Τετάρτη, 15 Ιανουαρίου, 2025

H λειτουργία του Νοσοκομείου Χανίων

Κύριε διευθυντά,
ύστερα από τη λήξη της μεγάλης περιπέτειας της υγείας μου και την επώδυνη δοκιμασία που πέρασα τους τελευταίους μήνες, κατά την οποία υποβλήθηκα σε αλλεπάλληλες χειρουργικές επεμβάσεις και νοσηλεύτηκα περισσότερο από δύο (2) μήνες, στο Νοσοκομείο Χανίων, θα ήθελα να γνωρίσω στο αναγνωστικό κοινό της εφημερίδας μας και να κάνω γνωστή σε όλους τους Χανιώτες και τις Χανιώτισσες, την εμπειρία, τις παρατηρήσεις, τις επισημάνσεις, τις προτάσεις και τις διαπιστώσεις μου, τις σχετικές με τη λειτουργία του Νοσοκομείου Χανιών. Θέλω να διαβεβαιώσω τους πολίτες των Χανιών με την προσωπική μου μαρτυρία, ότι το Νοσοκομείο μας, αυτό το στολίδι Νοσοκομειακής περίθαλψης και φροντίδας του τόπου μας, που εγκαινιάστηκε το 2000, λειτουργεί μέχρι σήμερα παρ’ όλες τις αντίξοες οικονομικές συνθήκες και εκπληρώνει την αποστολή του με υποδειγματικό τρόπο.
Δεν χρειάζεται να νοσηλευτεί κανείς, για να διαπιστώσει την άψογη συμπεριφορά, την υπεράνθρωπη προσπάθεια και την αγωνία όλων των συντελεστών της Υγείας, για την εύρυθμη και σωστή λειτουργία των κλινικών του, για τη βοήθεια και τη θεραπεία των αρρώστων και την αμέριστη συμπαράσταση στους πάσχοντες συνανθρώπους μας.
Γι’ αυτό πρώτα απ’ όλα πρέπει να ζητήσω ταπεινά συγγνώμη από τους γιατρούς μας, από το Νοσοκομείο μας, γιατί κι εγώ όπως και εκατοντάδες άλλοι κάτοικοι της πόλης μας, έχουμε κακή σχέση με τους γιατρούς και αρνητική εικόνα για το Νοσοκομείο μας, χωρίς κανένα λόγο ή αιτία, αλλά μόνο από φόβο. Αυτό όμως μπορεί να μας στοιχήσει τη ζωή χωρίς να το πάρουμε είδηση και το τονίζω αυτό, κυρίως για τους άνδρες συμπολίτες μας.
Όσο αφορά τη δική μου περίπτωση χάθηκε πολύτιμος χρόνος, γιατί για μεγάλο χρονικό διάστημα αμφιταλαντευόμουν πού να πάω, μεταξύ Ηρακλείου και Αθηνών για την αντιμετώπιση του προβλήματος μου.
Ευτυχώς όμως άκουσα κάποιους φίλους, που από την αρχή μου επέμεναν να εμπιστευτώ ανεπιφύλακτα τους γιατρούς του Νοσοκομείου Χανιών.
Έτσι έκανα εισαγωγή στην Ωτορινολαρυγγολογική κλινική και μέσα σε λίγες ημέρες, υποβλήθηκα σε δύο χειρουργικές επεμβάσεις στο λάρυγγα και στις φωνητικές χορδές (αφαίρεση όγκου – χορδεκτομή) από τον κ. Ευκλείδη Πρώιμο και τελείωσε η αγωνία μου χωρίς καμιά ταλαιπωρία.
Ακολούθησε το πέρασμά μου από το ΠΑΓΝΗ στο Ηράκλειο γιατί αισθάνθηκα ένα μούδιασμα και ισχυρούς πόνους στο δεξιό μου πόδι και ευτυχώς ο ορθοπεδικός γιατρός και καλός άνθρωπος Μανούσος Κορδατζάκης, στον οποίο απευθύνθηκα, διέγνωσε αμέσως ότι είναι θέμα αγγειολόγου και ενήργησε άμεσα.
Έτσι παρακάλεσε τον κ. Κώστα Φράγκο να μου κάνει αμέσως τρίπλεξ και τον αγγειοχειρούργο Φώτη Κασφίκη που βρισκόταν στο Ρέθυμνο και γύρισε εσπευσμένα στα Χανιά και με περίμενε στο Νοσοκομείο Χανίων, αφού το τρίπλεξ έδειξε ότι η κεντρική αρτηρία του δεξιού μου ποδιού ήταν φραγμένη με θρόμβο.
