ΘΥΜΑΜΑΙ πως, σε ένα παλιό γαλλικό λεξικό “Larousse” των μέσων του περασμένου αιώνα, η λέξη «Έλλην» (Grec) ήταν ταυτόσημη με τη λέξη «κλέφτης», «απατεώνας» κ.λπ. Είχε δημιουργηθεί ένα λανθασμένο εθνικό στερεότυπο: είτε από κακόβουλους Γάλλους επισκέπτες/ταξιδιώτες είτε από περιστατικά κλοπών που έκαναν οι ποικίλοι Έλληνες μετανάστες/επισκέπτες στη Γαλλία (Θυμηθείτε μόνο την κα Φωτήλα επί πρώτης κυβερνήσεως Α. Παπανδρέου).
Η ΑΤΥΧΗΣ ταύτιση μαρτυρούσε το πόσο εύκολο είναι να δημιουργηθεί μια λανθασμένη εικόνα και πόσο δύσκολο είναι να απαλειφθεί αυτή. Τα παραπάνω μας θύμισε η επισήμανση του κ. πρωθυπουργού ότι «η φήμη και η εικόνα μιας χώρας αποτελούν ένα άυλο κεφάλαιο που επηρεάζει άμεσα τον τουρισμό, τις επενδύσεις, τις εξαγωγές καθώς και κάθε άλλη πτυχή της οικονομικής και πολιτικής ζωής της ίδιας της χώρας και των κατοίκων της». Πολύ σωστά όλα αυτά (εμείς θα προσθέταμε και τον πολιτιστικό τομέα), αλλά ο ίδιος και η κυβέρνηση των ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ ποια εικόνα έχουν δώσει μέχρι τώρα και δίνουν στους Ευρωπαίους, με τις τόσες παλινωδίες τους ειδικά στο πρώτο μισό του 2015;
Η ΕΙΚΟΝΑ της χώρας στο εξωτερικό είναι μάλλον κατεστραμμένη, μετά την επικίνδυνη «δημιουργική ασάφεια» και τον περσινό τσαμπουκά μας. Όπως μάλιστα φάνηκε σε πρόσφατο προεκλογικό debate στην Ισπανία, η τακτική της «αριστερής» κυβέρνησής μας αποτελεί παράδειγμα προς αποφυγήν, αφού οι λέξεις που την περιγράφουν είναι κυρίως η αναξιοπιστία και η καχυποψία.
ΚΙ ΟΜΩΣ δεν είναι αργά. Η εικόνα της χώρας μπορεί να βελτιωθεί αν αυτή γίνει μια κανονική δυτική χώρα. Πώς; Μα, σεβόμενη κατά πρώτον τους συνομιλητές της (ακόμη και ενδυματολογικά), έπειτα, να είναι συνεπής σε αυτά που υπογράφει, να εκτελεί τις υπεσχημένες μεταρρυθμίσεις και να μιλά με ενιαία γλώσσα εντός και εκτός της χώρας.