«Oλοι μαζί… κάτω από το όνομα Κρήτη» είναι η βασική αρχή πάνω στην οποία κινείται η “Αγροδιατροφική Σύμπραξη” της Περιφέρειας Κρήτης που συμπληρώνει 7 χρόνια ζωής!
Στόχος του Οργανισμού η ανάδειξη και προβολή των πιστοποιημένων Κρητικών Προϊόντων από κοινού με το τουριστικό προϊόν, μια προσπάθεια που απαιτεί «εξωστρέφεια» και «συνέργεια από όλους μας» όπως αναφέρει στα “Χ.ν.” ο πρόεδρος της “Αγροδιατροφικής Σύμπραξης” περιφερειακός σύμβουλος Τάσος Κουρουπάκης.
Αυτή τη στιγμή στη “Σύμπραξη” συμμετέχουν επιχειρήσεις από όλη την Κρήτη και ειδικότερα:
•120 επιχειρήσεις με 900 προϊόντα με το Σήμα «Κρήτη».
•53 χώροι μαζικής εστίασης με το Σήμα «κρητική κουζίνα»: συγκεκριμένα 25 εστιατόρια ξενοδοχείων και 28 εστιατόρια.
•5 κρητικά μπακάλικα.
•1 επισκέψιμο οινοποιείο.
«Αυτό που θέλουμε να πετύχουμε είναι η καθιέρωση ενός ισχυρού brand name, του ονόματος “Κρήτη”. Το καλό όνομα που μπορεί να έχει ο Α΄ή ο Β΄ επιχειρηματίας δεν αρκεί, δεν φτάνει όσο καλή ποιότητα και αν έχει. Αντίθετα μια ισχυρή σκεπή κάτω από το brand name «Κρήτη» είναι ότι καλύτερο για τον επιχειρηματία και τα προϊόντα του» τονίζει ο κ. Κουρουπάκης.
Ο ίδιος εκτιμά ότι για τα 7 χρόνια ζωής της η “Αγροδιατροφική Σύμπραξη” είναι σημαντικό που έχει καταφέρει να ενεργοποιήσει ένα μεγάλο αριθμό επιχειρήσεων. «Δεν είναι όλες οι επιχειρήσεις του νησιού, όμως κάθε χρόνο προστίθενται και περισσότερες και το σημαντικότερο δεν έχουμε καμία αποχώρηση κάτι που σημαίνει πολλά. Παρά τη δύσκολη οικονομική περίοδο οι φίλοι επιχειρηματίες του νησιού μας εμπιστεύονται γιατί η “Αγροδιατροφική” είναι μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα, η Περιφέρεια συμμετέχει με 4 εκπροσώπους και οι ιδιώτες με 5, άρα έχουν την ευθύνη της λειτουργίας και έχουμε ένα άριστο και εξειδικευμένο προσωπικό» τονίζει ο κ. Κουρουπάκης.
Στα πλαίσια του τριετούς Ευρωπαϊκού προγράμματος της Αγροδιατροφικής Σύμπραξης :«The European Food Masters – Taste the authentic» πραγματοποιούνται δράσεις για τρεις κατηγορίες προϊόντων: Τα Π.Ο.Π. (Προστατευόμενης Ονομασίας Προέλευσης), τα Π.Γ.Ε. (Προστατευόμενης Γεωγραφικής Ένδειξης) και τα Βιολογικά Προϊόντα. Η καμπάνια αποσκοπεί μέσα από μια σειρά πολλαπλών ενεργειών στην προώθηση, την αναγνώριση και κατά συνέπεια την κατανάλωση των Π.Ο.Π., Π.Γ.Ε. και Βιολογικών προϊόντων στην εγχώρια και τη ευρωπαϊκή αγορά.
ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ
Οι πιστοποιήσεις- σήματα που δίνει η “Αγροδιατροφική Σύμπραξη” είναι τα παρακάτω:
• «Κρήτη – Γενέτειρα αξιών». Από το 2012, καθιερώθηκε το συγκεκριμένο σήμα, με στόχο τα τοπικά προϊόντα που φέρουν αυτό το σήμα να γίνουν αναγνωρίσιμα και ακόμη πιο ανταγωνιστικά εμπορικά, αποκτώντας μια ισχυρή εμπορική ταυτότητα στην εθνική και τη διεθνή αγορά.
