Πανελλαδική απεργία και συλλαλητήριο στην Αθήνα πραγματοποιούν σήμερα, Τετάρτη, οι εργαζόμενοι στα ΕΛΤΑ διαμαρτυρόμενοι για το σχέδιο βιωσιμότητας που κατάρτισε ιδιωτική εταιρεία για λογαριασμό της Διοίκησης των Ταχυδρομείων και το οποίο αναμένεται να έρθει προς επικύρωση στο Διοικητικό Συμβούλιο του οργανισμού στις 24 Ιανουαρίου.
Οι εργαζόμενοι καταγγέλλουν πως το σχέδιο που έχει εκπονηθεί προβλέπει απολύσεις, μειώσεις μισθών και “λουκέτα” σε δεκάδες καταστήματα, ενώ τονίζουν ότι την ίδια στιγμή που τα ΕΛΤΑ βιώνουν μια πιστωτική ασφυξία, το κράτος αρνείται να καταβάλλει τα χρήματα που οφείλει στα Ταχυδρομεία για τις καθολικές ταχυδρομικές υπηρεσίες που προσφέρουν.
Όπως ανέφερε ο πρόεδρος του Συλλόγου Εργαζομένων στα ΕΛΤΑ Χανίων Γιώργος Λουγιάκης η απεργία έχει προειδοποιητικό χαρακτήρα. “Η κατάσταση δεν πάει άλλο. Τα ΕΛΤΑ με αποκλειστική ευθύνη του βασικού μέτοχου του οργανισμού που είναι το κράτος έχουν οδηγηθεί σε οικονομική – πιστωτική ασφυξία”, σημείωσε και συμπλήρωσε ότι ενώ τα ΕΛΤΑ βρίσκονται μπροστά σε ένα οικονομικό αδιέξοδο το κράτος δεν παραχωρεί την αποζημίωση που προβλέπεται για τον πάροχο καθολικών ταχυδρομικών υπηρεσιών σε κάθε χώρα και η οποία ανέρχεται σε περίπου 150 εκατ. ευρώ. Διευκρίνισε, δε, ότι πρόκειται για συσσωρευμένες οφειλές από το 2013.
“Αντίθετα μετά από 5 μήνες που τοποθετήθηκε η νέα Διοίκηση στα ΕΛΤΑ, το σχέδιο βιωσιμότητας, που ανέθεσαν σε μια ιδιωτική εταιρεία να καταρτίσει, προβλέπει αύξηση των διοικητικών εξόδων και μιλάει για περίπου 2000 απολύσεις εργαζομένων, οι περισσότερες πρέπει να γίνουν μέσα στο 2019, συρρίκνωση του αριθμού των ταχυδρομικών καταστημάτων από 700 σε 300 πανελλαδικά, ενώ όσοι υπάλληλοι παραμείνουν θα λαμβάνουμε ένα τμήμα μισθού, κάποια μπόνους και κουπόνια! Δηλαδή μας γυρίζουν δεκαετίες πίσω”, τόνισε ο κ. Λουγιάκης.
Συνεχίζοντας επεσήμανε ότι δεν μπορούν να γίνουν αποδεκτά τέτοια σενάρια που διαλύουν τα ΕΛΤΑ και αποβαίνουν σε βάρος του οργανισμού, των εργαζομένων αλλά και του κοινωνικού συνόλου. “Εμείς αυτό το σχέδιο συρρίκνωσης, μέχρι αφανισμού, μιας από τις πιο ιστορικές και δημοφιλείς επιχειρήσεις του Δημοσίου δεν το αποδεχόμαστε”, τόνισε και πρόσθεσε: “Οι ευθύνες γι’ αυτό που συμβαίνει είναι πολιτικές καθώς η Πολιτεία είναι ο βασικός μέτοχος στον οργανισμό. Από τη μεριά μας έχουμε προτείνει λύσεις. Δεν είναι δυνατόν τα ΕΛΤΑ να μην μπορούν να μπουν στην αγορά του ηλεκτρονικού εμπορίου, στα logistics, στα δέματα κ.λπ. Παράλληλα, θα πρέπει να ενσωματωθούν οι ταχυμεταφορές και να βέβαια να αποδώσει η Πολιτεία την αποζημίωση για τις καθολικές ταχυδρομικές υπηρεσίες αλλά και δώσει τα ποσά, περίπου 220 εκατ., από την απομείωση του Μετοχικού Κεφαλαίου των ΕΛΤΑ που έγινε λόγω αναγκαστικών νόμων”, είπε καταλήγοντας ο πρόεδρος των εργαζομένων στα Ταχυδρομεία.
Στήριξη από το Εργατοϋπαλληλικό Κέντρο Χανίων
Τη συμπαράστασή του στην κινητοποίηση των ταχυδρομικών υπαλλήλων εκφράζει το Εργατοϋπαλληλικό Κέντρο Χανίων, απαιτώντας «άμεση ικανοποίηση των αιτημάτων τους για:
Απαιτούμε άμεση ικανοποίηση των αιτημάτων τους για:
1. Ανάπτυξη και όχι συρρίκνωση του ΕΛΤΑ, που θα βασίζεται σε ένα σύγχρονο επιχειρησιακό σχέδιο.
2. Άμεση απόσυρση όλων των αντιαναπτυξιακών προτάσεων της PWC, όπως αυτές κατατέθηκαν στο Δ.Σ. των ΕΛΤΑ της 11/01/2019.
3. Άμεση ενσωμάτωση των «Ταχυμεταφορών ΕΛΤΑ» με τη μητρική εταιρεία.
4. Καταβολή όλων των υποχρεώσεων του κράτους προς τον ΕΛΤΑ.
5. Καταβολή όλων των ποσών της Καθολικής Υπηρεσίας, που οφείλει το κράτος στα ΕΛΤΑ από το 2013 μέχρι σήμερα, όπως αυτές έχουν εγκριθεί και από τις σχετικές μελέτες της ΕΕΤΤ.
6. Καταβολή όλων των ποσών που έχουν απομειωθεί από το μετοχικό κεφάλαιο των ΕΛΤΑ, εξαιτίας αναγκαστικών νόμων (10% από τη συμμετοχή στο Τ.Τ. και κούρεμα των ομολόγων του ελληνικού δημοσίου που κατείχαν τα ΕΛΤΑ στο πλαίσιο του PSI), συνολικού ποσού 220 εκατ. ευρώ περίπου.
7. Άμεσες προσλήψεις μέσω ΑΣΕΠ μόνιμου προσωπικού, ώστε να αντιμετωπιστούν οι σοβαρές και επείγουσες ανάγκες του Οργανισμού.
8. Ένταξη όλων των προγραμμάτων εκσυγχρονισμού των ΕΛΤΑ στα ΕΣΠΑ.
9. Χορήγηση στα ΕΛΤΑ τραπεζικής άδειας χρηματοοικονομικών εργασιών, ώστε να μετατραπούν σε «Λαϊκή Τράπεζα Περιφερειακής Ανάπτυξης» του ελληνικού δημοσίου σε όλη την επικράτεια».
Έχουν τα δίκια τους οι εργαζόμενοι στα ΕΛΤΑ και θα πρέπει να υποστηρικτούν από τους αρμόδιους του κράτους.