Η Nissan εξετάζει σοβαρά το ενδεχόμενο να πουλήσει το 34% των μετοχών της στη Mitsubishi. Αν ολοκληρωθεί αυτή η μεταβίβαση, τότε θα δημιουργηθούν νέες ισορροπίες στη παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία και θα ανατραπεί η σχέση και των δυο ιαπωνικών μάρκων με τη Renault. Όταν την διοίκηση της γαλλικής αυτοκινητοβιομηχανίας Renault κατείχε ο Κάρλος Γκον, είχε δημιουργηθεί μια συμμαχία μεταξύ των εταιρειών Renault, Nissan και Mitsubishi. Βασικός στόχος της συμμαχίας είναι να μειωθεί δραστικά το κόστος εξέλιξης και παραγωγής των αυτοκινήτων, όπως ακριβώς κάνει με επιτυχία το γερμανικό γκρουπ VW.
Ο Κάρλος Γκον είχε προγραμματίσει και την πλήρη εξαγορά της Nissan από την Renault, αλλά αυτή η προσπάθεια δεν ολοκληρώθηκε γιατί συνεληφθεί στο Τόκιο το 2018 για οικονομικές ατασθαλίες. Η πανδημία και η πτώση των πωλήσεων στη παγκόσμια αγορά επιδείνωσαν την οικονομική κατάσταση των δυο ιαπωνικών μάρκων και γι’ αυτό εφαρμόζουν προγράμματα δραστικών περικοπών σε όλες τις δραστηριότητές τους.
Lockdown στα Χανιά και οι δημοσιογράφοι των “Χ.ν.” καταγράφουν καθημερινά τα σπουδαιότερα γεγονότα της τοπικής – και όχι μόνον – επικαιρότητας, στο “Ημερολόγιο καραντίνας.
Η Nissan, που αγωνίζεται να ανακάμψει από την ύφεση που προκλήθηκε από την πανδημία, θα μπορούσε να πουλήσει το μερίδιό της στη Mitsubishi, αναφέρει το Bloomberg. Μια τέτοια συμφωνία θα άλλαζε θεμελιωδώς την τριμερή εταιρική σχέση που χτίστηκε από τον Κάρλος Γκον, πρώην πρόεδρο της συμμαχίας, η οποία αντιμετωπίζει πολλά προβλήματα μετά τη σύλληψή του.
Η Renault κατέχει το 43% των μετοχών της Nissan και ελέγχει τη Mitsubishi. Η γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία προμηθεύει και τις δυο ιαπωνικές μάρκες με πλαίσια, κινητήρες, μηχανικά μέρη κ.α. αλλά μέχρι τώρα δεν έχει καταστεί δυνατόν να έχουν ικανοποιητική κερδοφορία.