Ε’ τάξη Δημ. Σχολείου Εκπαιδευτηρίων ΘΕΟΔΩΡΟΠΟΥΛΟΥ
Καλοί μου φίλοι, καλό Σαββατοκύριακο!
Για ένα ξεχωριστό μάθημα Κυκλοφοριακής Αγωγής που έκαναν τα παιδιά της Ε’ τάξης του Δημ. Σχολείου των Εκπαιδευτηρίων ΘΕΟΔΩΡΟΠΟΥΛΟΥ, ο λόγος στον σημερινό Παιδότοπο. Για μια ενταγμένη σ’ ένα ευρύτερο πλαίσιο με θέμα την “Ολιστική Προσέγγιση στην Κλιματική Αλλαγή”, δράση, όπως επισημαίνει στο “δημοσιογραφικό” του, σύντομο, ρεπορτάζ, ο υποδιευθυντής του Σχολείου Μανόλης Κουναλάκης, που “έπαιξε” και τον ρόλο του… ταχυδρόμου.
Για μια “πολύτροπη” και “πολυεπίπεδη” δραστηριότητα που τέλειωσε με “ποδηλατάδα” των μαθητών στο Πολυτεχνείο Κρήτης, με επικεφαλής τον δάσκαλό τους, τον Δημήτρη Ζαφειρόπουλο…
«Μανθάνειν διά του πράττειν», για να το πω στην… καθαρεύουσα, το τελικό μέγα “κρατούμενο” απ’ αυτή τη δραστηριότητα, την ιδέα της οποίας είχαν ο υποδιευθυντής του Σχολείου και ο δάσκαλος της τάξης. Συγχαρητήρια σ’ όλους μικρούς και μεγάλους που την υλοποίησαν. Και βέβαια, πολλά ευχαριστώ για τις εργασίες, τον φίλο μου τον Μανόλη και τα παιδιά…
Σας χαιρετώ με αγάπη όλους!
Βαγγέλης Θ. Κακατσάκης
δάσκαλος
Η Ε Δημοτικού των Εκπαιδευτηρίων Θεοδωρόπουλου επέλεξε να κάνει ένα αλλιώτικο μάθημα κυκλοφοριακής αγωγής με θέμα το “Ποδήλατο και την πόλη”.
Με αφορμή σχετική ενότητα του μαθήματος της Γλώσσας οι μαθητές/τριες της τάξης υλοποίησαν μία σειρά εκπαιδευτικών δράσεων μέσα από τις οποίες έμαθαν με βιωματικό τρόπο σημαντικές όψεις της χρήσης του ποδηλάτου μέσα στην πόλη. Για τον λόγο αυτό εκπρόσωποι από το τμήμα τροχαίας Χανίων επισκέφτηκαν την τάξη και παρουσίασαν χρήσιμες πληροφορίες στα παιδιά σχετικά με την ασφαλή μετακίνηση μέσα στην πόλη με ποδήλατο.
Εν συνεχεία τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να μελετήσουν σε βάθος τα περιβαλλοντικά οφέλη μιας τέτοιας επιλογής μέσα από την ανάγνωση του παιδικού βιβλίου του Βαγγέλη Ηλιόπουλου, με θέμα “Με το ποδήλατό μου αρχηγό, τα αυτοκίνητα νικώ”.
Ενθουσιάστηκαν, μάλιστα, τόσο πολύ με το θέμα, που έφτιαξαν και το δικό τους σχετικό κόμικ. Η δράση έκλεισε με μία ποδηλατάδα στο Πολυτεχνείο Κρήτης, όπου δάσκαλος και μαθητές/τριες εφάρμοσαν τα όσα έμαθαν και πέρασαν πολύ όμορφα. Η επίσκεψη αυτή εντάσσεται στο ευρύτερο πλαίσιο εκπαιδευτικών δράσεων του σχολείου μας με θέμα την “Ολιστική Σχολική Προσέγγιση στην Κλιματική Αλλαγή”.
