Όταν η ελίτ των Βρυξελλών στοχεύει στην κατάργηση των επιδοµάτων προς την απασχόληση και τη σύγκλιση των οικονοµιών των κρατών µελών, και τη σταδιακή κατάργηση των γεωργικών επιδοτήσεων, τίποτα το θετικό δεν προοιωνίζει! Η επανατοποθέτηση της προέδρου της Κοµισιόν επί κεφαλής της εκτελεστικής εξουσίας δροµολόγησε µια δράση που πρέπει να ήταν προσχεδιασµένη. Μια δράση που έχει γερµανική υπογραφή και ορισµένοι αναλυτές µιλούν για γαλλική δυσφορία του άξονα Παρίσι – Βερολίνο. Η δράση αυτή «µεταφράστηκε» από το έγκυρο POLITICO ως «αρπαγή εξουσίας», µε τη µέθοδο της χαρτογράφησης για ένα ποσό που µπορεί να ανέλθει σε πάνω από 1,2 τρισεκατοµµύρια ευρώ!
Η Κοµισιόν ανακοίνωσε την πρόθεσή της να απλουστεύσει και να ενοποιήσει συνολικά 530 προγράµµατα ενισχύσεων σε ένα εθνικό ταµείο.1 για κάθε κράτος-µέλος. ∆ηλαδή θέλει να καταργήσει τις πολιτικές που αποτέλεσαν τη ραχοκοκαλιά της ΕΕ και να τις αντικαταστήσει µε ένα επίδοµα, το οποίο λογικά θα είναι αντιστρόφως ανάλογο των αναγκών των πολιτών της ΕΕ.
Αυτή η κίνηση µπορεί να φτάσει προοδευτικά στην κατάργηση των επιδοµάτων και το µόνο που θα έχει αποµείνει σε χώρες µε αδύναµους προϋπολογισµούς θα είναι το κοινοτικό κεκτηµένο, δηλαδή να πληρώνουµε χωρίς αντάλλαγµα, που είναι και ο λόγος για τον οποίο είµαστε ενταγµένοι στην οικονοµική αυτή συµµαχία.
Η επικαλούµενη τροποποίηση σε ένα εθνικό ταµείο θα καλύπτει διάφορους τοµείς, όπως οι µικροµεσαίες επιχειρήσεις, η πράσινη ανάπτυξη, η καινοτοµία και οι κοινωνικές επενδύσεις.
Η πρωτοβουλία αυτή µπορεί να ευνοεί την ταχύτερη επίτευξη των στόχων του Green Deal και της Ψηφιακής Μετάβασης, αλλά θα καταστρέψει µεσοπρόθεσµα ότι έχει κερδηθεί µε κόπους και αγώνες δεκαετιών. Έτσι, αρκετές δεκάδες περιφερειών επέκριναν την ιδέα αυτή της Επιτροπής που εµφανίσθηκε µε µορφή άτυπου εγγράφου!!!.
Το άτυπο έγγραφο που ετοίµασαν τα στελέχη της Γενικής ∆ιεύθυνσης Προϋπολογισµού στοχεύει το ερχόµενο Πολυετές ∆ηµοσιονοµικό Πλαίσιο (Π∆Π) 2028 – 2034. Η πρόεδρος της Κοµισιόν περιγράφει πώς σχεδιάζει να πιέσει τις χώρες να εφαρµόσουν βασικές οικονοµικές µεταρρυθµίσεις, εάν θέλουν να έχουν πρόσβαση στο επταετές ταµείο της ΕΕ ύψους 1,2 τρισεκατοµµυρίων ευρώ.
Οι αξιωµατούχοι του προϋπολογισµού πιστεύουν ότι θα επιβάλουν πολύ πιο αυστηρούς όρους από ό, τι στους προηγούµενους προϋπολογισµούς.
Υποτίθεται ότι η επιδοµατική αυτή πολιτική θα κατανέµεται σε τοµείς που κυµαίνονται από γεωργικές επιδοτήσεις έως κοινωνική στέγαση, σύµφωνα µε το κείµενο.
Το έγγραφο αναφέρει ότι οι χώρες θα πρέπει να αντιµετωπίσουν το χάσµα µεταξύ των φύλων για να λάβουν χρήµατα για κοινωνική στέγαση ή να προωθήσουν τη βιολογική γεωργία για να έχουν πρόσβαση στη γεωργική χρηµατοδότηση – µια κίνηση που θα προκαλέσει διαφωνία µεταξύ των αγροτών που βασίζονται στις επιδοτήσεις της ΕΕ.
Είναι πιθανόν να δούµε και πάλι στο εγγύς µέλλον σοβαρές ανοησίες να εκτοξεύονται από τη γραφειοκρατική ελίτ των Βρυξελλών, που µάλλον αρχίζει να χάνει τον έλεγχο της πραγµατικότητας.