Έτσι έπειτα από την αξονική τομογραφία και τις πρώτες εξετάσεις, ο κ. Κασφίκης συνεννοήθηκε με το ΠΑΓΝΗ για να γίνει η επέμβαση άμεσα μόλις φθάσω, γι αυτό τον ευχαριστώ ιδιαίτερα.
Δεν μπορώ παρά να ευχαριστήσω και τον επιμελητή Αγγειοχειρουργικής Μανώλη Ταβλά που με περίμενε και έμεινε κοντά μου μέχρι να γίνουν οι απαραίτητες εξετάσεις για να με χειρουργήσει αμέσως, αν υπάρξει ανάγκη, καθώς και τους ειδικευόμενους γιατρούς Νίκο Δασκαλάκη και Χρήστο Χρόνη που ήταν δίπλα μου όλες τις ημέρες της νοσηλείας μου.
Τέτοιοι γιατροί τιμούν το λειτούργημά τους, αποτελούν φωτεινό παράδειγμα και αξίζουν κάθε έπαινο από όλους μας.
Στη συνέχεια λόγω αιματουρίας στην κύστη εξ’ αιτίας των αντιπηκτικών φαρμάκων, έκανα εισαγωγή στην Ουρολογική κλινική του Νοσοκομείου μας, όπου υποβλήθηκα από τον κ. Καζούλη σε δύο χειρουργικές επεμβάσεις (φύλλωμα κύστης – κυστεκτομή) γιατί διεγνώσθη καρκίνος μεταστατικός και κινδύνευε η ζωή μου.
Κατά τη διάρκεια της παραμονής και της νοσηλείας μου διαπίστωσα με χαρά ότι η Ωτορινολαρυγγολογική και Ουρολογική κλινική του Νοσοκομείου Χανίων, του Νοσοκομείου μας, λειτουργούν υποδειγματικά. Οι ασθενείς παρά τα προβλήματά τους αισθάνονται ευχάριστα μέσα σε ένα περιβάλλον οικείο, η σχέση τους με το προσωπικό είναι φιλική και όλοι οι συντελεστές, καταβάλουν φιλότιμες προσπάθειες και δίνουν ένα άνισο αγώνα καθημερινά, με πενιχρά μέσα, με υπευθυνότητα, ευσυνειδησία και ανθρωπιά για την εύρυθμη λειτουργία τους.
Αυτό οφείλεται κυρίως στους επικεφαλής των κλινικών κ. Παπαδάκη Χαρίτωνα και Καζούλη Σάββα και στους εκλεκτούς συνεργάτες τους, οι οποίοι με λαμπρές σπουδές και μεταπτυχιακούς τίτλους, με επαγγελματικό ήθος και αγάπη για τη δουλειά τους, δίνουν τη μάχη κατά της αρρώστιας.
Τέτοιοι γιατροί δεν είναι λειτουργοί, αλλά ήρωες της δημόσιας Υγείας, νιατί οι κουτσουρεμένες αποδοχές τους είναι αντιστρόφως ανάλογες με τα έτη των σπουδών τους, τις ερευνητικές εργασίες, τα επιστημονικά Συνέδρια και Σεμινάριά τους που διαρκούν μια ολόκληρη ζωή. Κι όμως οι άνθρωποι αυτοί κάνουν το καθήκον τους με ανιδιοτέλεια και ανθρωπιά και επιτελούν το έργο τους αθόρυβα και σιωπηρά.
Δεν μπορώ όμως να μην πω δυο λόγια για τον Ευκλείδη Πρώιμο τον θεράποντα γιατρό μου, ο οποίος με την υπομονή και το ενδιαφέρον του, την αγάπη και την κατανόησή του, την ευγένεια και την ανθρωπιά του, κέρδισε από την πρώτη στιγμή την εμπιστοσύνη μου. Εύχομαι κάθε οικογενειακή ευτυχία και χαρά, την καλύτερη επαγγελματική ανέλιξη και μια λαμπρή πορεία γιατί το αξίζει.
