Δευτέρα, 23 Δεκεμβρίου, 2024

Η δήμαρχος Γαύδου Λίλιαν Στεφανάκη γράφει για τα γεγονότα με κατασκηνωτές

Το τελευταίο διάστημα το νησί μας βρέθηκε στο επίκεντρο της δημοσιότητας, δυστυχώς όχι για τα υπαρκτά προβλήματα που χρήζουν την αρωγή της Πολιτείας, αλλά λόγω μιας αήθους αναπαραγωγής τεράστιων ψευδών και συκοφαντιών κατά της δημοτικής αρχής αλλά και γιατί μιλήσαμε για το ΑΥΤΟΝΟΗΤΟ.

Σε αντίθεση με όσα διαδίδονται η δημοτική αρχή ουδέποτε απαγόρευσε την ελεύθερη κατασκήνωση. Οι κάτοικοι και η δημοτική αρχή γνωρίζουμε ότι η ελεύθερη κατασκήνωση συμβάλει στην οικονομική δραστηριότητα του νησιού μας και είναι μέρος της φυσιογνωμίας του. Πώς είναι δυνατόν να διαδίδεται ότι ο δήμος «δίνει μάχη κατά της ελεύθερης κατασκήνωσης» όταν υποδέχεται χιλιάδες κατασκηνωτές κάθε καλοκαίρι και έχει κατορθώσει:

Α) να οργανώσει την αποτελεσματική διαχείριση των απορριμμάτων τους με διαλογή στην πηγή; (Αξίζει να σημειωθεί ότι η δημοτική αρχή απομάκρυνε από το νησί 500 τόνους ανεξέλεγκτα πεταμένων σκουπιδιών που παρέμεναν για χρόνια ως εστίες μόλυνσης και ανάφλεξης)
Β) να κάνει συμμέτοχους όλο και περισσότερους επαγγελματίες και νοικοκυριά του νησιού στην ανακύκλωση και τη διαλογή στην πηγή με συγκεκριμένες ενέργειες όπως η συλλογή πόρτα-πόρτα των οργανικών απορριμμάτων;
Γ) να προχωρήσει σε εργασίες υποδομής για τον καθαρισμό του δικτύου ύδρευσης;
Δ) να έχει για πρώτη φορά η Γαύδος πόσιμο νερό και μάλιστα με ΔΩΡΕΑΝ τη διάθεσή του σε κεντρικά σημεία του νησιού;
Ε) να διαχειριστεί με ορθολογικό τρόπο τη μέχρι πρότινος ανεξέλεγκτη στάθμευση οχημάτων στην κεντρική παραλία του νησιού;
ΣΤ) να ενημερώνει όλους τους οδηγούς-επισκέπτες του νησιού με ενημερωτικό φυλλάδιο στο ακτοπλοϊκό δρομολόγιο προς Γαύδο;
Ζ) να ενημερώνει μέσω ηχητικών spot σε δύο γλώσσες (ελληνικά και αγγλικά) τους επισκέπτες του νησιού με προτροπή να σεβαστούν το περιβάλλον μας;
Οι κινήσεις μας όμως δεν σταματάνε εδώ, αντιθέτως καθημερινά δίνουμε έναν αγώνα συντήρησης και ταυτόχρονα ανάδειξης και αναγνώρισης της μεγάλης περιβαλλοντικής αξίας του νησιού μας.
Όμως, επειδή κάθε τόπος έχει μια φέρουσα ικανότητα, η ελεύθερη κατασκήνωση πρέπει να υπόκειται σε κανόνες, ώστε να μην βλάπτεται το φυσικό περιβάλλον και η δημοτική αρχή έχει δικαίωμα και υποχρέωση να επιτηρεί την τήρηση αυτών των κανόνων, όπως το πού και πώς μπορεί κάποιος/α να κατασκηνώνει.