Το συγκεκριμένο θέμα αποτελεί κοινή θεματική για φέτος για όλα τα σχολεία, όπως το δικό μας, που συμμετέχουν στο ASPnet της Unesco. Πρόκειται για το μεγαλύτερο δίκτυο συνεργαζόμενων σχολείων του κόσμου, που προωθεί τους στόχους της Unesco για την επίτευξη της βιώσιμης ανάπτυξης στην εκπαίδευση έως το 2030.
Μανόλης Κουναλάκης,
δάσκαλος\υποδιευθυντής
Εμένα μου άρεσε πάρα πολύ η βόλτα με τα ποδήλατα στο Πολυτεχνείο, παρόλο που κουράστηκα πολύ στις ανηφόρες. Στη συνέχεια πήγαμε και φάγαμε σουβλάκι. Όταν ήρθε η τροχαία μου άρεσε πολύ γιατί η κυρία ήταν πολύ καλή και μιλούσε με ευχάριστο και αστείο τρόπο. Σε σχέση με το βιβλίο που διαβάσαμε ήταν πολύ ωραίο και ήταν μικρό, καταφέραμε όμως να μάθουμε δύο διδάγματα. Ότι δεν πρέπει να εχουμέ ένα μολυσμένο περιβάλλον από τα αμάξια και τα μηχανάκια και πρέπει να χρησιμοποιούμε τα ποδήλατα. Δεν πρέπει να βαριόμαστε να κουνήσουμε και λίγο το πόδι μας με το πετάλι.
Αριστος-Μιχάλης Λαμπαθάκης
Στην εργασία που κάναμε για το ποδήλατο μου άρεσαν όλα εμένα. Ιδιαίτερα μου έκανε εντύπωση ότι διαβάσαμε για πρώτη φορά στη ζωή μου ένα βιβλίο μέσα στην τάξη με αυτό το θέμα και αυτό ήταν ένα αγαπημένο μου όνειρο που πραγματοποιήθηκε. Η ποδηλατάδα ήταν ωραία και κουραστική γιατί ο ήλιος έλαμπε αρκετά το πρωί. Ήταν όμως κάτι ξεχωριστό.
Αλέξανδρος Συναχείρης
Εμένα μου άρεσαν όλες οι δράσεις που αφορούσαν την πόλη και το ποδήλατο αλλά περισσότερο η βόλτα με τα ποδήλατα. Ηταν πολύ ωραία, ειδικά όταν είχε ανηφόρες. Επίσης με ενθουσίασαν τα κόμικς διότι ήταν πολύ ευχάριστο που καταφέραμε να δουλέψουμε ομαδικά.
Νίκος Αράπογλου
Με την τάξη μας υλοποιήσαμε ορισμένες δράσεις που αφορούσαν την πόλη και το ποδήλατο. Από αυτές νομίζω πως η ωραιότερη ήταν που ο κύριος μας διαβάσε ένα παραμύθι και με αυτό δημιουργήσαμε ένα κόμικ για αυτά που έλεγε το παραμύθι. Ήταν πολύ όμορφο αυτό γιατί καταφέραμε και το κάναμε ομαδικά. Ήταν ξεχωριστή εμπειρία να κάνουμε κάτι όλοι μαζί.
Μίνως Κατερινάκης
Φέτος ο κύριος μας διάβασε ένα βιβλίο του Βαγγέλη Ηλιόπουλου για τα αμάξια και τα ποδήλατα. Έφερε δύο τροχονόμους στην τάξη για να μας μιλήσουν σχετικά με το πώς πρέπει να κάνουμε ποδήλατο. Επιπρόσθετα μας πήγε βόλτα με τα ποδήλατα δηλαδή μια ολόκληρη ποδηλατάδα με όλη την τάξη. Περισσότερο από όλα αυτά μου άρεσε ότι πήγαμε με τα ποδήλατα, γιατί διασκεδάσαμε, μάθαμε πολλά, φάγαμε και παίξαμε. Με λίγα λόγια διασκεδάσαμε και μάθαμε.
Δαβίδ Μαρκάκης