Με αφορμή το χθεσινό αξιόλογο άρθρο του Μανώλη Σετάκη στα “Χ.ν.”, συμπληρώνω επιγραμματικά ότι «όταν ένα σχολείο είναι ανοικτό στην κοινωνία -κι υπάρχουν πολλά στην περιοχή μας- τότε γίνεται σχολείο του κόσμου».
• Ένα τέτοιο σχολείο συνδιαλέγεται, αναπτύσσεται και προκόβει αντάμα με την κοινωνία. Σε αυτό το σχολείο οι εκπαιδευτικοί προάγουν ισόρροπα την Παιδεία της ψυχής, την κριτική σκέψη και τον homo economicus. Οι μαθητές του συνεισφέρουν χρήσιμες ιδέες για αποτελεσματική μάθηση.
• Η ίδρυση Περιφερειακού Παιδαγωγικού Ινστιτούτου Κρήτης (ΠΠΙΚ) είναι κρίσιμη, αφενός για την επιμόρφωση
-με αμοιβή- όλων των εκπαιδευτικών που θα προηγηθεί της αξιολόγησής τους και αφετέρου για την εύρυθμη λειτουργία των εργαστηρίων γνωστικής ανάπτυξης.
• Οι εκπαιδευτικοί που καταθέτουν υλοποιήσιμες προτάσεις στο ΠΠΙΚ για κατάργηση της γραφειοκρατίας και καινοτομίες για τη βελτίωση του επιπέδου της εκπαίδευσης επιβραβεύονται.
Συμπερασματικά η συμμετοχή και η τακτική λογοδοσία, ατομική και συλλογική είναι πρόοδος.