Στα φουλ ηλεκτρικά μοντέλα το βασικό ζητούμενο σε ότι αφορά την καθημερινή τους χρήση είναι η αυτονομία και σε αυτό ακριβώς το θέμα η BMW θέλει να δώσει λύση με την καινούργια εκδοχή της i3.
H οποία δεν διαφοροποιείται αισθητικά ή στο εσωτερικό -άλλωστε και η εξωτερική της εμφάνιση και ο εσωτερικός διάκοσμος παραμένουν και σύγχρονα και χαρακτηριστικά- αλλά στην μπαταρία της. Η καινούργια συστοιχία συσσωρευτών της λοιπόν έχει τις ίδιες εξωτερικές διαστάσεις με την προηγούμενη αλλά τόσο μεγαλύτερη ενεργειακή πυκνότητα (94Αh) όσο και αυξημένη χωρητικότητα 33 kWh, από τις οποίες μπορούν να χρησιμοποιηθούν οι 29. Τα αντίστοιχα νούμερα για τη βασική πλέον μπαταρία, μιας και θα συνεχίσει να διατίθεται, είναι 60 Αh και 22 kWh, πράγμα που σημαίνει πως το ενεργειακό περιεχόμενο της καινούργιας είναι αυξημένο κατά 50%.
Έτσι η αυτονομία της νέας i3 φτάνει, σύμφωνα με τον επίσημο κύκλο NEFΖ, τα 300 χιλιόμετρα (μέχρι τώρα 190), που στην πράξη αντιστοιχούν σε τουλάχιστον 200, χωρίς ο οδηγός να δείχνει ιδιαίτερη προσοχή και με χρήση των συστημάτων θέρμανσης ή κλιματισμού -σημαντικό αυτό, γιατί η χρήση τους απορροφά ενέργεια από τη μπαταρία και μειώνει την αυτονομία. Η μέχρι τώρα ρεαλιστική τιμή ήταν το πολύ 130 χιλιόμετρα, οπότε και εδώ η αύξηση ξεπερνά το 50%, καλύπτοντας και με το παραπάνω τις καθημερινές μετακινήσεις.
Με την καινούργια μπαταρία βελτιώνονται ελαφρώς και οι επιδόσεις, καθώς η ανανεωμένη i3, αν και το βάρος της έχει αυξηθεί στα 1.245 κιλά, χρειάζεται 7,3 δεύτερα για το 0-100. Παράλληλα η επίσημη μέση κατανάλωσή της είναι 12,6 kWh για κάθε 100 χιλιόμετρα, γεγονός που σύμφωνα με τη γερμανική εταιρεία της εξασφαλίζει τον τίτλο του πιο αποδοτικού ηλεκτρικού αυτοκινήτου της κατηγορίας της.
Προκειμένου να περιοριστεί η κατανάλωση ενέργειας η αμιγώς ηλεκτρική BMW εξοπλίζεται πλέον με λάστιχα που έχουν ακόμα πιο χαμηλή αντίσταση κύλισης, ενώ η νέα μπαταρία χρησιμοποιείται και στην έκδοση Range Extender. Σε αυτήν υπάρχει και ένας μικρός δικύλινδρος επαυξητικός κινητήρας βενζίνης (αυτό σημαίνει range extender), o οποίος αποδίδει 38 ίππους, λειτουργεί αποκλειστικά σας γεννήτρια φορτίζοντας τις μπαταρίες και εξασφαλίζοντας επιπλέον 130 χιλιόμετρα αυτονομίας στην καθημερινή χρήση, φτάνοντας συνολικά τα 330.
Ο χρόνος φόρτισης της i3 με τη μεγάλη μπαταρία των 94 Ah σε κοινό οικιακό δίκτυο είναι περίπου 10 ώρες, ενώ περιορίζεται σημαντικά με τη χρήση ταχυφορτιστών, πέφτοντας μέχρι και στις 2 ώρες και 45 λεπτά με τη χρήση αυτού των 22 kW. Ο χρόνος για το 80% της χωρητικότητας μάλιστα μπορεί να μειωθεί ακόμα και στα 40 λεπτά αν χρησιμοποιεί ταχυφορτιστής 50 kW συνεχούς ρεύματος.
Η νέα BMW i3 με τη μεγάλη μπαταρία των 94 Ah ξεκινά από 37.700 ευρώ, ενώ η αντίστοιχη έκδοση Range Extender κοστίζει από 47.600 ευρώ. Ενδιαφέρον είναι ότι η φόρτιση είναι δωρεάν στο συνεργαζόμενο δίκτυο, ενώ οι ήδη κάτοχοι I3 60 Ah που θέλουν μπορούν να την εξοπλίσουν με την καινούργια μπαταρία, με τάξη μεγέθους σε ότι αφορά το κόστος τις 8.000 ευρώ. Η παλιά μπαταρία που ανταλλάσσεται χρησιμοποιείται μετά την αφαίρεσή της κυρίως σε οικιακές μονάδες αποθήκευσης ενέργειας, ενώ και στην περίπτωση αυτή ισχύει η εγγύηση των 8 ετών ή των 100.000 χιλιομέτρων.
ΠΗΓΗ: cnn.gr