Τρίτη, 16 Ιουλίου, 2024

Οι λειτουργίες του ψηφιακού πίνακα οργάνων στο νέο Skoda Karoq

Κατά την διάρκεια της παρουσίασης του νέου Skoda Karoq, δόθηκαν περισσότερες πληροφορίες για τις δυνατότητες του ψηφιακού πίνακα οργάνων που φέρει το νέο SUV στις πλούσιες εκδόσεις.

Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων κάνει την πρώτη του εμφάνιση σε μοντέλο της Skoda. Ο οδηγός μπορεί να προγραμματίσει τον ψηφιακό πίνακα ώστε να είναι σύμφωνος με τις προτιμήσεις του. Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων διαθέτει τέσσερις διαμορφώσεις του μπορούν να προγραμματιστούν γρήγορα και εύκολα.

Η Κλασική Διαμόρφωση (Classic layout) εμφανίζει τόσο το στροφόμετρο όσο και το ταχύμετρο ως στρογγυλά όργανα, στη δεξιά και αριστερή πλευρά του πίνακα οργάνων, αντίστοιχα. Ο χώρος ανάμεσά τους μπορεί να διαμορφωθεί ελεύθερα -για παράδειγμα με την απεικόνιση του τρέχοντος προγράμματος ψυχαγωγίας ή με την προβολή του χάρτη, για τον οποίο υπάρχει και λειτουργία zoom.

H Διευρυμένη Διαμόρφωση (Extended layout) παρέχει μια βασική απεικόνιση που καλύπτει όλο το πλάτος της οθόνης -για παράδειγμα με την απεικόνιση του τρέχοντος προγράμματος ψυχαγωγίας ή με την προβολή του χάρτη. Πάνω και κάτω υπάρχει επιπλέον χώρος για την προβολή μικρών, ψηφιακών οργάνων. Για παράδειγμα για την τρέχουσα ταχύτητα, την προτεινόμενη σχέση στο κιβώτιο, την απόσταση που απομένει μέχρι τον τελικό προορισμό, την απόσταση μέχρι την επόμενη διασταύρωση της επιλεγμένης διαδρομής, ή την απόσταση που έχει ήδη καλυφθεί.

Η Modern Διαμόρφωση (Modern layout) περιλαμβάνει μια μεγάλη οθόνη στο κέντρο, στην οποία μπορεί π.χ. να προβάλλεται ο χάρτης. Στα αριστερά και δεξιά του χάρτη αλλά και από πάνω του υπάρχει χώρος για επιπρόσθετη προσωποποιημένη πληροφόρηση. Αυτή μπορεί να είναι η τρέχουσα ταχύτητα, μια οθόνη πλοήγησης με γραφήματα, η ένδειξη προτεινόμενης σχέσης στο κιβώτιο, η προβολή των σημάτων κυκλοφορίας (π.χ. όρια ταχύτητας, περιορισμοί προσπέρασης) ή ο χρόνος ταξιδίου κ.α.

Η Βασική Διαμόρφωση (Basic layout) περιλαμβάνει δύο μεγάλες οθόνες στις οποίες προβάλλονται οι πληροφορίες που έχουν επιλεγεί. Για παράδειγμα αυτές θα μπορούσαν να είναι η τρέχουσα ταχύτητα και η αυτονομία του αυτοκινήτου. Επιπρόσθετα επιλεγμένες βασικές πληροφορίες (π.χ. ώρα) μπορούν να παρουσιαστούν στο πάνω και κάτω μέρος της οθόνης. Όταν το σύστημα πλοήγησης είναι ενεργοποιημένο το βέλος πλοήγησης απεικονίζεται στο κέντρο.

Οι τέσσερις αυτές διαμορφώσεις παρέχουν μόνο τη δομή του πίνακα οργάνων. Ο οδηγός μπορεί, χρησιμοποιώντας ένα περιστρεφόμενο πλήκτρο στη διαδραστική οθόνη του Modular Infotainment Matrix (MIB), να καθορίσει σε ποια θέση του πίνακα οργάνων θα εμφανιστεί ποια απεικόνιση και να ρυθμίσει το μέγεθός τους. Οι πληροφορίες σχετικά με το ηχοσύστημα, το τηλέφωνο, τα συστήματα υποβοήθησης (π.χ. Υποβοήθηση Λωρίδας Κυκλοφορίας, Υποβοήθηση Αποφυγής Μετωπικής Σύγκρουσης) ή την κατάσταση του οχήματος μπορούν επίσης να εμφανίζονται δεξιά, αριστερά ή και στο κέντρο.

Επίσης, παρουσιάστηκαν και τα συστήματα υποβοήθησης οδηγού τα οποία περιλαμβάνονται στο νέο Skoda Karoq ανάλογα με το επίπεδο εξοπλισμού:

Το Adaptive Cruise Control (ACC) διατηρεί την επιθυμητή απόσταση ασφαλείας από το προπορευόμενο όχημα, καθώς αυξομειώνει την ταχύτητα του αυτοκινήτου ανάλογα με το όριο που έχει θέσει ο οδηγός. Πέρα από την ταχύτητα ο οδηγός μπορεί να επιλέξει την απόσταση από το προπορευόμενο όχημα και τον τρόπο λειτουργίας του δυναμικού ACC.

