Δευτέρα, 23 Δεκεμβρίου, 2024

Η κατάθλιψη “χτυπά την πόρτα” των επιχειρηματιών

Διακόσιες – έντεκα κλήσεις δέχθηκε κατά το πρώτο εξάμηνο λειτουργίας της η δωρεάν τηλεφωνική γραμμή ψυχολογικής υποστήριξης που εγκαινίασε πέρυσι η Ομοσπονδία Επαγγελματοβιοτεχνών και Εμπόρων Ν. Χανίων (ΟΕΒΕΧ) σε συνεργασία με εξειδικευμένους επιστήμονες. Η πλειονότητα των κλήσεων αφορούσαν οικογενειακά και οικονομικά προβλήματα, ενώ ένα μεγάλο ποσοστό εκείνων που αναζήτησαν βοήθεια παρουσίαζαν ήπια έως σοβαρά καταθλιπτικά συμπτώματα.

Τα παραπάνω ανακοινώθηκαν σε συνέντευξη Τύπου που παραχώρησαν την Τετάρτη ο πρόεδρος της ΟΕΒΕΧ Γιάννης Παυλάκης, ο πρόεδρος του Εμποροβιομηχανικού Επιμελητηρίου (ΕΒΕΧ) Γιάννης Μαργαρώνης και ο κλινικός ψυχολόγος και υπεύθυνος της τηλεφωνικής γραμμής υποστήριξης (2821111714 ) Μανώλης Καργάκης.
Όπως έγινε γνωστό από τον κ. Παυλάκη η συνεργασία με τον κ. Καργάκη και τους συνεργάτες του, η οποία ξεκίνησε με πρωτοβουλία της ΟΕΒΕΧ, αποφασίστηκε να επεκταθεί για άλλα 2 χρόνια, ενώ η προσπάθεια τίθεται υπό την αιγίδα του ΕΒΕΧ. Από την πλευρά του, ο κ. Μαργαρώνης χαρακτήρισε ιδιαίτερα σημαντική την πρωτοβουλία παροχής ψυχολογικής υποστήριξης σε επιχειρηματίες που βιώνουν τα τελευταία χρόνια έντονα την κρίση.

Ο κλινικός ψυχολόγος κ. Καργάκης παρουσιάζοντας τα στοιχεία από τη λειτουργία της τηλεφωνικής γραμμής υποστήριξης τόνισε ότι κατά το πρώτο εξάμηνο το εξειδικευμένο προσωπικό που απαντά στα τηλεφωνήματα δέχθηκε 211 κλήσεις από επιχειρηματίες και όχι μόνο. Από αυτές ποσοστό 45% (95 τηλεφωνήματα) αφορούσαν θέματα έντονων ή ήπιων καταθλιπτικών συναισθημάτων. Ένα ποσοστό 40% είχαν να κάνουν με συναισθήματα άγχους, κρίσεις πανικού κ.λπ. Τέλος, το 15% αφορούσε σε σοβαρά ψυχοπαθολογικά περιστατικά (ψυχώσεις κ.ά.), σεξουαλικά ζητήματα και θέματα σχέσεων.

Ο κ. Καργάκης εξήγησε ότι ανάλογα με τη σοβαρότητα της περίπτωσης υπήρξαν φορές που χρειάστηκαν περισσότερες από μια τηλεφωνικές συνομιλίες για να δοθούν ορισμένες βασικές κατευθύνσεις, ενώ σε κάποιες περιπτώσεις ο βοηθούμενος παραπέμφθηκε σε δομές ψυχικής υγείας για περαιτέρω υποστήριξη.
Σε ό,τι αφορά τις κυριότερες αιτίες των προβλημάτων που αντιμετωπίζουν όσοι απευθύνθηκαν στην τηλεφωνική γραμμή υποστήριξης ο κ. Καργάκης τόνισε ότι αφορούν σε οικογενειακούς και οικονομικούς λόγους. Επίσης, στο πλαίσιο των συζητήσεων τέθηκαν θέματα οικογενειακής συμβουλευτικής, παιδιών και εφήβων, σεξουαλικών προβληματισμών αλλά και σοβαρών ψυχοπαθολογικών προβλημάτων.

Καταλήγοντας ο κ. Καργάκης εξήγγειλε την επέκταση των παρεχομένων υπηρεσιών σε δύο ακόμα επίπεδα: Μέσα από διαλέξεις και ομιλίες σε επαγγελματικούς κλάδους, όπου θα αναπτυχθούν ζητήματα διαχείρισης συναισθημάτων άγχους και θλίψης αλλά και οικογενειακής συμβουλευτικής και μέσα από την παροχή δωρεάν συνεδριών σε ανθρώπους που δεν έχουν το κόστος να αντεπεξέλθουν στις δαπάνες κάποιας συμβουλευτικής ψυχοθεραπείας.

Να υπενθυμίσουμε ότι η τηλεφωνική γραμμή ψυχολογικής υποστήριξης 2821111714 λειτουργεί καθημερινά από Δευτέρα έως Παρασκευή, 10 το πρωί με 2 το μεσημέρι και όλες οι υπηρεσίες παρέχονται στο πλαίσιο διασφάλισης του απορρήτου.


Ακολουθήστε τα Χανιώτικα Νέα στο Google News στο Facebook και στο Twitter.

Δημοφιλή άρθρα

Αφήστε ένα σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here

Εντός εκτός και επί τα αυτά

Μικρές αγγελίες

aggelies

Βήμα στον αναγνώστη

Στείλτε μας φωτό και video ή κάντε μία καταγγελία

Συμπληρώστε τη φόρμα

Ειδήσεις

Χρήσιμα