Η έκθεση του ελέγχου παραλήφθηκε στις 18 Ιουνίου 2019. Ο έλεγχος του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους ζητήθηκε από το Χρήστο Σπίρτζη Υπουργό Υποδομών του ΣΥΡΙΖΑ και είχε πολλούς πατεράδες μεταξύ τους και ο Διευθύνων Σύμβουλος, μέχρι που φάνηκε ότι απειλεί την βιωσιμότητα του Οργανισμού και ενδέχεται να επιφέρει απολύσεις (ξεκίνησαν οι ενημερώσεις) αλλά και σημαντικές αυξήσεις στις υπηρεσίες παροχής νερού για να πληρωθούν πρόστιμα εξαιτίας υψηλών καταλογισμών 5% επί των Π/Υ των ευρημάτων.
Η προθεσμία έκφρασης των αντιρρήσεων είναι προσδιορισμένη σε 1 μήνα από την παραλαβή (ήδη εξέπνευσε αναξιοποίητη η μισή) με τον κίνδυνο να εντοπίζεται περισσότερο στον διαθέσιμο χρόνο για τις απαντήσεις παρά για τα επιχειρήματα. Είναι ενδεικτικό ότι το σημαντικότερο εύρημα για τον ΟΑΚαε αφορά στην ‘’πλημμελή τήρηση των διατάξεων της νομοθεσίας κατασκευής των δημοσίων έργων’’ προϋπολογισμού 12.680.282 € που αφορά στον ΒΟΑΚ και τον Αποσελέμη την περίοδο από 1.4.2013 έως 31.12.2013 όπου επιβάλλεται πρόστιμο 5% ίσο με 634.014€ όταν την επίμαχη περίοδο την διοίκησή τους ασκούσε το Υπουργείο Υποδομών (τα επιχειρήματα του καταλογισμού είναι μαχητά και στην ουσία τους).
• Τομέας καταστροφών και ΕΥΔΕ Κρήτης και Δωδεκανήσων
Για όλους αυτούς τους λόγους προέκυψε η προσπάθεια απόκρυψης κωλυσιεργίας και θεατρινισμών και για τον πρόσθετο λόγο ότι ‘’έσκασε’’ στα χέρια της διοίκησης του Οργανισμού μαζί με δύο ακόμα πονήματα του Χρήστου Σπίρτζη Υπουργού Υποδομών του ΣΥΡΙΖΑ, ι. τον Τομέα Καταστροφών στα Χανιά που κρύβεται στον Οργανισμό και σχετίστηκε με την αποθέωση που επιφύλαξε γνωστός αοιδός στον υπουργό για το διορισμό του γιού του και ιι. την ΕΥΔΕ Κρήτης και Δωδεκανήσων που ο πρόσφατα διορισθείς προϊστάμενος παρεπιδημεί στα γραφεία του πρώην ΟΑΝΑΚ υποχρεώνοντας την διοίκηση στην υπόθαλψή του για τον ακρωτηριασμό των αρμοδιοτήτων του Οργανισμού.
•Το άδειο καλάθι και οι ανοικτές πληγές
Ο ΒΟΑΚ αποτελεί το σημαντικότερο έργο υποδομής της Κρήτης για τον οποίο αποδείχτηκαν άσφαιρες οι ανά εξάμηνο εξαγγελίες του Χρήστου Σπίρτζη Υπουργού Υποδομών του ΣΥΡΙΖΑ περί εκκίνησης από κοινού με τον ίδιο τον Πρωθυπουργό Αλέξη Τσίπρα και αυτού του περιφερειάρχη Κρήτης. Ο Οργανισμός δεν διαμαρτυρήθηκε ποτέ για την ανενεργή προγραμματική σύμβαση εκπόνησης της μελέτης στρατηγικού σχεδιασμού ούτε για την απαξίωση με την εξευτελιστική απόρριψη της πρότασης χάραξης που παρουσιάστηκε και εγκρίθηκε και από το Περιφερειακό Συμβούλιο (άχνα δεν βγήκε). Η μόνη παρακαταθήκη του εντοπίζεται στην ιστορική φράση μοναδική στα χρονικά της Κρήτης δίνοντας και μια νέα μοναδική διάσταση στο πολιτικό λεξιλόγια και την πολιτική συζήτηση (η δήλωση έγινε στο Ηράκλειο). Αυτό που αξίζει να του αναγνωριστεί είναι ότι πραγματικά μετά από διαγωνισμό αξιολόγησε ικανές να λάβουν μέρος σε διαγωνισμό για τον ΒΟΑΚ 5 εργολαβικές κοινοπραξίες για την ‘’Παραχώρηση’’ και 5 για το ‘’ΣΔΙΤ’’, αν αυτό είναι επιτυχία, χωρίς μελέτη, χωρίς εγκρίσεις, χωρίς σύμβαση, χωρίς χρήματα και διόδια μόνο για τους επισκέπτες.