Ας δούµε τι πρέπει να έχουν κατά νου, όσοι ευαγγελίζονται να αυξήσουν τη διαχειριστική του ικανότητα.
Τι δεν πρέπει να λησµονούν οι γραφειοκράτες όταν πρόκειται να τροποποιήσουν τις υπάρχουσες καταστάσεις:
1. Η Ευρωπαϊκή Ένωση στηρίζεται σε ένα θεσµικό πλαίσιο που έχει υπογραφεί από τους αρχηγούς κρατών και κυβερνήσεων κατά τη στιγµή της ένταξής τους στην Ένωση αυτή. Οι πολιτικές που εφαρµόζονται και η χρηµατοδότηση των πολιτικών αυτών έχει εκφραστεί µε κανονισµούς και τις τελευταίες δεκαετίες οι αποφάσεις παίρνονται για επταετίες που έχουν ονοµαστεί Π∆Π.
2. Οι προικοδοτήσεις των πολιτικών αυτών έχουν περάσει από σαράντα κύµατα και κανείς δεν είναι σε θέση να τις αλλάξει, χωρίς να επιφέρει ανήκεστο βλάβη.
3. Πρέπει να ψάξει πολύ κανείς για να καταλάβει αυτό που έχουµε τονίσει τους τελευταίους µήνες στα άρθρα µας, ότι δηλαδή η πρόεδρος της Κοµισιόν µάλλον έχει εντολή να καταργήσει τα επιτεύγµατα του παρελθόντος. Και τούτο γιατί:
3.a. Με µια οικονοµία που µαστίζεται και τον πόλεµο να µαίνεται στο κατώφλι της, η εκτελεστική εξουσία της ΕΕ βρίσκεται υπό τεράστια πίεση να κατευθύνει τις επενδύσεις της.
3.b. Η πρώτη κατεύθυνση που ενδιαφέρει την Κοµισιόν, είναι πλέον ξεκάθαρο είναι η χρηµατοδότηση του πολέµου της Ουκρανίας.
3.c. Οι επιδοτήσεις που πήγαιναν παραδοσιακά προς τη γεωργία και τις λιγότερο αναπτυγµένες περιοχές της ΕΕ αν δει κανείς προσεκτικά, όπως έχουµε αναλύσει προ µηνών έχουν δροµολογηθεί προς την Ουκρανία, αφού οι ταγοί της ΕΕ έδωσαν το πράσινο φως. Απορίας άξιο είναι να σκεφτεί κανείς όταν πριν τις ευρωεκλογές σηµειώναµε ότι στον προϋπολογισµό του 2024 είχαν δεσµευθεί κονδύλια όπως προστάζουν οι πολιτικές επιλογές της ΕΕ, αλλά αυθαίρετα και καταχρηστικά η Κοµισιόν πετσόκοψε τις πληρωµές για να εξοικονοµήσει τα 50 δις € που έπρεπε να στείλει στην Ουκρανία, σε βάρος των φτωχότερων περιφερειών της ΕΕ. Και δεν ακούσαµε καµιά φωνή διαµαρτυρίας ούτε από συµπολιτευόµενους υποψήφιους, ούτε από αντιπολιτευόµενους. Σήµερα διαβάζουµε στις εφηµερίδες πόσες αρνήσεις έχουµε για συγχρηµατοδότηση έργων υποδοµής , κυρίως των δήµων της χώρας. ΄ Υπενθυµίζουµε ότι εξοικονοµήθηκαν από το φετινό προϋπολογισµό τα 50 δις που είχε ανάγκη η κα φον ντερ Λάϊεν να στείλει στην Ουκρανία: σε βάρος µας, για να καταλάβουµε πόσο στραβά αρµενίζουµε.
1.
1.a. Η στόχευση της Κοµισιόν είναι να φύγουν τα κονδύλια από τους παραδοσιακούς τοµείς όπως η γεωργία – και να κατευθυνθούν σε νέες προτεραιότητες όπως η άµυνα και η οικοδόµηση πανευρωπαϊκών βιοµηχανικών πρωταθλητών είναι µια στόχευση που θα αποτύχει αν αντισταθούν οι αγρότες, όπως το έκαναν ήδη στις αρχές του χρόνου.
Το άτυπο έγγραφο της Κοµισιόν θα το ξαναβρούµε µπροστά µας, κυρίως διότι πρέπει να το εγκρίνουν οι χώρες της ΕΕ θα πρέπει να εγκρίνουν οµόφωνα τον νέο Π∆Π πριν από το τέλος του 2027.
Σοβαρούς τριγµούς πολλών ρίχτερ µας επιφυλάσσει αυτό το άτυπο έγγραφο της Κοµισιόν ! Έτσι, στο επόµενο σηµείωµά µας θα αναφερθούµε στη σηµερινή δοµή του προϋπολογισµού και στους λόγους που αφήνει να εννοηθούν η Κοµισιόν για να πάρει τα ηνία των χρηµατοδοτήσεων.