Tα προαιρετικά Blind Spot Detect (Ανίχνευση Τυφλού Σημείου) και Rear Traffic Alert (Ανίχνευση Πίσω Κυκλοφορίας) κάνουν ασφαλέστερες και πιο άνετες τις μετακινήσεις. Σε ταχύτητες άνω των 10 χλμ./ ώρα, δύο αισθητήρες ραντάρ στο πίσω μέρος ανιχνεύουν την σχετική περιοχή και στην περίπτωση που ένα άλλο όχημα κινείται στην τυφλή γωνία η πλησιάζει γρήγορα από πίσω, μία προειδοποίηση LED ενεργοποιείται στον εξωτερικό καθρέπτη. Αν ο οδηγός χρησιμοποιήσει τα φλας και παρά την προειδοποίηση, τότε το LED αναβοσβήνει. Στην περίπτωση οπισθοπορείας και όταν ένα αυτοκίνητο πλησιάζει ενεργοποιείται ένα προειδοποιητικό οπτικοακουστικό και αν χρειαστεί επεμβαίνει αυτόματα στα φρένα.

Το στάνταρ Σύστημα Αποφυγής Μετωπικής Σύγκρουσης (Front Assist) που περιλαμβάνει την Αστική Λειτουργία Επιβράδυνσης (City Emergency Brake) με Προγνωστική Προστασία πεζών (Predictive Pedestrian Protection) βασίζεται στην λειτουργία ενός αισθητήρα ραντάρ. Το τελευταίο καλύπτει μία ευρεία περιοχή και υποβοηθά ακόμη και σε συνθήκες χαμηλής ορατότητας. Όταν το σύστημα ανιχνεύσει μία πιθανή σύγκρουση, τότε προειδοποιεί τον οδηγό σε διάφορα στάδια. Αν χρειαστεί το σύστημα μπορεί αυτόματα να φρενάρει και να ακινητοποιήσει το αυτοκίνητο. Το City Emergency Brake λειτουργεί σε ταχύτητες έως 34 χλμ./ ώρα. Το στάνταρ Predictive Pedestrian Protection συμπληρώνει το Front Assist: προετοιμάζει ένα φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης σε ταχύτητες ανάμεσα στα 10 και 60 χλμ./ώρα, π.χ. όταν ένας πεζός επιχειρήσει να διασχίσει με ρίσκο μία διασταύρωση στην πορεία του αυτοκινήτου. Σε ταχύτητες που ξεπερνούν τα 40 χλμ./ώρα, εκπέμπεται ένα πρόσθετο προειδοποιητικό σήμα.

Το Hill-Hold Control επιτρέπει στον οδηγό να εκκινήσει σε ανηφόρα δίχως τον κίνδυνο το αυτοκίνητο να κυλήσει προς τα πίσω και δίχως να χρειάζεται η χρήση του χειρόφρενου.

Σε ταχύτητες άνω των 65 χλμ./ώρα και με την βοήθεια μιας κάμερας πίσω από τον εσωτερικό καθρέπτη, το σύστημα Lane Assist να αλλάζει λωρίδα κυκλοφορίας με ασφάλεια. Όταν το SUV πλησιάζει στην διαγράμμιση του δρόμου και δίχως την χρήση των φλας, τότε το σύστημα προχωρά σε μικρές διορθώσεις στο τιμόνι ώστε να βοηθήσει τον οδηγό να διατηρήσει το αυτοκίνητο στην λωρίδα κυκλοφορίας που κινείται.

Το Traffic Jam Assist προσφέρει μεγαλύτερη άνεση και ασφάλεια στο έντονο κυκλοφοριακό, καθώς συνδυάζεται με τα συστήματα Adaptive Cruise Control και Lane Assist. Σε αυτή την περίπτωση το Lane Assist διατηρεί το όχημα στην λωρίδα κυκλοφορίας του σε ταχύτητες κάτω από 60 χλμ./ώρα, όταν το ACC είναι ταυτόχρονα ενεργό με το στρίψιμο, την επιτάχυνση και την επιβράδυνση να γίνονται αυτόματα. Απαραίτητη προϋπόθεση για τη λειτουργία του συστήματος είναι ο οδηγός να έχει τα χέρια του στο τιμόνι.

Το σύστημα Traffic Sign Recognition αναγνωρίζει τα πιο συνηθισμένα σήματα κυκλοφορίας και τα απεικονίζει στην μορφή εικονογράμματος στον πίνακα οργάνων και/ή στο σύστημα πλοήγησης. Το ίδιο ισχύει για το όριο ταχύτητας και τους περιορισμούς στην προσπέραση.

Χρησιμοποιώντας τα οδηγικά χαρακτηριστικά, το Driver Alert ανιχνεύει διαφοροποιήσεις από την συνηθισμένη συμπεριφορά του οδηγού και μία πιθανά μειωμένη αυτοσυγκέντρωσή του. Το σύστημα αναλύει δεδομένα κάθε 15 λεπτά της ώρα και αφότου έχει εκκινήσει ο κινητήρας, ενώ λειτουργεί σε ταχύτητες άνω των 65 χλμ./ώρα. Στην περίπτωση πιθανής κόπωσης του, ο οδηγός προειδοποιείται με μία οπτική ένδειξη στον πίνακα οργάνων ώστε να κάνει ένα διάλλειμα.


Ακολουθήστε τα Χανιώτικα Νέα στο Google News στο Facebook και στο Twitter.

Δημοφιλή άρθρα

Αφήστε ένα σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here

Μικρές αγγελίες

aggelies

Βήμα στον αναγνώστη

Στείλτε μας φωτό και video ή κάντε μία καταγγελία

Συμπληρώστε τη φόρμα

Ειδήσεις

Χρήσιμα