….χώρα χωρίς δικαιώματα, που η ισχυρογνώμονη εξουσία ολοένα και περισσότερο της σφίγγει το ζωνάρι….
Günter Grass
Περί ιδιωτικοποιήσεων ο λόγος λοιπόν στη χώρα μας, παρόλο που οι μύθοι που προβάλλονται στα θετικά από τέτοιες ενέργειες καταρρέουν ο ένας μετά τον άλλο. Μύθοι όπως: οι ιδιωτικοποιήσεις βελτιώνουν τα δημόσια οικονομικά και αποτελούν εργαλεία ανάπτυξης, ακόμα ότι δημιουργούν νέες θέσεις εργασίας και περιορίζουν την διαφθορά δεν επαληθεύονται πλέον από την πραγματικότητα.
Να θυμίσω ότι από το 1995 έως 2008 όπου έγιναν σαρωτικές ιδιωτικοποιήσεις,από τις κυβερνήσεις ΝΔ και ΠΑΣΟΚ. με έσοδα περίπου 23 δισ., το δημόσιο χρέος δεν μειώθηκε, αλλά ανέβηκε στα 262 δισ., η διαφθορά δεν περιορίστηκε,… όσο για την ανάπτυξη;…. ακόμα την περιμένουμε. Να θυμίσω ακόμα ότι στη Γερμανία έχουν συγκεντρώσει υπογραφές για να γίνει δημοψήφισμα με αίτημα; Την επανακρατικοποίηση της ενέργειας, που είχε ιδιωτικοποιηθεί πριν 10 χρόνια. Οι Γερμανοί πολίτες είναι εξοργισμένοι με τις αντεργατικές τακτικές της ιδιωτικής εταιρείας καθώς και με τις αυξήσεις του ρεύματος. Τα τελευταία 2 χρόνια μόνο κατά 21%. Η χώρα μας πλέον, είναι η τελευταία στην Ευρώπη σε κρατικές υποδομές και δημόσιες επιχειρείσεις. Γι’ αυτό και ο ΣΥΡΙΖΑ σαν αντιπολίτευση μας διαβεβαίωνε ότι, τα ελάχιστα που έχουν απομείνει στο Ελληνικό κράτος δεν πρόκειται να τα ξεπουλήσει, γιατί απλούστατα είμαστε πολύ πιο κάτω από τον μέσο όρο στην Ευρώπη. Παρόλα αυτά ο πρωθυπουργός δέχθηκε την αποικιοκρατική συμφωνία για τα 14 κερδοφόρα αεροδρόμια της προηγούμενης κυβέρνησης, ΝΔ-ΠΑΣΟΚ χωρίς να υπάρξουν έστω κάποιες βελτιώσεις. Διαβάζοντας τη συμφωνία παραχώρησης, δεν είναι μόνο οι οικονομικοί όροι που μας εξοργίζουν, είναι και η υποτέλεια που διαφαίνεται σε όλο το κείμενο. Είναι η ντροπή που αισθανόμαστε σαν Έλληνες, πώς δέχθηκε το πολιτικό μας προσωπικό να υπογράψει μια τέτοια εξευτελιστική συμφωνία, …είναι η ντροπή που θα πρέπει να αισθάνεται η Ευρώπη, που κάτω από την πίεση του κ. Soible, αποδέχεται τέτοιους αντιδημοκρατικούς, εξευτελιστικούς και εν τέλει αποικιοκρατικούς όρους σε βάρος ενός αδύναμου μέλους της.
Με αυτήν την συμφωνία, καταλήστευσης της υπεραξίας του τουριστικού μας προϊόντος, η Γερμανία συμπεριφέρεται παρόμοια, όπως με το κατοχικό δάνειο, που τότε …κάτω από την απειλή των όπλων ….και τώρα κάτω από τον οικονομικό εκβιασμό, υφαρπάζει μέρος του δημόσιου πλούτου μας.
Η συμφωνία αυτή κόντρα στους κανονισμούς της Ευρώπης δημιουργεί μονοπώλια, προς όφελος των γερμανικών συμφερόντων, ενώ ζημιώνει το Ελληνικό δημόσιο, όπως αναφέρεται σε ρεπορτάζ της γερμανικής δημόσιας τηλεόρασης ARD. Η Fraport απαλλάσσεται από την πληρωμή δημοτικών τελών και Εν.Φ.Ι.Α. Δεν υποχρεούται να πληρώνει αποζημιώσεις για οτιδήποτε ατυχήματα συμβαίνουν στις εγκαταστάσεις της, γιατί απλούστατα θα πληρώνει το Ελληνικό δημόσιο, το οποίο είναι υποχρεωμένο να πληρώνει και τις ζημιές που προκύπτουν στις εγκαταστάσεις του αεροδρομίου, καθώς και τις νέες περιβαλλοντολογικές μελέτες που τυχόν χρειασθούν. Ακούγεται παράδοξο, αλλά το Ελληνικό δημόσιο υποχρεώνεται επίσης με αυτήν την σύμβαση να εγγυάται για τον δανεισμό του Γερμανικού δημοσίου, γιατί αυτό είναι ο μεγαλομέτοχος της Fraport!! Ακόμα σε περίπτωση που χρειασθούν απαλλοτριώσεις για επέκταση των εγκαταστάσεων, σύμφωνα με τα διεθνή πρότυπα, θα επιβαρύνουν αποκλειστικά το Ελληνικό δημόσιο. Όσον άφορα τα εργασιακά, η γερμανική εταιρεία δεν είναι υποχρεωμένη να κρατήσει τους υπαλλήλους που απασχολούνται στο αεροδρόμιο και τις αποζημιώσεις για τους απολυμένους καθώς και τα δικαστικά έξοδα τα επιβαρύνεται και εδώ ο Ελλην φορολογούμενος… Πολύ σημαντικό για την τοπική μας οικονομία, η περαιτέρω πορεία των αεροπορικών εταιρειών χαμηλού κόστους, όπου το μέλλον τους παραμένει αβέβαιο. Γιατί με αυτήν τη σύμβαση καθιερώνονται επιπλέον τέλη, χωρίς να μπορεί να παρέμβει αρμόδια κρατική Αρχή, τα οποία θα τα επιβαρύνεται ο επιβάτης. Τελειώνοντας δεν μπορώ να μην σχολιάσω την απαξία που τρέφει η γερμανική πλευρά προς το Ελληνικό δημόσιο και τις υπηρεσίες του. Ενας “ανεξάρτητος Μηχανικός”! αποκτά υπερεξουσίες και υποκαθιστά την ΥΠΑ και κάθε άλλη κρατική Αρχή στην εποπτεία έργων. Τώρα πόσο ανεξάρτητος θα είναι, αφού θα προσλαμβάνεται και θα πληρώνεται από τη γερμανική εταιρεία, μένει να το διαπιστώσουμε. Και ο πιο καλόπιστος παρατηρητής εδώ μηδιά. Σταματώ εδώ και αφήνω τον νομπελίστα ποιητή της Γερμανίας Günter Grass …Πιες επιτέλους, πιες! κραυγάζουν οι εγκάθετοι των Επιτρόπων· όμως ο Σωκράτης, με οργή Σου επιστρέφει το κύπελλο γεμάτο ώς επάνω…
Δυστυχώς για μας το πολιτικό μας προσωπικό, δεν τόλμησε να επιστρέψει το κύπελλο με το κώνειο στους εγκάθετους…