Συνέργειες μεταξύ παραγωγών είναι απαραίτητες για να βρουν τα τοπικά προϊόντα μια θέση σε μεγάλες αγορές του εξωτερικού και αλυσίδες σούπερ μάρκετ, όπως επισημαίνουν εισαγωγείς ελληνικών προϊόντων από ευρωπαϊκές χώρες. Τονίζουν ακόμα ότι ο καλύτερος τρόπος για να ανοίξει ο δρόμος για τα ελληνικά προϊόντα προς το εξωτερικό είναι οι επισκέπτες που έρχονται κάθε χρόνο να «μυούνται» στα τοπικά προϊόντα ώστε να τα αναζητούν αργότερα στις πατρίδες τους, ενώ παράλληλα υπογραμμίζουν την υστέρηση που υπάρχει στο θέμα της πιστοποίησης της οικοτεχνίας και της ελληνικής γαστρονομίας με συνέπεια να μένουν ανεκμετάλλευτες ευκαιρίες προώθησης ποιοτικών προϊόντων που παράγουν μικρές μεταποιητικές μονάδες.
Οι παραπάνω επισημάνσεις έγιναν, μεταξλύ άλλων, στο πλαίσιο των συναντήσεων (B2B) που οργάνωσε στο Πνευματικό Κέντρο Χανίων το Εμποροβιομηχανικό Επιμελητήριο Χανίων μεταξύ 11 Ελλήνων χονδρεμπόρων τροφίμων και ποτών του εξωτερικού με τοπικούς παραγωγούς.