Όσο για τον κ. Σάββα Καζούλη, δεν μπορώ παρά να εκφράσω τον θαυμασμό μου, για τον ακούραστο γιατρό και χαρούμενα άνθρωπο, για την αγάπη και τη στοργή που δείχνει στους ασθενείς του. Είναι ο πρώτος εργαζόμενος (γιατρός) και ο πρώτος επισκέπτης του Νοσοκομείου μας αφού καθημερινά πιάνει δουλειά στις 06.00 το πρωί, καλημερίζει τους ασθενείς και τους δίνει οδηγίες και συμβουλές για το πρόγραμμα της ημέρας, γιατί από τις 08.00 ώρα δεκάδες άνθρωποι περιμένουν χαμογελαστοί για να εξεταστούν και να πάρουν τη σειρά τους χωρίς καμιά καθυστέρηση για το χειρουργείο. Γι’ αυτό βρίσκεται δικαιωματικά στην κορυφή του λειτουργήματος του Πανελλαδικά και του εύχομαι υγεία και δύναμη για να συνεχίσει να προσφέρει με τον ίδιο ζήλο και μεράκι τις υπηρεσίες του στους Χανιώτες και στους Κρητικούς που έχουν την ανάγκη του.
Όσα ανέφερα παραπάνω ισχύουν και για τις άλλες κλινικές του Νοσοκομείου μας π.χ. Χειρουργικές. Βέβαια μεγάλο πρόβλημα δημιουργείται τους χειμερινούς μήνες στις παθολογικές κλινικές, στα εξωτερικά ιατρεία και στα επείγοντα εξ αιτίας των ιώσεων, της γρίπης κλπ που εκατοντάδες συνάνθρωποί μας καθημερινά περιμένουν ατελείωτες ώρες προκειμένου να εξεταστούν. Με τη λειτουργία όμως από τις αρχές του προηγούμενου μήνα των δύο (ΤΟΜΥ) Τοπικές Μονάδες Υγείας, στο κτήριο του παλαιού Νοσοκομείου αρκετές χιλιάδες κόσμου πηγαίνουν εκεί και το Νοσοκομείο μας πήρε μια μεγάλη ανάσα.
Για τους αναισθησιολόγους θα αναφέρω μόνο αυτό που σιγοψιθυρίζουν οι ασθενείς στους διαδρόμους. «Είδες πόσο καλά μας εξέτασε η αναισθησιολόγος;», εκφράζοντας με αυτόν τον τρόπο την ικανοποίησή τους.
Αλλά και οι άνθρωποι του Υπέρηχου, της Αξονικής και Μαγνητικής Τομογραφίας, συμπεριφέρονται πρόθυμα και ευγενικά και δίνουν κουράγιο σε αρρώστους και συγγενείς.
Για τη σωστή, απρόσκοπτη και εύρυθμη λειτουργία μια κλινικής, δεν είναι αρκετοί μόνο οι λειτουργοί, αλλά χρειάζονται και οι εργάτες της υγείας. Έτσι στην Ωτορινολαρυγγολογική και Ουρολογική κλινική του Νοσοκομείου μας. Όλο το νοσηλευτικό και βοηθητικό προσωπικό παίζει καθοριστικό και ουσιαστικό ρόλο. Εργάζονται άνθρωποι που σέβονται τους ασθενείς και φροντίζουν με κάθε τρόπο για να περνούν ευχάριστα τις ημέρες της νοσηλείας τους και προσπαθούν να απαλύνουν τον πόνο τους. Με αρχηγό και καθοδηγητή την ακούραστη, αθόρυβη, αξιαγάπητη, καλόκαρδη και γεμάτη αγάπη και ανθρωπιά προϊστάμενη κ. Φρουζάκη- Κουρκούνα Ελένη, οι δύο Κλινικές αποτελούν πρότυπο για Δημόσιο Ίδρυμα. Βέβαια ένα μεγάλο μπράβο αξίζουν οι νοσηλευτές και οι νοσηλεύτριες που δουλεύουν καθημερινά με ζήλο και μεράκι, με αξιοπρέπεια και καλή καρδιά, με ευγένεια και πολλά χαμόγελα. Είναι οι άνθρωποι που υπομένουν αγόγγυστα τους πάντες και φροντίζουν με σεβασμό και στοργή τους πάσχοντες συνανθρώπους μας.
