Τετάρτη, 17 Ιουλίου, 2024

Η Γεωγραφία στο σχολείο

» Προς την κα Υπουργό Παιδείας

Με βάση την καθημερινή ζωή και τους ψυχολόγους, παιδαγωγούς, ιστορικούς όλα γύρω μας κινούνται στον χωροχρόνο. Επομένως, κάθε συμβαίνον γεγονός προσδιορίζεται στον χώρο που έγινε και στην περίοδο που συνέβη.
Βάσει του χώρου λέμε ότι π.χ. το 1821 στην Αγ. Λαύρα υψώθηκε το λάβαρο της Επαναστάσεως. Αυτό σημαίνει Γεωγραφία, η οποία σχεδόν καταργήθηκε, όπως τη γνωρίζαμε πριν 40 χρόνια. Στη Γ΄ τάξη ο μαθητής μάθαινε το χωριό του, ένα μεγαλύτερο κοντινό χωριό, την τότε επαρχία, τον νομό, το διαμέρισμα. Στη Δ΄ τάξη ο μαθητής μάθαινε την υπόλοιπη Ελλάδα και μάλιστα με ιστορικά, θρησκευτικά και πολιτιστικά στοιχεία, εκτός του γεωγραφικών (βουνά, ποταμός, πεδιάδες, κλίμα, προϊόντα, πόλεις). Έτσι στον νομό Βοιωτίας διδασκόταν ότι στις Πλαταιές έγινε μια ιστορική μάχη, με νικητές τους Έλληνες εναντίον των Περσών και υπάρχει ο βυζαντινός ναός του Οσίου Λουκά. Κάνοντας στην ιστορία τους περσικούς πολέμους, γνώριζε που έγιναν πολεμικά γεγονότα και κατανοούσε την περιοχή, όπως π.χ. στο Καλλίδρομο Θερμοπυλών μπήκε ο Λεωνίδας που ήταν στενό και τους πρόδωσε ο Εφιάλτης.
Τώρα που η Γεωγραφία Ελλάδας έχει μεταφερθεί για πολλά χρόνια στην Ε΄ τάξη, πώς θα κατανοήσει τα ιστορικά γεγονότα, όταν δεν γνωρίζει τον τόπο διεξαγωγής τους; Επομένως, το ταχύτερο κα υπουργέ πρέπει να επανέλθει η Γεωγραφία Ελλάδας στη Δ΄ τάξη, όπως ήταν τα χρόνια από το ‘50 ως το 1982. Πώς θα κάνει Μαθηματικά στην Ε΄ τάξη με κλάσματα και αποστάσεις, με μίλια από Πειραιά για Χίο και Μυτιλήνη με το πλοίο, όταν δεν γνωρίζει ποιο είναι κοντύτερα στον Πειραιά;

Γιάννης Καμηλάκης
Συν/χος διδάσκαλος


Ακολουθήστε τα Χανιώτικα Νέα στο Google News στο Facebook και στο Twitter.

Δημοφιλή άρθρα

Αφήστε ένα σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here

Μικρές αγγελίες

aggelies

Βήμα στον αναγνώστη

Στείλτε μας φωτό και video ή κάντε μία καταγγελία

Συμπληρώστε τη φόρμα

Ειδήσεις

Χρήσιμα