρικές κατασκευές, πειράματα χημείας (εξουδετέρωση), ανίχνευση βάσεων και οξέων, διαστολή υγρών και αερίων, πυκνότητα υλικών, μαγνητισμός, ατμοσφαιρική πίεση, μείγματα (κατασκευή παγωτού), νανοτεχνολογία, ρομποτική-προγραμματισμός κ.ά. Εντυπωσιακές ήταν οι εκτοξεύσεις των πυραύλων, καθώς κάθε επιτυχία γινόταν δεχτή με ενθουσιώδεις πανηγυρισμούς. Επίσης λειτούργησαν οι ηλιακοί φούρνοι που τα παιδιά είχαν κατασκευάσει μαζί με τους συμμαθητές τους από το Δημοτικό Σχολείο Φρε πριν μερικές βδομάδες. Ακόμα αξιοποιήθηκε εκπαιδευτικό υλικό από την Ευρωπαϊκή Διαστημική Υπηρεσία (ESA) μέσω της σχετικής επιμόρφωσης της δασκάλας, κ. Μαρίας Γεωργουσάκη.
Ο διευθυντής του σχολείου κ. Κώστας Μανωλάκης και Scientix Ambassador (επίσημο πρόγραμμα από το Ευρωπαϊκό Σχολικό Δίκτυο, που προωθεί την εκπαίδευση στις STEM επιστήμες, www.scientix.eu) στην περιοχή  είπε: «Οργανώσαμε μια διαδραστική έκθεση για να δούμε και να δείξουμε πώς οι μικρότερες παιδικές ηλικίες μπορούν αντιληφθούν και να προσεγγίσουν το φυσικό περιβάλλον. Τα αποτελέσματα ήταν εντυπωσιακά, απολαυστικά και σίγουρα θα μείνουν χαραγμένα στη μνήμη μας. Βγήκαμε από τις τάξεις μας, αφήσαμε τις βαρετές ασκήσεις των βιβλίων και χαρήκαμε τα πειράματά μας, τις υποθέσεις μας, τις αστοχίες και τις επιτυχίες μας. Τα παιδιά απέδειξαν πώς η επιστήμη μπορεί να είναι γιορτή! Πρέπει να τονίσουμε ότι όλο το σχολείο συμμετείχε σ’ αυτή τη δράση κι έτσι δεν απόλαυσαν μόνο οι μεγάλοι, γονείς και δάσκαλοι, τα έργα των παιδιών, αλλά και οι μαθητές διέδρασαν μεταξύ τους, οι μικρότεροι έμαθαν από τους μεγαλύτερους και οι μεγαλύτεροι από τους μικρότερους. Αυτή η επικοινωνία αποτελεί για μας τους δασκάλους ένα σημαντικό στοιχείο έμπνευσης για τη συνέχεια του εκπαιδευτικού μας έργου. Θα ήθελα να ευχαριστήσω και μέσω του Τύπου όλα τα παιδιά για την υπεύθυνη και ενεργή συμμετοχή τους, όλους τους συναδέλφους των Εκπαιδευτηρίων που συνεργαστήκαμε αρμονικά κι εποικοδομητικά και διέθεσαν έξτρα χρόνο και πολύ μεράκι, τους γονείς που στηρίζουν το έργο μας και βρίσκονται κοντά μας και ειδικά τη Σχολική Σύμβουλο Προσχολικής Αγωγής, κ. Πόπη Κασσωτάκη-Ψαρουδάκη, που μας τίμησε σήμερα με την παρουσία της».

*STEM: Science, Technology, Engineering, Mathematics: Συστημική προσέγγιση των θετικών επιστημών
(Φυσική, Χημεία, Βιολογία, Τεχνολογία, Μηχανική, Μαθηματικά) ως σύνολο με βιωματικές ανακαλυπτικές μεθόδους διδασκαλίας .


Ακολουθήστε τα Χανιώτικα Νέα στο Google News στο Facebook και στο Twitter.

Δημοφιλή άρθρα

Αφήστε ένα σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here

Μικρές αγγελίες

aggelies

Βήμα στον αναγνώστη

Στείλτε μας φωτό και video ή κάντε μία καταγγελία

Συμπληρώστε τη φόρμα

Ειδήσεις

Χρήσιμα