Ένα από τα έργα-ορόσημα της ρομαντικής εργογραφίας, τη Συμφωνία «του Νέου Κόσμου» (αρ. 9 σε μι ελάσσονα, έργο 95) του Antonín Dvořák (Αντονίν Ντβόρζακ), παρουσιάζουν η διακεκριμένη Φιλαρμονική Ορχήστρα της Σκάλας του Μιλάνου και ο διάσημος Νοτιοκορεάτης αρχιμουσικός Myung-Whun Chung (Μιουνγκ Γουν Τσουνγκ) στο Ωδείο Ηρώδου Αττικού, την Κυριακή 26 Ιουνίου στις 21.00, στο πλαίσιο της συνεργασίας του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών με το Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου. Την ίδια βραδιά, θα ακουστούν επίσης η Εισαγωγή από την όπερα «Η Ιταλίδα στο Αλγέρι» του Τζοακίνο Ροσίνι και η Δεύτερη Συμφωνία σε ρε μείζονα, έργο 36 του Λούντιβιχ βαν Μπετόβεν.
Η Φιλαρμονική Ορχήστρα της Σκάλας του Μιλάνου (Filarmonica della Scala) συμπληρώνει φέτος σαράντα χρόνια αδιάλειπτης παρουσίας στη διεθνή μουσική σκηνή, με περισσότερες από 800 συναυλίες σε περιοδείες ανά την υφήλιο, υπαίθριες μουσικές συναντήσεις που συγκεντρώνουν πάνω από 40.000 θεατές ετησίως, αξιόλογες δισκογραφικές καταθέσεις που προβάλλουν την ιταλική εργογραφία ή θεματολογία, αλλά και εκπαιδευτικές δράσεις για το παιδικό-νεανικό ακροατήριο. Η Ορχήστρα ιδρύθηκε από τον Κλάουντιο Αμπάντο το 1982 σε συνεργασία με τους μουσικούς του Θεάτρου της Σκάλας, με στόχο την προβολή του συμφωνικού ρεπερτορίου. Έχει συνδέσει το όνομά της με λαμπρούς μαέστρους, όπως οι Carlo Maria Giulini και Riccardo Muti. Στο πόντιουμ της Filarmonica della Scala έχουν βρεθεί κορυφαίοι μαέστροι του 20ού και 21ου αιώνα: Leonard Bernstein, Giuseppe Sinopoli, Seiji Ozawa, Zubin Mehta, Esa-Pekka Salonen, Riccardo Chailly, Yuri Temirkanov, Daniele Gatti, Fabio Luisi, Gustavo Dudamel, Daniel Harding, Daniel Barenboim, Valery Gergiev, Georges Prêtre, Lorin Maazel, Wolfgang Sawallisch. Από το 2015, βασικός αρχιμουσικός της Φιλαρμονικής της Σκάλας του Μιλάνου είναι ο Riccardo Chailly. Η καλλιτεχνική της δραστηριότητα υποστηρίζεται από τη Main Partner UniCredit.
Ο Myung-Whun Chung είναι τακτικός συνεργάτης της Φιλαρμονικής Ορχήστρας της Σκάλας του Μιλάνου. Θεωρείται μία από τις σημαντικότερες προσωπικότητες στον χώρο της κλασικής μουσικής, όχι μόνο λόγω της λαμπρής καλλιτεχνικής του πορείας, η οποία περιλαμβάνει πάμπολλες συνεργασίες με κορυφαίες διεθνείς ορχήστρες, φημισμένα μουσικά κέντρα, φεστιβάλ και λυρικά θέατρα καθώς και με μεγάλες δισκογραφικές εταιρείες, αλλά και λόγω του φιλανθρωπικού του έργου. Έχοντας εστιάσει το ενδιαφέρον του, εδώ και πολλές δεκαετίες, στα οικολογικά και ανθρωπιστικά προβλήματα της εποχής μας, ο πολυβραβευμένος Νοτιοκορεάτης μαέστρος έχει προωθήσει στην πατρίδα του προγράμματα μουσικής και περιβαλλοντικής ευαισθητοποίησης για νέους. Επίσης, έχει διατελέσει πρεσβευτής του Προγράμματος για τον Έλεγχο των Ναρκωτικών των Ηνωμένων Εθνών, ενώ σήμερα κατέχει τη θέση του Επίτιμου Πολιτιστικού Πρέσβη της Ν. Κορέας, η οποία τον έχει τιμήσει και με το βραβείο Kumkuan για τη συμβολή του στη μουσική ζωή της χώρας. Επιπλέον, το 1995, του απενεμήθησαν οι τίτλοι «Άνδρας της χρονιάς» από την UNESCO και «Πλέον διακεκριμένη προσωπικότητα της χρονιάς» από την Νοτιοκορεατική Ένωση Τύπου. Είναι ο πρώτος αρχιμουσικός στον οποίο δόθηκε από την UNICEF ο τίτλος του Πρεσβευτή Καλής Θελήσεως (2008).
