Κύριε διευθυντά,
επειδή, η ισορροπία της Οικονομίας είναι το ζητούμενο, και η τραπεζική παρουσία είναι σημαντική και επειδή οι Ελληνες καταναλωτές (δανειολήπτες) θέλουν να δρομολογήσουν τις οικονομικές τους υποχρεώσεις εντασσόμενοι στην υπάρχουσα νομοθεσία (Δικαστική – Εξωδικαστική) η Ενωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης, δεχόμενη τα παράπονα δεκάδων υπερχρεωμένων καταναλωτών – μελών της, από την καθημερινή διαχείριση και μεσολάβηση, προς τις τράπεζες, οφείλει να τα μεταφέρει και να τα εκθέσει δημόσια, ζητώντας την παρέμβαση των αρμοδίων αρχών (Τράπεζα της Ελλάδος, Ενωση Ελληνικών Τραπεζών, Γενική Γραμματεία Καταναλωτή) για την προστασία των δανειοληπτών, που θέλουν να είναι συνεργάσιμοι…
Τα παράπονα είναι για τις εξωδικαστικές ρυθμίσεις που εφαρμόζουν οι τράπεζες: Οι τράπεζες, συνεχίζουν να λειτουργούν σε καθεστώς αδιαφάνειας, οι τράπεζες, δεν εφαρμόζουν επαρκώς τον Κώδικα Δεοντολογίας, οι τράπεζες, δεν προτείνουν λύσεις ρεαλιστικές, βιώσιμες και οριστικές, συνυπολογίζοντας τις εύλογες δαπάνες διαβίωσης με βάση και τους ενδεικτικούς τύπους λύσεων που εμπεριέχονται στο Παράρτημα του Κώδικα Δεοντολογίας της Τράπεζας της Ελλάδας. Αποτέλεσμα αυτής της κατάστασης είναι να συνεχίζεται η ανασφάλεια, αγωνία και απόγνωση των καταναλωτών, οι οποίοι κινδυνεύουν να χάσουν την κατοικία τους και να βρεθούν στο δρόμο.
Η Ενωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης, παρεμβαίνει με προτάσεις, ζητώντας μεταξύ άλλων:
Οριστική διαγραφή μέρους της συνολικής οφειλής των εξασφαλισμένων δανείων (στεγαστικών), ώστε η εναπομείνασα να διαμορφωθεί σε ύψος που είναι δυνατόν να εξυπηρετηθεί και ειδικότερα τον διαχωρισμό του δανείου σε δύο τμήματα, το ένα να ρυθμιστεί σε βάθος 10ετίας – 20ετίας ανάλογα και με την ηλικία του οφειλέτη προσδιορίζοντας την μηνιαία δόση με βάση τις εύλογες δαπάνες διαβίωσης, ώστε να διασφαλιστεί η αξιοπρεπής του διαβίωση και το άλλο τμήμα του δανείου να παγώσει άτοκα και να απομειώνεται (διαγράφεται) σταδιακά. Για παράδειγμα αναφέρει η οργάνωση των καταναλωτών το εξής: Στεγαστικό δάνειο 150.000 ευρώ, διαχωρισμός του σε 2 τμήματα, το ένα ύψους 70.000 ευρώ, να ρυθμιστεί με επιτόκιο 2,5%, μηνιαία δόση 370,00 ευρώ για 20 έτη και το υπόλοιπο των 80.000 ευρώ να παγώσει και να απομειώνεται σταδιακά.
Ολική διαγραφή οφειλής σε περιπτώσεις ευάλωτων κοινωνικών ομάδων που βρίσκονται σε δυσχερή οικονομική κατάσταση και δεν διαθέτουν περιουσιακά στοιχεία ή έχουν μια κατοικία.
Ολική διαγραφή των καταναλωτικών δανείων και πιστωτικών καρτών καταβάλλοντας ο οφειλέτης ένα μικρό ποσό είτε εφ άπαξ είτε σε μικρό χρονικό διάστημα το πολύ δύο ετών, με βάση τις δαπάνες διαβίωσής του.
Η Ενωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης, καλεί τους καταναλωτές (δανειολήπτες) για τις εξωδικαστικές ρυθμίσεις τους:
να απευθύνονται σε αυτήν (Ενωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης) ή σε άλλο πιστοποιημένο φορέα, για να μεσολαβήσει με ρεαλιστικές και βιώσιμες προτάσεις για τη ρύθμιση του χρέους τους, για τη διασφάλιση της προστασίας της κύριας κατοικίας του οφειλέτη, να μην απευθύνονται στους πιστωτές, χωρίς τη συνδρομή Φορέα (Ένωση Καταναλωτών, δικηγόρο) και να μην αποδέχονται προτάσεις οι οποίες δεν είναι σαφείς και δεν πληρούν τις προϋποθέσεις του Κώδικα Δεοντολογίας, πάντα να ζητούν το σχέδιο της σύμβασης και ενδεικτικό πίνακα μηνιαίων δόσεων, ώστε να συμβουλεύονται τις Ενώσεις Καταναλωτών και τέλος, να μην υπογράφουν συμβάσεις, εκ του βιαστικού και του προσωρινού “μπορώ”, να καταγγέλλουν τις αδιαφανείς πρακτικές αλλά και οποιοδήποτε πρόβλημα αντιμετωπίζουν στην προσπάθειά τους για ρύθμιση των οφειλών τους με τις τράπεζες.
Τέλος, ως πιστοποιημένη “Ενωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης”, καλούμε τους καταναλωτές, που αντιμετωπίζουν πρόβλημα στην εξυπηρέτηση των δανείων τους, και επιθυμούν ρύθμιση, εξωδικαστικά ή με τον ν. 3869/2010 (ν. Κατσέλη -Σταθάκη) είτε να επισκεφθούν τα γραφεία της Ενωσης, καθημερινά, από Δευτέρα έως Παρασκευή, ώρες 09.00 – 13.00 ή να επικοινωνήσουν μαζί μας:
Δ/νση: Πλατ. 1866 αρ. 2, 731 00 Χανιά, Λακέρδας 11 Ιεράπετρα. Τηλ.: 282109266 – 2821092306 – 2842020140, Φαξ: 2821092306-2842020140 e-mail: epkxan@gmail.com
Ιωάννα Μελάκη,
πρόεδρος της Ενωσης Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης