Τετάρτη, 18 Σεπτεμβρίου, 2024

Η Ελλάδα προσδοκά εναγώνια την ανάστασή της

Με αναφορά σε έργα του Ιωάννου Δάμβουκα Εκδόσεις Πουρνάρα και Μαΐστρος και του αρχιεπισκόπου Αλβανίας Αναστάσιου

Ανάδελφα και ψευδάδελφα στραγγαλίζεται η Ελλάδα και ο ελληνικός λαός από τους δυτικούς μηχανισμούς υπερεκμετάλλευσης και εξαχρείωσης κάθε χριστιανικής ηθικής ευθύνης και ουσιαστικής αλληλεγγυότητας με το Πάσχα του 2015 να είναι δύσκολο και πικρό παράλληλα όμως με την ελπίδα της λάμψης, αυτό το φως της Ανάστασης που κάθε χρόνο δίνει στον λαό μας (πιστεύοντες και μη πιστεύοντες ευσεβείς και ασεβείς) τη δύναμη να αντιστεκόμαστε πνευματικά, ψυχικά και ελευθεριακά.

Για να μην καταστούμε υποτελείς και υπόδουλοι των δραματικών καταναγκασμών στους οποίους μας καταδικάζουν, υποβάλλουν για να μας εξουθενώσουν χωρίς να υπολογίζουν ότι στα θρησκευτικά μιμίδια της ετήσιας μεγάλης γιορτής της Ανάστασης του Χριστού εδώ και δύο χιλιάδες δεκαπέντε χρόνια -παρά τις παραλείψεις και τις συμβατικότητες- πολλών εκκλησιαστικών φορέων μας μάς ελευθερώνει από τον φόβο, το άγχος και τη δουλεία με τη λάμψη του φωτός της Αναστάσεως για καθημερινή αντίσταση στις μαύρες σκιές του σύγχρονου αδιέξοδου και δολοφονικού πολιτισμού με το οικουμενικό μήνυμα της Αναστάσεως.

ΠΑΣΧΑ 2015 Η ΕΛΛΑΔΑ ΣΕ ΑΠΟΔΥΝΑΜΩΣΗ ΒΑΘΙΑΣ ΚΑΤΑΣΤΟΛΗΣ
Το Πάσχα του 2015 θα είναι ένα Πάσχα πολλαπλά δύσκολο για αναστάσιμες ελπίδες για γρήγορη ανάσταση του έθνους και του λαού μας από τη βαθιά καταστολή στην οποία έχει οδηγηθεί με καταστροφικές αστόχαστες ασυνείδητες και εκμεταλλευτικές πολιτικές των πολιτικών ηγεσιών μας, αλλά και των λαϊκών αστοχιών μας.
Με παράλληλη αιτία εδώ και 200 χρόνια περίπου την εξάρτηση του νεογενούς κράτους μας από τα ευρωπαϊκά και διεθνή μεγάλα συμφέροντα με τους φοβερούς γεωστρατηγικούς και γεωοικονομικούς σχεδιασμούς που επιβάλλουν ουσιαστικά την αποδυνάμωση του ελληνικού έθνους.