Η τοποθεσία Λαβρακάς στην οποία κάποιοι επιμένουν να διατηρούν κατασκευές «μόνιμης» διαμονής είναι το μοναδικό εναπομείναν παρθένο κεδροδάσος της Γαύδου και της νότιας Κρήτης (βλ. Χρυσή, Ελαφονήσι κ.λπ). Προσπαθούμε να ενημερώσουμε τους επισκέπτες ότι οι κέδροι είναι ένα πάρα πολύ ευαίσθητο φυτό, ότι οι κατασκευές και οι παρεμβάσεις σε οποιοδήποτε σημείο του (ακόμα και σε κλαδιά που μοιάζουν ξερά) θέτουν σε κίνδυνο την επιβίωση και την αναπαραγωγή του.
Δεδομένου ότι τα κεδροδάση του Σαρακήνικου και του Αϊ-Γιάννη έχουν ήδη επιβαρυνθεί, είναι απολύτως δίκαιο και νόμιμο, ειδικά το κεδροδάσος του Λαβρακά να προφυλαχθεί από την ανθρώπινη διαμονή, διαφορετικά θα το χαρούν οι σημερινοί “survivors”, αλλά θα το στερηθούν οι επόμενες γενιές. Επίσης η περιοχή είναι αρχαιολογικός χώρος τουλάχιστον μινωικής περιόδου, οπότε οι διάφοροι λίθοι που «κάποιοι» χρησιμοποιούν ως δομικά υλικά ή όπως ειπώθηκε, ως δήθεν υλικά που τους προσφέρει η εκεί φύση, έχουν αρχαιολογική σημασία, δεδομένου ότι στην περιοχή έχουν βρεθεί ταφικά σύνολα κ.λπ ευρήματα. Η απόσπαση των λίθων από την θέση τους και η χρησιμοποίηση τους για καλύβες και για αυτοσχέδιες ψησταριές θέτει εμπόδια σε εργασίες αρχαιολογικής σημασίας.
Φυσικά, η δημοτική αρχή (και κάθε δημοτική αρχή) δεν είναι η αρμόδια για να χαρακτηρίσει ποιο μέρος είναι τι και σέβεται την επιστημονική άποψη, γνώση και νουθεσία επί του ζητήματος. Επί τούτου όμως, η δημοτική αρχή οφείλει στις υποδείξεις της επιστημονικής κοινότητας (χαρακτηρισμός Αρχαιολογικής Αρχής, Δασικής Αρχής, Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα Junicoast, κ.λπ) να πράξει τα δέοντα, ώστε το καμπανάκι του κινδύνου να μην αποβεί μοιραίο για το οικοσύστημα του νησιού.
Το ενδεχόμενο για πυρκαγιά ελλοχεύει συνεχώς, ενώ επιχειρήματα ότι οι μόνιμα διαμένοντες στις εν λόγω καλύβες το χειμώνα ζεσταίνονται με τα «χνώτα» τους και με «καντηλάκια», μόνο γελοία μπορούν να χαρακτηριστούν.
Ως Δήμος, παρά τις ελάχιστες δυνάμεις και πόρους που διαθέτουμε, θα συνεχίσουμε να παλεύουμε για την προστασία του κεδροδάσους και του αρχαιολογικού χώρου. Ευελπιστούμε να κάνουν το ίδιο και οι αρμόδιες δασικές και αρχαιολογικές υπηρεσίες, όπως επίσης και όλοι οι «αυτοχαρακτηριζόμενοι» προστάτες του.