• «Κρητική κουζίνα»: Οι επιχειρήσεις μαζικής εστίασης, όπως τα εστιατόρια, οι ταβέρνες, τα εστιατόρια ξενοδοχείων και αγροτουριστικών καταλυμάτων, που προσφέρουν ξεχωριστές γεύσεις της κρητικής γαστρονομίας και φυσικά μοναδική κρητική φιλοξενία, αναδεικνύονται και επιβραβεύονται αποκτώντας το σήμα «κρητική κουζίνα». Ο πρωταρχικός στόχος είναι αφενός το σήμα «κρητική κουζίνα» να λειτουργεί ως μια σφραγίδα εμπιστοσύνης για τους καταναλωτές και αφετέρου να φέρνει σε άμεση επαφή τον πρωτογενή τομέα του νησιού με τον τουρισμό, δίνοντας στην Κρήτη υπεραξία και την πρώτη θέση στη λίστα προτίμησης των επισκεπτών ως γαστρονομικός προορισμός.
• «Κρητικό μπακάλικο»: Η σήμανση «κρητικό μπακάλικο» πιστοποιεί τους χώρους λιανικής διάθεσης κρητικών προϊόντων που πληρούν όλες τις προδιαγραφές, δίνοντας την ευκαιρία στον καταναλωτή να νιώσει σιγουριά και ασφάλεια για τις αγορές του, καθώς επιλέγει προϊόντα ποιοτικά και με υψηλή διατροφική αξία. Σε αυτά τα καταστήματα διατίθενται τα τοπικά προϊόντα με το σήμα «Κρήτη», ενισχύοντας ακόμη περισσότερο την εμπορική ταυτότητά τους.
• «Επισκέψιμα οινοποιεία»: Το συγκεκριμένο σήμα προβάλλει τους επισκέψιμους χώρους των οινοποιείων του νησιού, στο πλαίσιο ενός ολοκληρωμένου σχεδίου, με στόχο την άνθηση της κρητικής γαστρονομίας. Ακόμη, η “Αγροδιατροφική Σύμπραξη” μέσω της σήμανσης των οινοποιείων αποβλέπει στην ανάπτυξη του οινοτουρισμού στο νησί μέσω, της προώθησης του τοπικού οίνου και των γηγενών ποικιλιών του.
«Η Περιφέρεια Κρήτης και η Αγροδιατροφική Σύμπραξη στοχεύουν στην ισόρροπη ανάπτυξη του νησιού, μέσω της στήριξης του πρωτογενούς τομέα και τη διασύνδεσή του με τον τουρισμό, καθώς και μέσω της ανάδειξης της ιδιαίτερης γαστρονομικής ταυτότητας και κουλτούρας της Κρήτης» τονίζεται από τον κ. Κουρουπάκη, που επεξηγεί πως η “Αγροδιατροφική Σύμπραξη” «διαφυλάττει και αναδεικνύει την Κρητική Διατροφή, ως ισχυρό διατροφικό πρότυπο, λειτουργώντας ως επιπρόσθετο πλεονέκτημα, που ενισχύει την επιλογή της Κρήτης, από τον επισκέπτη ως γαστρονομικό προορισμό. Μέσα από μια συλλογική προσπάθεια, επιτυγχάνεται η προβολή των ιδιαίτερων χαρακτηριστικών των προϊόντων της Κρήτης, ακολουθώντας τις ανάγκες της εποχής και των καταναλωτών για ποιοτικά, ασφαλή τρόφιμα, με προέλευση και ταυτότητα. Παράλληλα, η προσπάθεια αυτή στηρίζει σημαντικά τους παραγωγούς και επιχειρηματίες, συμβάλλοντας στην αύξηση της προστιθέμενης αξίας των προϊόντων τους και κατ’ επέκταση στην ανάπτυξη της τοπικής οικονομίας».
ΓΙΑ ΤΑ ΚΡΗΤΙΚΑ ΠΡΟΪΟΝΤΑ
Γερμανική… “εισβολή”Η “Αγροδιατροφική Σύμπραξη” συμμετέχει σε εκθέσεις στην Ελλάδα και στο Εξωτερικό, διοργανώνει τα τελευταία χρόνια τον παγκρήτιο διαγωνισμό γευσιγνωσίας ελαιολάδου και φιλοξενεί επιχειρηματίες και δημοσιογράφους στα πλαίσια της προσπάθειας προβολής των τοπικών προϊόντων.
«Στις 24, 25, 26 Φεβρουαρίου θα βρίσκονται στην Κρήτη 12 Γερμανοί δημοσιογράφοι και 14 μεγάλοι εισαγωγείς της Γερμανίας, που θα έχουν συναντήσεις με επιχειρηματίες του νησιού και θα επισκεφθούν παραγωγικές μονάδες. Είναι μια επίσκεψη πολύ σημαντική που μπορεί να έχει πολύ θετικά αποτελέσματα για την Κρήτη» είπε ο κ. Κουρουπάκης.