Κύριε διευθυντά,
ο άνθρωπος από τότε που επέρασε από το στάδιο του Ηomo Erectus στο στάδιο του Homo Sapiens, είδε ότι τα πάντα εν σοφία εποιήθησαν και κατάλαβε ότι αυτή η σοφία από κάπου εκπηγάζει, και κατασκευάζανε θρησκείες. Αρχικά, φαντάζονταν για θεό τον ήλιο, τον αέρα, το αστραπόβροντο, και καθετί που το θεωρούσανε σπουδαίο και ανεξήγητο…
Στη συνέχεια εφανταστήκανε τους θεούς τους, κατ’ εικόνα και ομοίωση της η κάθε φυλή, και μάλιστα στις εικόνες και τα αγάλματα βάζανε τα χαρακτηριστικά της φυλής τους. Μέχρι αραπίνα ζωγραφίσανε την Παναγία, τη «Νέγκρα Μαντόνα», οι δε αρχαίοι Έλληνες παρουσιάζανε τους θεούς τους με τα ανθρώπινα ελαττώματα. Και κλέφτες, και μουρντάρηδες, και καβγατζήδες τους ξέρανε.
Πέντε μεγάλες θρησκείες επιβιώσανε: Χριστιανισμός, Ιουδαϊσμός, Μωαμεθανισμός, Ινδουισμός και Βουδισμός. Οι τρεις πρώτες έχουνε βάθρο τους την Παλαιά Διαθήκη και είναι μονοθεϊστικές. Η καλύτερη και ανθρωπινότερη θρησκεία είναι ο Χριστιανισμός. Ο Χριστός υπέδειξε ότι η θρησκεία του πρέπει να διαδοθεί δια της αγάπης, εν αντιθέσει προς το Ισλάμ, που θέλει να επικρατήσει «δια πυρός και σιδήρου» και προς τον Ινδιανισμό που θέλει εκδικητικότητα «Οδόντας αντί οδόντος και οφθαλμός αντί οφθαλμού». Η θρησκεία μας είναι της αγάπης και της συγγνώμης. Στην Κυριακή προσευχή λέμε «… Αφες ημίν τα οφειλήματα ημών, ως και ημείς αφίωμεν τους οφειλέτες ημών…».
Δυστυχώς όμως, οι καθολικοί σε ικανό βαθμό “εμολύνανε” την ωραία θρησκεία μας. Πρώτον, ο πάπας Ιννοκέντιος με παπική βούλα ίδρυσε την ιερά εξέταση και «εν ονόματι του Χριστού» πολλές χιλιάδες ανθρώπους εκαθαρίσανε. Η Παρθένα της Ορλεάνης (η Ζαν Ντάρκ), που σήμερα έχει αναγνωριστεί Αγία και εθνική ηρωίδα της Γαλλίας, όταν εχαρακτηρίστηκε αιρετική τη ρίξανε ζωντανή στη φωτιά. Τον Γαλιλαίο τον πήγε η ιερά εξέταση στο δικαστήριο, όταν είπε όιτ η γη κινείται (αφού ο πάπας την ήθελε ακίνητη).
Αναγκάστηκε, ενώπιον του δικαστηρίου να διαψεύσει τον εαυτό του για να αποφύγει τον δια της πυράς θάνατο, μα άμα βγήκε έξω πάλι είπε: «Και όμως κινείται», ενώ το 313 ο Μέγας Κωνσταντίνος με το διάταγμα των Μεδιολάνων επέτρεπε την ανεξιθρησκεία.
Δεύτερον, κάτι που διάβασα μα δυσκολεύομαι να το πιστέψω: Το 1349 ήτανε στο Στρασβούργο επιδημία βουβωνικής πανώλης και θεωρήσανε γεννεσιουργό αίτιο της επισημίας την ύπαρξη εκεί Εβραίων και στις 14 Φεβρουαρίου εσφαγιάσανε 2000 «αμαρτωλούς Εβραίους». Έπιασε και στη Βασιλεία της Ελβετίας αυτή η επιδημία, μα εκεί εσφαγιάσανε μόνο 900. Τρίτον, όταν επήγανε οι Ευρωπαίοι στην Αμερική, ευημερούσανε και ισχυρά κράτη και προοδευμένος πολιτισμός, όπως των Αζτέκων και των Μάγια, μα όλα τα διαλύσανε, τα ισοπεδώσανε, τους εξουδετερώσανε και εγκατασταθήκανε αυτοί στις θέσεις που εκαθαρίσανε. Τέταρτον, έργο των καθολικών χριστιανών είναι και οι δύο Παγκόσμιοι Πόλεμοι που στοιχίσανε, έμμεσα και άμεσα, γύρω στα 150.0000.000 ανθρώπινες ζωές και τεράστιες καταστροφές.
Όλες οι θρησκείες έχουνε και καλά στοιχεία. Δεν μπορώ να καταλάβω και να δικαιολογήσω την ύπαρξη άθεων. Κανείς δεν τον είδε τον Θεό. Όσοι λένε πως τον είδανε, το λένε ψέματα. Όμως τα καλλιτεχνήματα μιλούνε για τους καλλιτέχνες. Ο Αναξαγόρας έλεγε ότι κάποια ανώτερη δύναμη έφτιαξε τον κόσμο και τον έβαλε σε μία τάξη και αυτή η τάξη θα είναι για την αιωνιότητα. Μα είχανε και οι αρχαίοι Έλληνες την «ιερά τους εξέταση» και ποτίσανε το κώνειο στον Σωκράτη, και φοβούμενος το κώνειο και ο Αναξαγόρας, επήγε και έζησε σε μια πόλη στον Ελλήσποντο.