Επί της θητείας του εξαϋλώθηκε αδιαμαρτύρητα το έργο Πάνορμος- Εξάντης, ενώ στο επιχειρησιακό πρόγραμμα του Υπουργείου Υποδομών δεν έχει ενταχθεί κανένα από τα έργα που διαφήμιζε όπως Κίσαμος-Χανιά, παράκαμψη Κισάμου, Νεάπολη- Αγ Νικόλαος-Σητεία. Επίσης άφησε το απόλυτο μελετητικό κενό αφού καμία νέα μελέτη δεν έγινε επί της θητείας του ενώ ακόμα και ώριμα έργα όπως το έργο οδικής ασφάλειας στον Καβρό Αποκορώνου και η συνέχεια της παράκαμψης Αγ Νικολάου βαλτώνουν στην έκδοση περιβαλλοντικών όρων.
• Ενδεικτικό του κυνισμού
Η φωτογραφήσεις κατά τα εγκαίνια του δρόμου της Μεσαράς Αγ Βαρβάρα- Απομαρμά- Αγ Δέκα που είχε ήδη ολοκληρωθεί κατά 70% (όπως και όλα τα άλλα στο Ηράκλειο), συνιστούν απόδειξη κυνισμού αφού καθυστέρησε αναίτια και ανεξήγητα την υπογραφή της σύμβασης του Υπουργού με τον ανάδοχο σχεδόν ένα χρόνο και τελικά ο ΟΑΚαε κατέβαλε πριν επίσπευσης σχεδόν 1 εκ€ για την έγκαιρη ολοκλήρωση η οποία παραμένει αμφιλεγόμενη με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να αμφισβητεί μέχρι και σήμερα την λειτουργικότητα του έργου και ορατό τον κίνδυνο επιστροφής του συνόλου της χρηματοδότησης με τεράστια ζημιά για την χώρα. Πρόκειται για μια ακόμα μοναδική επιτυχία όπως στο έργο Πύργος- Πάτρα με λέξεις κλειδιά ‘’οκτώ εργολαβίες, Καλογρίτσας, πανωλεθρίαμβος’’.
• Ενδεικτικό της αποτελεσματικότητας
Το επίτευγμα της μη ολοκλήρωσης με ήδη εγκατεστημένο τον ανάδοχο ούτε καν του μισού έργου Μουρνιές-Γογονή μέσα σε 4μιση χρόνια μπορεί να συγκριθεί μόνο με τις παρεμβάσεις αποκατάστασης των ζημιών της θεομηνίας υπό την καθοδήγηση του Χρήστου Σπίρτζη Υπουργού Υποδομών του ΣΥΡΙΖΑ με περιττές καθυστερήσεις, μια ιδιωτική διάβαση, μια αχρησιμοποίητη Bailey, μια απευθείας ανάθεση 2 εκ€ στα Άπτερα με άγνωστο αντικείμενο και τραγελαφικές καταστάσεις σύγχυσης αρμοδιοτήτων για την αποφυγή της ευθύνης μεταξύ Υπουργείου, ΟΑΚαε και Περιφέρειας. Κατ αναλογία θα μπορούσαν να παρατεθούν τα υδραυλικά έργα με τα υφιστάμενα να παραπαίουν, όλες τις μελέτες αναξιοποίητες και την τεράστια προσφορά στην παραλαβή του Βαλσαμιώτη με την απαλλαγή του αναδόχου και ένα ακόμα θεατρινισμό με προσφυγή σε ένδικα μέσα για την παραλαβή προς χρήση που κατέπεσαν μερικές μέρες μετά στα μουλωχτά χωρίς καμία ανακοίνωση.
• A propos η Περιφέρεια Κρήτης
Η Περιφέρεια Κρήτης συμμετείχε ενεργά στο Διοικητικό Συμβούλιο του ΟΑΚαε, παρακολουθούσε με ενδιαφέρον τις εξαγγελίες, φωτογραφιζόταν στα κάθε είδους εγκαίνια, επευφημούσε δημόσια, εξοβέλιζε κάθε ευθύνη που δεν είχε χρηματοδότηση και καιροφυλακτούσε.
Σταθερά πιστός στην υπεράσπιση του Οργανισμού από τους τυχοδιωκτισμούς και στην ανάγκη στοχευμένης ανάπτυξης της Κρήτης με επιχειρήματα.