*Η Λίλιαν Στεφανάκη  είναι δήμαρχος Γαύδου


Ακολουθήστε τα Χανιώτικα Νέα στο Google News στο Facebook και στο Twitter.

Δημοφιλή άρθρα

8 Comments

  1. Και δηλαδή κα Δήμαρχε γιατί τοσα χρόνια που επικρατεί αυτό το καθεστώς στην Γαύδο δεν κάνατε τίποτα άλλα πήγατε στο νησί αμέσως μετά την δημοσιοποίηση της όλης κατάστασης στην εκπομπή του Άλφα ΑΥΤΟΨΙΑ ;

  2. Πως είναι δυνατόν επίσημα μια δήμαρχος να γράφει ΥΠΕΡ μιας παράνομης δραστηριότητας; Το ελεύθερο camping είναι ΠΑΡΑΝΟΜΟ στη χώρα μας. Ας κάνει όλο το νησί “δημοτικό camping” αν θέλει και μετά να κάνει τα κουμάντα της. Δεν γίνεται ΚΑΙ μπουρδέλο ανομίας ΚΑΙ να τρέχουν όλα ρολόι!

  3. Δεν “ζεσταίνονται με τα χνώτα τους” αλλά ούτε καινε τους κέδρους τα άτομα που ξεχειμωνιάζουν εκεί, όπως,κυρία δήμαρχε,αφήνετε να εννοηθεί. Κατά κανόνα σέβονται και προσέχουν τον χώρο που τους φιλοξενεί.
    Τις φορές που βρέθηκα εγώ στο νησί, παρατήρησα ότι οι κέδροι με τα κωλόχαρτα μπλεγμένα στα κλαδιά τους και οι πιο επικίνδυνες φωτιές ήταν πάντα αποτέλεσμα των ολιγοήμερων διακοπών κάποιας παρέας, όχι των “μονίμων κατοίκων” της παραλίας.

  4. Οι γαυδιώτες…..και η Γ-αύδος
    ‘Αυδή, Αυδιώτες, Γ-‘αυδιώτες…
    “Αυδιώται” = άνθρωποι πού όλοι μαζί θρηνούν… γιά κάτι….
    Λέγεται ότι, Μετά την καταστροφή της Τερροίας (Τροίας) τους κατοίκους της (οι σύμαχοι Νικητές) διασκορπισαν ανά την οικουμένη…
    Αλους πήραν στην Αίγυπτο άλλους στην πελοπόννησο άλλους στην Χώρα του ΙΡΑΚ-LEUS (Δωρικα) Ηρακλέους Ιωνικά, δηλαδή ΙΡΑΚ κ.λ.π. Διανεμήστηκαν μεταξύ όλων των συμάχων.
    Στην Κρήτη, ο Ιδομενέας* έφερε αρκετούς από αυτούς….όλοι όσοι έμελε να εγγατασταθούν στη δυτική κρήτη, όλους τους έστειλαν στο νησί της Θεάς καλυψούς… Έκτοτε για τό νησί επεκράτησε το όνομα…. ΑΥΔΟΣ = από την λέξη ΑΥΔΗ και… Αυδιώται οι θρηνούντες για κάτι….και σε αυτήν την
    ** ΙΔΟMENEAS από το όρος Ίδη ή Ιδα, + μένος =σφρίγος, οργή, δύναμη….
    ΊΔΗ = ο ωροσκόπος των Ιδεών…. καί… από Ίδη………, ‘Iδας ο Ζεύς,
    και από εδώ, ο Βύδας (του λείπει η βiδα = η Γνώση
    Από “ΖΕΥΣ ο ΙΔΑΙΟΣ” ο Ζεβεδαίος… από εδώ και οί Ι-ου-δαίοι
    Ο Δίας (λένε) γενήθηκε στο όρος Ίδη (Ιδαίον ‘Ανδρον) αλλά και Βύδας, Ιωνικα, ΒUDAS Δωρικά, καί ΒΟΥΔΑΣ Ιωνική ομιλία και γραφή

    Κουράγιο Κυρία Δήμαρχε…

  5. Από to…..
    Γαύδος , Ή Ομηρική «Ωγυγία» το νησί της Καλυψούς….
    “Στης Ωγυγίας το νησί να πέψουμε να πηαίνειτον ΑΡΓΟΦΟΝΟ τον Ερμή”….

    Εδώ πρέπει να σημιώσουμε ότι, Αργοφόνος δεν μεταγλλωτίζεται σε (μαντατοφόρος)
    Ερμής** = οι Ακτίνες του Ηλίου επομένως σωστά ΑΡΓΟΦΟΝΟΣ = σκοτώνει αργά….
    Ο Ιεροκλής ΣΩΣΤΑ αναφέρει την Γαύδο ώς “Κλαύδο” από το κλάμα και αυδή…από το την ίδια ρίζα και ο Κλαύδιος…..
    Μαντατοφόρος και πληροφοριοδότης ο Ερμής, μας δείνει χρήσιμες πληροφορίες ακόμα και σήμερα Ιδικά στα νοσοκομία…
    “πονάει κάποιος στη μέση λίγο πάνω δεξιά πάει στο νοσοκομείο περνάει από ακτίνες και ό (ΕΡΜΗΣ) του δίνει την πληροφορία ότι έχει Πέτρα στο νεφρό….επίσης, νεκροπομπός ο ΕΡΜΉΣ διότι πάντα προπορεύεται της νεκροπομπής….προς τήν δύση….

Αφήστε ένα σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here

Εντός εκτός και επί τα αυτά

Μικρές αγγελίες

aggelies

Βήμα στον αναγνώστη

Στείλτε μας φωτό και video ή κάντε μία καταγγελία

Συμπληρώστε τη φόρμα

Ειδήσεις

Χρήσιμα