Η συναυλία της Φιλαρμονικής Ορχήστρας της Σκάλας του Μιλάνου αποτελεί παραγωγή του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών και πραγματοποιείται με την υποστήριξη της AΙΓΕΑΣ, ΑΜΚΕ πολιτιστικού και κοινωφελούς έργου.
Το πρόγραμμα
Η Συμφωνία «του Νέου Κόσμου» του Antonín Dvořák (1841-1904) είναι ένα έργο ιστορικής σημασίας, τόσο για τη βορειοαμερικανική όσο και για τη βοημική-τσεχική μουσική. Ο Dvořák τη συνέθεσε το 1893, ενόσω βρισκόταν στη Νέα Υόρκη, όπου είχε προσκληθεί, προκειμένου να αναλάβει τη θέση του καθηγητή και καλλιτεχνικού διευθυντή του νεοϊδρυθέντος Εθνικού Ωδείου Μουσικής της πόλης. Ήταν παραγγελία της Φιλαρμονικής της Νέας Υόρκης, με αφορμή τα 400 χρόνια από την ανακάλυψη της Αμερικής. H πρώτη της παρουσίαση, την ίδια χρονιά, στο Carnegie Hall σημείωσε τεράστια επιτυχία, με το ακροατήριο να χειροκροτεί παρατεταμένα πριν την έναρξη του κάθε μέρους. Σύντομα, η Ενάτη Συμφωνία ταξίδεψε στην Ευρώπη (Λονδίνο, Πράγα, Βιέννη, Άμστερνταμ, Ρωσία, Μιλάνο και αλλού), όπου γνώρισε ευρύτατη απήχηση.
Η κωμική όπερα «Η Ιταλίδα στο Αλγέρι» (ή Η Ιταλίανα στο Αλγέρι) του Τζοακίνο Ροσίνι (1792-1868), ανέβηκε με μεγάλη επιτυχία τον Μάιο του 1813 στο Σαν Μπενετέτο της Βενετίας. Το λυρικό έργο του Ιταλού μουσουργού κίνησε αμέσως το ενδιαφέρον του κοινού, καθώς αναδείκνυε τη διαφορά νοοτροπίας ανάμεσα σε Ανατολή και Δύση, στις αρχές του 19ου αιώνα. Η δημοφιλέστατη Εισαγωγή της, με την εντυπωσιακή ενορχήστρωση και τις αναγνωρίσιμες λαμπερές μελωδίες της, έχει αγαπηθεί από τους θεατές και περιλαμβάνεται συχνά στο ρεπερτόριο πολλών ορχηστρικών συνόλων και αρχιμουσικών.
Ο Λούντβιχ βαν Μπετόβεν (1770-1827) διηύθυνε για πρώτη φορά τη Δεύτερη Συμφωνία σε ρε μείζονα, έργο 36 τον Απρίλιο του 1803 στο Theater an der Wien. To έργο γράφτηκε κατά τη διάρκεια μιας δύσκολης περιόδου για τον συνθέτη, το καλοκαίρι του 1802, όταν παρουσιάστηκε αιφνιδίως σημαντική επιδείνωση της ακοής του, γεγονός που επιβάρυνε ακόμη περισσότερο την ψυχολογική του κατάσταση. Ωστόσο, η άσχημη διάθεση του Μπετόβεν δεν έχει επηρεάσει το ύφος της Συμφωνίας αρ. 2, η οποία ακτινοβολεί αισιοδοξία και ελπίδα για το μέλλον.
Τιμές εισιτηρίων από 5 έως 80 ευρώ.