ΠΑΣΧΑ ΕΥΡΩΠΑΪΚΑ ΑΝΑΔΕΛΦΟ ΚΑΙ ΑΜΕΡΙΚΑΝΙΚΑ ΨΕΥΔΑΔΕΛΦΟ
Οπως τραγικά αποδείχνεται σήμερα, που η χώρα στραγγαλίζεται χωρίς να διευκολύνεται από τα μεγάλα ανάδελφα και μικρά έθνη της Δύσης. Με υπερστραγγαλισμό της χώρας μας από το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο, το οποίο ελέγχει και κατευθύνει η Αμερική. Η οποία κατά τ’ άλλα εμφανίζεται ότι θέλει να μας βοηθήσει…
Για να ζούμε Πάσχα χωρίς ουσιαστική ανάσταση στον φοβερό οικονομικό πόλεμο που μας γίνεται. Για να θυμηθούμε το Πάσχα του 1941 με τη γερμανική εισβολή, το Πάσχα της 21ης Απριλίου 1967 που μας επέβαλε η κισιγκεριακή αμερικανική πολιτική. Ενώ στη συνέχεια έχουμε να θυμηθούμε
ΠΑΣΧΑ ΦΕΤΟΣ ΛΑΪΚΗΣ ΕΞΑΘΛΙΩΣΗΣ ΚΑΙ ΑΓΩΝΑ
τον φοβερό πόλεμο των άγριων βομβαρδισμών από χριστιανούς στη χριστιανική ορθόδοξη Σερβία, στον πόλεμο του Κοσόβου κ.λπ. Φέτος, λοιπόν, το Πάσχα είναι πικρό και καταναγκαστικό για τον ελληνικό λαό που έχει οδηγηθεί στην εξαθλίωσή του χωρίς προοπτική ανάστασής του.
Ομως, παρ’ όλα αυτά οι εκκλησίες μας θα πλημμυρίσουν από πιστούς για να γιορτάσουν την Ανάσταση με το “Χριστός Ανέστη”. Εκτοξεύοντας με το άκουσμά του βεγγαλικά και πυροτεχνήματα (τόσο επικίνδυνα) για να αντλήσουμε πρόσκαιρη κατά παράδοση και έθιμο επιφανειακή χαρά, απαντοχή και ελπίδα! Για να συνεχίσουμε, την ημέρα της Κυριακής της Αναστάσεως τους χορούς, τους οβελισμούς και τους εξοβελισμούς της πραγματικής, ελληνικής και πραγματικής ορθόδοξής μας Ευρώπης.
Χωρίς δυνατότητες πραγματικής ανάπτυξης και ανάστασής του…
Οπως βιώνει ο λαός μας τη φετινή εβδομάδα των δικών του παθών. Παράλληλα με του Χριστού τα πάθη. Με την εις Αδη κάθοδον για συντριβή του θανάτου από τον Ιησού, με την ένδοξη ανάστασή του.
Αλλά τώρα που η χώρα μας βρίσκεται στον δικό της Αδη ποιοι ή ποιες θα συντρίψουν του δικού μας θανάτου τα δεσμά για την ανάστασή μας;
Σε τούτους τους τόσο δύσκολους καιρούς, στην τωρινή θρησκευτική της αναγωγή της εβδομάδας των παθών και της ανάστασης ο ορθόδοξος ελληνικός λαός αποστενάζει.

ΣΤΕΝΑΓΜΟΣ ΒΑΡΥΣ ΑΠΟ
ΤΟΝ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΒΟΡΡΑ ΩΣ
ΤΟΝ ΔΙΚΟ ΜΑΣ ΝΟΤΟ ΑΛΛΑ ΕΛΠΙΔΑ ΑΝΑΣΤΑΣΗΣ
Ναι, με στεναγμό βαρύ από τον ελληνικό βορρά ως τον δικό μας ακρότατο ελληνικό νότο, από την Κεντρική Ελλάδα μας κι απ’ όλα τα νησιά γεμίσανε στις εκκλησίες τα πάθη του Χριστού να συνταυτίσουνε με τα δικά μας πάθη ώσπου να φθάσουν σήμερα στην πρώτη Ανάσταση και στη μεγάλη φωτοβόλο ανάσταση της νύχτας του Σαββάτου.
Για να ακουστεί το μέγα ελπιδοφόρο μήνυμα: “Χριστός Ανέστη” και να ηχήσει ο λόγος της ανάστασης Χριστού και Ορθόδοξου λαού σ’ όλα τα πλάτη, τα μήκη και τα ύψη της Ελλάδας μας και σ’ όλους τους τόπους της ελληνικής οικουμένης.

