Δευτέρα, 18 Νοεμβρίου, 2024

Οι μοιραίες παραλείψεις που οδήγησαν στις εκτεταμένες καταστροφές του Κερίτη

Κύριε διευθυντά,
ο Νόμος υπ’ αριθ. 4258/14 Απριλίου 2014, όριζε τις διαδικασίες διευθέτησης υδατορεμάτων έως το 2018 που αντικαταστάθηκε από άλλο νόμο. Τέσσερα χρόνια ήταν αρκετά για να προβούν οι αιρετοί (εάν το ήθελαν) Α’ και Β’ βαθμού της Τοπικής Αυτοδιοίκησης στις αναγκαίες παρεμβάσεις ώστε να ήταν μικρότερες οι ζημιές από τις πλημμύρες, ιδιαίτερα του Κερίτη. Συγκεκριμένα: Ν4258 άρθρο 1§13 Διευθέτηση υδατορέματος: Η επέμβαση στο υδατόρεμα με την εκτέλεση των αναγκαίων έργων με σκοπό τη βελτίωση των συνθηκών ροής, τη μείωση των κινδύνων από πλημμύρες και τον έλεγχο των διαβρώσεων και αποθέσεων φερτών υλικών κλπ.
Στο άρθρο 2§1: Για την οριοθέτηση των υδατορεμάτων απαιτείται η εκπόνηση και υποβολή σε συμβατική και ηλεκτρονική μορφή Φακέλου Οριοθέτησης κ.λπ. (αναφέρεται σειρά απαιτούμενων στοιχείων σύνταξης). Στην παράγραφο 4 εδάφιο δ, ε, αναφέρεται ότι ο Φάκελος Οριοθέτησης μπορεί να συντάσσεται με μέριμνα της περιφέρειας ή του οικείου ΟΤΑ αντίστοιχα. Αξίζει να σημειωθεί, ότι η μελέτη του οικείου ΟΤΑ θεωρείται από τη Δ/νση Τεχνικών Υπηρεσιών της αρμόδιας Περιφέρειας εντός προθεσμίας τριάντα εργάσιμων ημερών από την υποβολή της.
Σε περίπτωση που απαιτούνται γνωμοδοτήσεις συναρμόδιων υπηρεσιών ή σε περίπτωση που τμήμα του προς διευθέτηση υδατορέματος εμπίπτει εν μέρει ή στο σύνολο του σε περιοχές NATURA 2000, οι συναρμόδιες υπηρεσίες γνωμοδοτούν εντός 45 ημερών. Σε περίπτωση που η παραπάνω προθεσμία παρέλθει άπρακτη η αρμόδια αρχή καθορίζει τις οριογραμμές χωρίς τη σύμφωνη γνώμη των συναρμόδιων φορέων ή υπηρεσιών.
Στο Αρθρο 4, Εξαιρέσεις από την Οριοθέτηση:
1. Δεν απαιτείται οριοθέτηση των υδατορεμάτων:
1.1 Για την εκτέλεση των πάσης φύσεων εργασιών άρσης προσχώσεων (κύρια αιτία εκτροπής της ροής), εξαιρούμενων των αμμοληψιών, καθαρισμού κοίτης, συντήρηση και αποκατάστασης, καθώς και επισκευές υφιστάμενων αντιπλημμυρικών έργων.
1.4 Για την κατασκευή ή επισκευή ή καθαίρεση γεφυρών και οχετών, καθώς και άλλων έργων προστασίας θεμελιώσεων γεφυρών, υπό την προϋπόθεση ότι αυτά συνοδεύονται από υδραυλική μελέτη.
Από τις παραπάνω διατάξεις του Νόμου, δινόταν η δυνατότητα επί τέσσερα χρόνια για τη Δημοτική Αρχή του Δήμου Πλατανιά, για την Περιφέρεια και μετέπειτα από το 2018 που περιήλθαν οι αρμοδιότητες σ’ αυτήν να προβούν ως όφειλαν για τα αυτονόητα, δεν ήταν δύσκολο καθώς διαθέτουν τεχνικές υπηρεσίες.
Αν η κοίτη του Κερίτη είναι οριοθετημένη και δεν το γνώριζαν είναι επιλήψιμο ή όχι; Οι συρματόσακκοι που υπήρχαν κατασκευάστηκαν σύμφωνα με την οριοθέτηση του ποταμού ή όχι; Αν γνώριζαν τα αναφερόμενα στο άρθρο 4 και δεν έκαναν χρήση για την προστασία Δημόσιας (Γέφυρα Κερίτη) ή ιδιωτικής περιουσίας (εκτεταμένες καταστροφές) δεν επισύρει καμία ευθύνη; Με μεγάλη ευκολία τα έριξαν στους οικολόγους, λες και οι οικολόγοι είναι υπεράνω του Νόμου.
Ας βγάλει ο αναγνώστης τα συμπεράσματα του.
Ευχαριστώ για τη φιλοξενία,
Βολάνης Μανούσος
δ. σύμβουλος Δ. Πλατανιά κάτοικος Σκινέ


Ακολουθήστε τα Χανιώτικα Νέα στο Google News στο Facebook και στο Twitter.

Δημοφιλή άρθρα

Αφήστε ένα σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here

Εντός εκτός και επί τα αυτά

Μικρές αγγελίες

aggelies

Βήμα στον αναγνώστη

Στείλτε μας φωτό και video ή κάντε μία καταγγελία

Συμπληρώστε τη φόρμα

Ειδήσεις

Χρήσιμα