Αλλά και στους ανθρώπους που φροντίζουν για τη διατροφή των ασθενών αξίζει κάθε έπαινος, γιατί με τα αστεία τους, τα πειράγματά τους και το χαμόγελό τους, τα άγευστα και ανούσια φαγητά, που είναι προσαρμοσμένα για τις ανάγκες του κάθε ασθενούς, γίνονται εύγευστα και τρώγονται ευχάριστα. Αν και με την επαναλειτουργία των ανακαινισμένων μαγειρείων του Νοσοκομείου, που έκαμε η σημερινή Διοίκησή του, το φαγητό ευωδιάζει σαν να είναι σπιτικό.
Το μεγαλύτερο μπράβο όμως ανήκει στις καθαρίστριες του Νοσοκομείου μας. Στις κυρίες που αγωνίζονται για να το κρατήσουν καθαρό από τα σκουπίδια που όλοι εμείς, ασθενείς και επισκέπτες, από αμέλεια, δημιουργούμε. Στις κυρίες που κάνουν τη δύσκολη δουλειά τους ακούραστα αν και εργάζονται οι περισσότερες με συμβάσεις ορισμένου χρόνου και δεν γνωρίζουν αν αύριο θα έχουν δουλειά ή θα είναι απολυμένες. Έτσι οι θάλαμοι νοσηλείας είναι πεντακάθαροι με κοινόχρηστους χώρους που λάμπουν. Αλλά και οι κοινόχρηστοι χώροι των επισκεπτών, οι διάδρομοι και τα πατώματα ολόκληρου του Νοσοκομείου αστράφτουν. Γι’ αυτό όλες τους αξίζουν κάθε τιμή. Όλα τα παραπάνω είναι αληθινά και απεικονίζουν μια πραγματικότητα. Γι’ αυτό, αφού ζητήσω ταπεινά συγΓνώμη από το νοσοκομείο μας, για τη λαθεμένη γνώμη που είχα απέναντι του, καλώ τους εκατοντάδες Χανιώτες που τρέχουν στις ιδιωτικές κλινικές στην Αθήνα και στα νοσοκομεία του Ηρακλείου για το παραμικρό πρόβλημα υνείας, να σταματήσουν τα δρομολόγια, να εμπιστευτούν το δικό μας Νοσοκομείο και να είναι βέβαιοι ότι παρέχει υψηλού επιπέδου υπηρεσίες, ούτε έχει να ζηλέψει σε τίποτα από άλλα φημισμένα νοσηλευτικά ιδρύματα.
Πρέπει όμως να επισημάνουμε ότι το Νοσοκομείο μας έχει έλλειψη γιατρών βασικών ειδικοτήτων όπως Αγγειοχειρούργου, Αλλεργιολόγου, Ρευματολόγου καθώς και Παιδοψυχίατρου, με αποτέλεσμα αν κάποιος από τους κοντά 200 χιλιάδες κατοίκους του Νομού μας πάθει μια θρόμβωση π.χ. κινδυνεύει.
Είναι ευχάριστο ότι πριν από λίγες ημέρες κατά τον απολογισμό της Διοίκησης του Νοσοκομείου η ηγεσία του Υπουργείου Υγείας εξήγγειλε τη δημιουργία (6) έξι νέων τμημάτων στο Νοσοκομείο μας που θα δώσει ανάσα στη λειτουργία του αρκεί να υλοποιηθεί σε σύντομο χρόνο.
Πρέπει να επισημάνουμε ακόμη ότι, αν το Νοσοκομείο μας λειτουργεί υποδειγματικά, αυτό οφείλεται στο έμψυχο δυναμικό του. Παρουσιάζει όμως κακή εικόνα στους επισκέπτες του, γιατί από την πρώτη μέρα λειτουργίας του και για δεκαεπτά ολόκληρα χρόνια έχουν να ανακαινιστούν και να συντηρηθούν οι θάλαμοι των ασθενών. Οι διάδρομοι, οι κτηριακές υποδομές του.
Είναι ντροπή για όλους μας γιατί οι κυβερνώντες όλα αυτά τα χρόνια, το Υπουργείο Υγείας και οι Διοικήσεις του, δεν φρόντισαν για τη συντήρησή του. Ούτε από το 2000 έως το 2010 που κυκλοφορούσε πολύ χρήμα, πριν έρθει η κρίση και τα μνημόνια, δεν έγινε τίποτα.