Πώς γίνεται επί εκατομμύρια χρόνια να περιστρέφεται η Γη γύρω από τον άξονα της πάντα σε 24 ώρες και γύρω από τον Ήλιο σε 365 μέρες, 6 ώρες, 48 πρώτα λεπτά και 47 δεύτερα;
Πώς γίνεται να ξεκινά από τον Κόλπο του Μεξικού, το γκολφ Στρίμ, ρεύμα του Κόλπου, ένας ενδοθαλάσσιος ποταμός με τρισεκατομμύρια κυβικά μέτρα ζεστά νερά και να τα πηγαίνει στις ψυχρές Σκανδιναβικές χώρες, για να βελτιώνει το τοπικό κλίμα; Και το αυτό συμβαίνει με τον Κούρο Σίβα, που ξεκινά από τη θάλασσα της Κίνας, με επίσης τρισεκατομμύρια κυβικά ζεστά νερά και τα πηγαίνει ο ενδοθαλάσσιος ποταμός από τα δυτικά της Αλάσκας, για να βελτιώνει το τοπικό κλίμα. Μα ας ρίξουμε μια ματιά στο φυτικό βασίλειο, πώς επιτυγχάνεται η διαιώνιση. Το φυτό στο άνθος του έχει νέκταρ για να «πληρώσει» και να προσελκύσει τα έντομα, που τα φτερά ή και τα πόδια τους θα μεταφέρουνε τη γύρη, για να γίνει η γονιμοποίηση. Μα και για διαφήμιση έχει στα άνθη έντονους χρωματισμούς και αναδίδει έντονη μυρωδιά. Άμα θα γίνει ο καρπός, περιβάλλεται με περικάρπιο για να τον φάνε ολόκληρο τα πουλιά και να αποβάλλουνε κάπου τον σπόρο, για να φυτρώσει νέο φυτό. Σε κάποια άλλα φυτά, άμα ωριμάσει ο καρπός, αποσπάται από το φυτό με κάτι τριχίτσες, που παίζουνε ρόλο αλεξίπτωτου και ταλαντεύεται επί ώρες στον αέρα ο καρπός και τελικά μπορεί να πέσει πολύ μακριά και να φυτρώσει νέο φυτό.
Μα και στο ζωικό βασίλειο μπορούμε να προσέξουμε ότι στο σώμα του ζώου υπάρχει κυκλοφορικό σύστημα, πεπτικό σύστημα, νευρικό σύστημα, γεννητικό σύστημα, και είμαστε υποχρεωμένοι να παραδεχτούμε ότι, όπως είπε ο Δαβίδ μα και ο Γρηγόριος ο Νανζιαζινός, «τα πάντα εν σοφία εποιήθησαν» και αυτή η σοφία δεν εφύτρωσε εκ του μη όντος.
Ολες οι θρησκείες πιστεύουνε ότι τα πάντα εδημιουργηθήκανε από μία ανωτέρα δύναμη, που άλλοι τη λένε Θεό, άλλοι Αλάχ, άλλοι Βούδα, μα πάντα πρόκειται για την ίδια ανωτέρα δύναμη. Εγώ, ένας απλός ανθρωπάκος, αν ποτέ κανείς δεν θα μου έλεγε για θεό, θα υποψιαζόμουνα ότι τα πάντα είναι έργα ανωτέρας δυνάμεως, και τα πάντα μιλούνε για το μέγεθος της δυνάμεως αυτής.
Κανάκης Ι. Γερωνυμάκης
Αγαπητέ, Κύριε, Διευθυντά,
με αφορμή την ανωτέρω επιστολή του αγαπητού και σεβαστού μας κ. Κανάκη Ι. Γερωνυμάκη, [δεν επιθυμώ να κάνω σχόλια], ελπίζω σε λίγες μέρες να στείλω στα αγαπητά μας “Χ. Ν.” εργασία -μπορεί και σε δύο – τρεις συνέχειες- όσο αφορά την ερμηνεία κι ανάλυση της προς Εφεσίους Επιστολής του Αποστόλου Παύλου από τον ήδη Όσιο Ιουστίνο Πόποβιτς, τον σπουδαίο Σέρβο Αρχιμανδρίτη Καθηγητή της Ορθόδοξης Θεολογικής Φιλοσοφίας στο Βελιγράδι και θα αφορά τον Θεανθρώπινο Οργανισμό της Εκκλησίας του Χριστού, [όχι Θρησκεία], εν τη ενότητι του Αγίου Πνεύματος. Όλο το Σώμα της Εκκλησίας του Χριστού έν με το ενωτικό ένα Πανάγιον Πνεύμα, με την ενανθρώπηση του Κυρίου Ιησού Χριστού πορεύεται αδιάκοπα τον δρόμο της απλότητας, ταπείνωσης, ταπεινοφροσύνης, δικαιοσύνης, αγάπης, πίστεως κι ελπίδος ως την πνευματική τελείωση της Θείας Οικονομίας που είναι η σωτηρία των ανθρώπων και η κατά χάριν Θέωσή τους. Με φιλική εκτίμηση κι αγάπη Γιώργος Καραγεωργίου, συντ/χος νομικός, κοινωνιολόγος ΧΑΝΙΑ.