«-Ε θα υπογράψω και θα ’ρθω . -Iντα να υπογράψεις; . -Δήλωση . -Iντα δήλωση . -Oτι δεν είμαι αυτό που είμαι. -Και δεν είσαι; -Είμαι. -Μην υπογράψεις κερατά, μην υπογράψεις»
Μάνος Κατράκης
Σιγά σιγά με τις προσπάθειες της Πρωτοβουλίας πολιτών, γίνεται γνωστή η σύμβαση της παράδοσης των αεροδρομίων, από το Ελληνικό στο Γερμανικό Δημόσιο.
Η Γερμανία ελέγχει επίσης τον νευραλγικό τομέα των τηλεπικοινωνιών, τις κερδοφόρες ΟΤΕ-COSMOTE. To πώς και γιατί φτάσαμε μέχρι εδώ δεν μπορεί κανείς να κατηγορήσει, τον ΣΥΡΙΖΑ. Τα κόμματα αλλά και τα πρόσωπα που κυβερνούσαν την χώρα τα τελευταία 40 χρόνια, είναι υπεύθυνα γι’ αυτό. Τον ΣΥΡΙΖΑ θα τον κρίνουμε από τότε που ανέλαβε τη διακυβέρνηση της χρεοκοπημένης πλέον χώρας. Από κει και πέρα όμως, οι “σύντροφοι” θα πρέπει να προσέχουν τι λένε και πώς αιτιολογούν τη μεταστροφή τους, αν μη τι άλλο για να μην μας προκαλούν. Εκεί στη Νεάρχου η τοπική του ΣΥΡΙΖΑ και ιδιαίτερα ο γραμματέας της Νομαρχιακής, μάς απάντησε προχθές όταν του παραδόθηκε το ψήφισμα διαμαρτυρίας για την πώληση των 14 αεροδρομίων -«όχι δεν υπογράφηκε από εμάς, μην το ξαναπεί ποτέ κανείς αυτό….». Και τον περασμένο Μάιο τι ψηφίσατε μαζί με ΠΑΣΟΚ, ΝΔ και ΠΟΤΑΜΙ, όπου αμέσως μετά ο επικεφαλής της Fraport Αλεξάντερ Ζίνελ ανακοίνωσε: «Θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε το ελληνικό κοινοβούλιο και το ελληνικό κράτος για την ψήφο εμπιστοσύνης τους…»; Στην ψηφοφορία μάλιστα η κυβέρνηση των ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ πήρε πίσω τη διάταξη που επέβαλε το 20% της ετήσιας αμοιβής της Fraport, να περιέρχεται στους τοπικούς ΟΤΑ, γιατί οι τροϊκανοί απαίτησαν όλα αυτά τα χρήματα να πηγαίνουν στους δανειστές. Δεν θυμάμαι τότε να είχαν αντιδράσει οι Δήμοι για τα έσοδα που έχασαν. Ο γραμματέας λοιπόν ή έχει άγνοια ή μας κοροϊδεύει. Και στη μια και στην άλλη περίπτωση θα έπρεπε ήδη να έχει παραιτηθεί. Αλλωστε τον διαψεύδει την ίδια ώρα ο αναπληρωτής υπουργός της κυβέρνησης που δηλώνει ότι «αποδεχθήκαμε ένα συμβιβασμό με το μαχαίρι στο λαιμό…». Λέει και κάτι άλλο βέβαια ο υπουργός που δεν είναι αλήθεια. Οτι η σύμβαση προβλέπει, ότι κανείς εργαζόμενος δεν θα χάσει τη δουλειά του. Η αλήθεια είναι ότι η σύμβαση λέει ρητά (σελ. 92) ότι:… δεν είναι υποχρεωμένος ο παραχωρησιούχος να τους κρατήσει και το κράτος θα αποζημιώνει τη Fraport για τα έξοδα που έκανε δικαστικά αντιμετωπίζοντας τις αξιώσεις των απολυμένων υπαλλήλων σελ. 176. Ακόμα ποιο προκλητική είναι η παράγραφος όπου το κράτος είναι υποχρεωμένο να διευκολύνει με βίζες και άδειες, εργαζόμενους, που θα προσλάβει η εταιρεία, εκτός Ευρωπαϊκής Ενωσης. Μπορεί λοιπόν να φέρνει χαμηλού κόστους εργάτες, άσχετα αν υπάρχουν εδώ άνεργοι σελ. 74. Επίσης δεν είναι αλήθεια, ότι οι υπηρεσίες που θα παρέχονται σε άλλους τομείς θα πληρώνονται από την Fraport. Να θυμίσω ότι πέραν των 4 υφισταμένων Τελών (Σπατόσημο, Προσγειώσεως, Σταθμεύσεως, Υπέρπτησης), καθιερώνονται 3 νέα, τα τέλη Φωτισμού, Ασφαλείας και Επιβατών σελ. 58. Επομένως αυτά τα νέα τέλη θα υποχρεώνονται οι αεροπορικές εταιρείες να τα πληρώνουν και αυτές με τη σειρά τους θα τα μετακυλούν στον επιβάτη. Συνέπεια αυτού θα είναι το Δασκαλογιάννης να γίνει ένα ακριβό αεροδρόμιο, όπως ήταν και το Ελ. Βενιζέλος, όταν το είχαν οι Γερμανοί, πράγμα που σημαίνει, υψηλή κερδοφορία με χαμηλή όμως επιβατική κίνηση. Τελειώνοντας θα ήθελα να σχολιάσω και τη δήλωση βουλευτή των Χανίων σε ραδιοφωνική εκπομπή, όπου μεταξύ άλλων ανέφερε για… το μείζον που πραγματικά είναι τα χρήματα… εννοώντας προφανώς για το περίφημο τίμημα που θα πλήρωνε η Fraport, από το 2015… όπως προβλεπόταν στο νέο μνημόνιο. Μακάρι να ήταν το μείζον τα χρήματα… είναι και η ασφάλεια της χώρας, είναι και η υποτέλεια και ταπείνωση που βιώνουμε, είναι η χαμένη εμπιστοσύνη προς το πολιτικό προσωπικό και εν τέλει είναι και η χαμένη μας αξιοπρέπεια.