Πιστεύουμε ότι, αν κάθε χρόνο ανακαίνιζαν έναν όροφο ή δύο κλινικές, το Νοσοκομείο μας θα είχε μια καλή εικόνα από την πλευρά αυτή. Ας ελπίσουμε ότι η μελέτη που εξήγγειλαν πριν λίγες μέρες οι υπουργοί Υγείας, να ολοκληρωθεί σύντομα και να υλοποιηθεί για να ανακαινιστούν οι χώροι του, γιατί το κόσμημα αυτό του Νομού μας και οι άνθρωποι του τόπου μας το αξίζουν.
Στο σημείο αυτό πρέπει να τονίσουμε ότι είναι λυπηρό στους διαδρόμους και στους άλλους χώρους του Νοσοκομείου, ακόμη και στους ανελκυστήρες να υπάρχουν αποτσίγαρα, πλαστικά ποτήρια, καφέδες χυμένοι, χαρτιά κ.λπ. που οι περισσότεροι από εμάς πετούμε απερίσκεπτα όπου βρούμε. Δεν μπορεί να έχουμε την απαίτηση, οι εργαζόμενοι να κάνουν τα αδύνατα δυνατά, για να θεραπεύσουν τον άνθρωπό μας κι εμείς να δυσκολεύουμε τη δουλειά τους.
Ακόμη πρέπει να αναφέρουμε ότι μικροεπισκευές π.χ. κρεβάτια που δεν ανεβοκατεβαίνουν, κουρτίνες σχισμένες, τραπεζάκια φαγητού χαλασμένα, πεσμένοι σουβάδες από τους τοίχους κ.λπ, πιστεύουμε ότι μπορούν να επισκευαστούν χωρίς μεγάλο κόστος από τους τεχνίτες του Νοσοκομείου και να παρουσιάσουν καλύτερη εικόνα.
Τελειώνοντας θα ήθελα να καλέσω όλους τους συνταξιούχους του Νομού μας, αλλά και τους εργαζόμενους, κατά τις διαδηλώσεις, τις συγκεντρώσεις και τις διαμαρτυρίες μας μεταξύ των άλλων να υπερασπιστούμε το δημόσιο αγαθό της υγείας μας και το ΕΣΥ.
Να συμπαρασταθούμε στους λειτουργούς της Υγείας και να απαιτήσουμε μαζικούς διορισμούς Ιατρικού, Νοσηλευτικού και παραϊατρικού προσωπικού για όλες τις μονάδες υγείας της πατρίδας μας. Να διεκδικήσουμε δωρεάν υγεία, πρόνοια και πλήρη ιατροφαρμακευτική περίθαλψη για όλους τους κατοίκους του τόπου μας.
Να απαιτήσουμε αξιοπρεπείς μισθούς για τους λειτουργούς της Υγείας και για όλους τους εργαζόμενους στα Νοσοκομεία μας. Γιατί είναι τουλάχιστο λυπηρό να υπάρχουν εργαζόμενοι που δουλεύουν διπλές και τριπλές βάρδιες γιατί η πολιτεία δε διορίζει προσωπικό για να ικανοποιήσει στοιχειωδώς τις ανάγκες νοσηλείας και περίθαλψης του λαού μας.
Είναι αδιανόητο τα έτη προϋπηρεσίας που απαιτούνται για τη συνταξιοδότηση κάποιων, να είναι περίπου τα ίδια με τα έτη σπουδών των γιατρών μας.
Είναι πρωτάκουστο ένας επιστήμονας με πολύχρονες σπουδές που έχει βάλει σκοπό της ζωής του, να υπηρετήσει τη δημόσια υγεία, να ξεκινά μεσήλικας τη σταδιοδρομία του με μισθό 700 ή 800 ευρώ το μήνα.
Είναι απαράδεκτο οι εργαζόμενοι της Υγείας να αμείβονται με τον κατώτατο μισθό, και οι συμβασιούχοι συνάδελφοί τους να μη γνωρίζουν αν θα εργαστούν τον επόμενο μήνα.
Σας ευχαριστώ πολύ.
Χανιά, 26 Μαρτίου 2018
Γιάννης Λουπάκης
πρόεδρος Συνδέσμου Πολιτικών
Συνταξιούχων Ν. Χανίων, μέλος Δ.Σ. της ΠΟΠΣ


Ακολουθήστε τα Χανιώτικα Νέα στο Google News στο Facebook και στο Twitter.

Δημοφιλή άρθρα

Αφήστε ένα σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here

Ειδήσεις

Χρήσιμα