Στην εποχή του διαδικτύου, των κοινωνικών δικτύων και του ηλεκτρονικού εμπορίου, οι κριτικές-βαθμολογήσεις που γράφει κάποιος και τις αναρτά σε κάποια ιστοσελίδα, π.χ. για ένα ξενοδοχείο ή για ένα εστιατόριο, παίζουν σημαντικό ρόλο, επειδή επηρεάζουν σημαντικά άλλους χρήστες-καταναλωτές.
Μία νέα αμερικανική έρευνα διαπίστωσε ότι όταν οι κριτικές γίνονται αμέσως μετά το γεγονός (τη διαμονή, το φαγητό κ.α.), τείνουν να είναι πιο αρνητικές. Όταν όμως γράφονται με χρονική καθυστέρηση, είναι πολύ πιο θετικές.
Επίσης, όσο πιο μακριά έχει πάει κανείς για να κάνει διακοπές, για να φάει κλπ, τόσο πιο θετική είναι η κριτική του μετά. Για τα κοντινά μέρη, είναι σαφώς πιο δηκτικός.
Οι ερευνητές, με επικεφαλής τη Νίνα Χουάνγκ του Πανεπιστημίου Τεμπλ της Πενσιλβάνια, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό για θέματα ψυχολογίας καταναλωτών “Journal of Consumer Psychology” της Εταιρείας Ψυχολογίας Καταναλωτών (τμήμα της Αμερικανικής Ψυχολογικής Ένωσης), ανέλυσαν στοιχεία για πάνω από 166.000 κριτικές εστιατορίων που γράφτηκαν στον δικτυακό τόπο TripAdvisor.com.
Χρησιμοποιώντας τους Χάρτες της Google και τα στοιχεία διαμονής κάθε χρήστη, οι ερευνητές υπολόγισαν πόσο απείχε κάθε εστιατόριο από το σπίτι του χρήστη-κριτικού και με πόση χρονική απόσταση έκανε την κριτική του.