ΙΩΑΝΝΗΣ Ο ΔΑΜΑΣΚΗΝΟΣ: «ΤΗΝ ΤΩΝ ΣΩΜΑΤΩΝ ΑΝΑΣΤΑΣΙΣ Ο ΚΥΡΙΟΣ ΕΦΑΝΕΡΩΣΕΝ»
Αλλά πώς ερμηνεύεται από τους πατέρες και τους μεγάλους υμνογράφους της Ορθοδοξίας μας, όπως ο Ιωάννης Δαμασκηνός, η ανάσταση της Ορθοδοξίας στον τόμο “Εκδοσις Ακριβής της Ορθόδοξης Πίστεως Ιωάννου Δαμασκηνού” (εκδόσεις Πουρναρα Θεσσαλονίκη) στις σελ. 445 – 53 με τίτλο: “Για την ανάσταση” στη σελιδ. 449, ο Ιωάννης Δαμασκηνός γράφει και τα εξής: «Ου λόγω δε μόνον αλλά και έργω των σωμάτων ο Κύριος ανάστασιν εφανέρωσεν». Πρώτα αφού ανέστησε τον Λάζαρο που ήταν τέσσερις ημέρες νεκρός και το σώμα του είχε φθαρεί και μύριζε.
Δεν ανέστησε ψυχή που στερείται σώμα, και όχι άλλο, αλλά αυτό που είχε φθαρεί. Γιατί πώς θα γινόταν γνωστή ή θα πιστευόταν η ανάσταση του νεκρού, αν δεν τη συγκροτούσαν τα χαρακτηριστικά ιδιώματά της υπό στάσεως;
Αλλά ανέστησε τον Λάζαρο, που επρόκειτο να ξαναπάει στον θάνατο, για να φανερώσει τη δική του και τη δική μας ανάσταση…
Ο ίδιος όμως ο Χριστός έγινε απαρχή της τέλειας ανάστασης που ποτέ δεν ξαναπηγαίνει στον θάνατο. Γι’ αυτό και ο θείος Απόστολος Παύλος έλεγε: «Ει νεκροί ουκ εγείροντος ου δε Χριστός εγήγερτο απαρχή των κεκοιμημένων» και «πρωτότοκος εκ νεκρών».
Και πάλι «ει γαρ πιστεύομεν ότι Ιησούς απέθανε και ανέστη, ούτως ο Θεός τους κοιμηθέντας. Για τον Ιησού άξει συν αυτών».

ΟΙ ΑΘΕΪΣΤΕΣ ΑΡΝΟΥΝΤΑΙ ΑΝΑΣΤΑΣΗ ΚΑΙ ΜΕΤΑΘΑΝΑΤΙΑ ΖΩΗ
Βέβαια οι αθεϊστές δεν πιστεύουν στη μέλλουσα ζωή, όπως και στη δευτέρα παρουσία. “Στη βίβλο του άθεου” (εκδόσεις Polara) υπάρχουν ιδέες που έχουν ανόητες και επικίνδυνες συνέπειες, ενώ αρνούνται την Ανάσταση.
Ενώ στη σελ. 551 αναφέρεται (ρήση Νίτσε) ότι «το δόγμα της μεταθανάτιας ζωής όχι μόνο δεν προσθέτει νόημα στην παρούσα ζωή, αλλά της αφαιρεί κάθε νόημα».

ΠΑΝΑΝΘΡΩΠΙΝΟ ΑΓΓΕΛΜΑ
Η ΑΝΑΣΤΑΣΗ
Ομως στην ορθόδοξη παράδοση, και γενικά στον χριστιανισμό, η ανάσταση του Χριστού, η μεταθανάτια ζωή και η τελική κρίση της δευτέρας παρουσίας. Μάλιστα η ανάσταση κηρύσσεται ως πανανθρώπινης σημασίας άγγελμα για όλους τους λαούς της οικουμένης.
Ο διάσημος ιεραπόστολος ομ. καθηγητής (θεολογικής σχολής Παν. Αθηνών στον τομέα Ιστορίας των θρησκειών) και αρχιεπίσκοπος Αλβανίας κ. Αναστάσιος στο βιβλίο του “Νυν πεπλήρωται φωτός” (εκδ. Μαΐστρος) στον πρόλογό του τονίζει ότι η ανάσταση του Χριστού είναι εορτή εορτών και πανήγυρης πανηγύρεων που σταθερά μας υπενθυμίζει

Η ΑΠΟΛΥΤΗ ΑΓΑΠΗ ΚΑΤΑΠΑΤΕΙ ΤΟΝ ΘΑΝΑΤΟ
ότι στη γιγαντιαία πάλη ανάμεσα στην αγάπη και το μίσος στη ζωή και στον θάνατο που κυριαρχούν στην ανθρώπινη ιστορία, ο Χριστός είναι ο νικητής. Η απόλυτη αγάπη που καταπάτησε τον θάνατο ελευθερώνοντάς μας από τον φόβο και το άγχος που προκαλεί που εισβάλλει στον χρόνο και τον ανακαινίζει. Για να λάμπει πλέον ύστερα από την ανάσταση του Χριστού η ζωή και στον χρόνο ν’ ακτινοβολεί η αιωνιότητα, νυν πάντα πεπλήρωται φωτός, ουρανός τε και γη και τα καταχθόνια. Με την ανάσταση του Χριστού να αποκτά ιδιαίτερο φως. Αλλά αυτό δεν περιορίζεται αποκλειστικά για μερικούς εκλεκτούς ανθρώπους ή λαούς, ζητώντας ν’ αγκαλιάσει τους πάντες, χωρίς διακρίσεις εθνών, φυλών, χρώματος, καταγωγής, ηλικίας, γνώσης.

