Στο πακέτο Γιούνγκερ “ποντάρει” η κυβέρνηση για τη χρηματοδότηση της δημιουργίας ενός σύγχρονου Βόρειου Οδικού Aξονα Κρήτης (Β.Ο.Α.Κ.) όπως έκανε γνωστό ο γενικός γραμματέας του Υποδομών Γιώργος Δεδές από τα Χανιά όπου βρέθηκε χθες Τρίτη. Παράλληλα, σημείωσε ότι η μελέτη στρατηγικού σχεδιασμού του έργου θα χρηματοδοτηθεί από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων, ενώ αναφορικά με την επέκταση του αεροδρομίου “Δασκαλογιάννης” διαβεβαίωσε ότι το σύνολο του έργου θα έχει αποπερατωθεί μέχρι τέλος του 2016.
Ειδικότερα, μιλώντας στους δημοσιογράφους στο πλαίσιο της επίσκεψης που πραγματοποίησε στο αεροδρόμιο Χανίων, ο κ. Δεδές εξέφρασε την ικανοποίησή του για την πρόοδο των εργασιών που έχει συντελεστεί και διαβεβαίωσε ότι δεν θα υπάρξουν άλλες καθυστερήσεις και εμπλοκές στη χρηματοδότηση του έργου. Δήλωσε δε σίγουρος ότι το χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης του έργου θα τηρηθεί κι ότι μέχρι τον Δεκέμβριο του 2016 θα έχει ολοκληρωθεί το σύνολο των εργασιών, ενώ πριν τον Αύγουστο θα παραδοθεί προς χρήση η νέα ανατολική πτέρυγα διευκολύνοντας την εξυπηρέτηση του κοινού. «Η παρουσία μας δηλώνει ότι τόσο ο υπουργός όσο και εγώ, είμαστε “πάνω” από το έργο σε συνεργασία με τους τοπικούς παράγοντες της περιοχής, ώστε να μπορούμε να λύνουμε ανά πάσα στιγμή τα όποια προβλήματα υπάρχουν», δήλωσε, μεταξύ άλλων, ο κ. Δεδές. Ερωτηθείς για την πρόσφατη διακοπή των εργασιών που προέκυψε από πρόβλημα στη χρηματοδότηση ο Δεδές απάντησε ότι «οι χρηματοδοτικές ροές έχουν αποκατασταθεί σχεδόν πλήρως -μέσα στις επόμενες ημέρες θα υπάρξει πλήρης αποκατάσταση- και δεν θα υπάρξουν ξανά τα προβλήματα που ταλάνιζαν το έργο κατά το παρελθόν. Γι’ αυτό μίλησα για παράδοση του έργου στο τέλος της φετινής χρονιάς».
Υπενθυμίζεται ότι το αεροδρόμιο Χανίων θα περάσει σε Γερμανική χέρια (Fraport) κατά το φθινόπωρο.
Σε ό,τι αφορά το θέμα του Β.Ο.Α.Κ. ο κ. Δεδές έκανε λόγο για «θετικές εξελίξεις» και γνωστοποίησε την απόφαση της κυβέρνησης να εντάξει τον Β.Ο.Α.Κ., μαζί με τα λιμάνια της Σούδας και του Ηρακλείου, στις προτάσεις του υπουργείου για το σχέδιο Γιούνκερ. «Εντάχθηκε μάλιστα στις προτάσεις εκείνες που κατά αξιο- λόγηση και κατά προτεραιότητα τέθηκαν στην παρουσίαση του περιφερειακού συνεδρίου της Ε.Ε. στη Λιουμπλιάνα ώστε να τύχουν άμεσα της θετικής αντιμετώπισης που προσδοκούμε στην ένταξή τους στον σχεδιασμό Γιούνκερ», σημείωσε και συμπλήρωσε ότι πρόκειται για ένα έργο που προσελκύει έντονο επιχειρηματικό ενδιαφέρον και ότι μπορεί να αποτελέσει ένα έργο – πιλότο για τη συνεργασία του Δημόσιου με τον ιδιωτικό τομέα σε νέα βάση. Συνεχίζοντας ο κ. Δέδες διευκρίνισε ότι η κυβέρνηση προτείνει την κατασκευή του συνόλου του Β.Ο.Α.Κ. με τον προϋπολογισμό του έργου να ανέρχεται σε 1,5 δισ. ευρώ, χωρίς διόδια και αξιοποιώντας εναλλακτικές μορφές χρηματοδότησης (καθεστώς πληρωμών διαθεσιμότητας κ.ά.) που εξετάζονται σε συνεργασία με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων. Επίσης, αποσαφήνισε ότι ο σχεδιασμός Γιούνκερ δεν θέτει πλαφόν στα χρήματα που θα δοθούν ανά χώρα αλλά οι προτάσεις που θα κατατεθούν είναι ανταγωνιστικές μεταξύ τους και θα προκριθούν εκείνες που είναι καλύτερα τεκμηριωμένες και ελκυστικές για ιδιώτες επιχειρηματίες καθώς στο πακέτο Γιούνκερ θα ενταχθούν έργα που εξασφαλίζουν και ιδιωτικούς πόρους. Στο σημείο αυτό, υπογράμμισε ότι το Υπουργείο θα χρηματοδοτήσει τη στρατηγική μελέτη του Β.Ο.Α.Κ. μέσα από Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων του 2016, ενώ επεσήμανε ότι η μελέτη στρατηγικού σχεδιασμού θα αξιοποιήσει και θα συνδέσει σε μια ενιαία μελέτη όλες τις υπάρχουσες μελέτες και θα δημιουργήσει νέες μελέτες για τα κομμάτια που δεν υπάρχει καμία πρόβλεψη, εξασφαλίζοντας συγχρόνως τις απαραίτητες εγκρίσεις περιβαλλοντικών επιπτώσεων.