ΤΟ ΒΑΘΥ ΝΟΗΜΑ
ΤΗΣ ΑΝΑΣΤΑΣΕΩΣ
Με το μήνυμα της αναστάσεως του Κυρίου να είναι μια αλήθεια οντολογικής σημασίας που συνιστά την ουσία και τη δύναμη της χριστιανικής πίστεως με τον ευφρόσυνο χαιρετισμό “Χριστός Ανέστη” να γιορτάζουν οι χριστιανοί το Πάσχα. Μια λέξη που συμπυκνώνει το βαθύ νόημα της αναστάσεως του Χριστού που στην Παλαιά Διαθήκη σήμαινε την έξοδο του λαού του Θεού από τη δουλειά της Αιγύπτου προς την ελευθερία.
Η εκκλησία μας χρησιμοποίησε τον όρο αυτό για να δηλώσει το καινούργιο Πάσχα που εγκαινίασε ο Χριστός με το πάθος, τον Σταυρό και την Ανάστασή του. Με αυτό επικύρωσε την Καινή Διαθήκη της αγάπης, οδηγώντας τον λαό που θα τον ακολουθούσε σε μια νέα ζωή ελευθερίας οριστικής υπερνίκησης των δυνάμεων.

ΔΙΑΒΑΣΗ ΘΕΟΥ ΠΡΟΣ ΑΝΘΡΩΠΟΤΗΤΑ ΔΙΑΒΑΣΗ ΑΝΘΡΩΠΟΥ ΠΡΟΣ ΘΕΟ ΜΕ ΑΝΑΣΤΑΣΗ
Βασικά, με την ανάσταση του Χριστού συντελέσθηκε μια διπλή διάβαση. Πρώτον ολοκληρώθηκε η διάβαση του Θεού προς την ανθρωπότητα με τη γέννηση του Χριστού και δεύτερον με την ανάσταση που γίνεται δυνατή και η διάβαση του ανθρώπου προς τον Θεό, προς μια νέα πορεία που τελικά οδηγεί στην ένωση μαζί του και τη θέωση του ανθρώπου.
Με την ανάσταση «γέγονεν βίος έτερος άλλον ζωής είδους, αυτής της φύσεως ημών μεταστοιχείωσης» (κατά τον άγιο Γρηγόριο Νύσσης). Επάνω σ’ αυτή την αναστάσιμη βεβαιότητα στηρίχθηκε ολόκληρη η πίστη, η εμπειρία και η μαρτυρία της εκκλησίας μας. «Είδε ο Χριστός ουκ εγήγερται, ματαία η πίστης ημών».

Η ΑΝΑΣΤΑΣΗ ΕΞΟΔΟΣ ΑΠΟ
ΤΙΣ ΘΑΝΑΤΗΦΟΡΕΣ ΠΝΟΕΣ
ΤΗΣ ΑΔΙΚΙΑΣ
Μπορεί ακόμη το ανθρώπινο γένος ν’ αντιμετωπίζει τον θάνατο και τις θανατηφόρες πνοές, τις αδικίες του μίσους, της αμαρτίας, του εγκλήματος, της βίας, της εκμετάλλευσης, αλλά η νικηφόρος (κατά θανάτου) ανάσταση του Χριστού ενώνει την πίστη με την ελπίδα και την αγάπη.
Για να μη καλεί η εκκλησία σε κάθε Πάσχα σε μια έξοδο που την ατμόσφαιρα του φόβου και της αδικίας της ανελεγγυότητας της σημερινής σαραφικής Ευρώπης στη δική μας ανάσταση ως ατόμων, ως συνόλου και ως λαού και έθνους.
Κι ας νικήσουμε φέτος με τη λάμψη του φωτός της αναστάσεως την πικρία που μας συνέχει στο σκοτάδι που μας περιβάλλει με μια νέα αναστάσιμη πνοή όλων μας.
Χριστός Ανέστη, Αληθώς ανέστη
μέσα σ’ ένα αναστάσιμο Φως!


Ακολουθήστε τα Χανιώτικα Νέα στο Google News στο Facebook και στο Twitter.

Δημοφιλή άρθρα

Αφήστε ένα σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here

Μικρές αγγελίες

aggelies

Βήμα στον αναγνώστη

Στείλτε μας φωτό και video ή κάντε μία καταγγελία

Συμπληρώστε τη φόρμα

Ειδήσεις

Χρήσιμα