Κύριε διευθυντά,
όποιος ήθελε να σπουδάσει τις δεκαετίες ’60 και ’70 έπρεπε να ξεπεράσει αµέτρητες δυσκολίες, όπως φτώχεια, δίδακτρα, βιβλία, έλλειψη φροντιστηρίων και βοηθηµάτων.
Στα Λατινικά το 1971, ο αριστούχος εισαχθείς το 1968 αδερφός µου, πανηγύριζε επειδή πήρε 6. Όταν απόρησα, µου ‘δειξε µία στο πανεπιστήµιο σελίδα του µαθήµατος µε τους περισσότερους βαθµούς 0 (µηδέν), δηλαδή οι καθηγητές ήταν πολύ αυστηροί παρότι εισάγονταν λίγοι σε κάθε σχολή, µε λίγα πανεπιστήµια και πολλές ανάγκες για πτυχιούχους, αφού η χώρα προσπαθούσε να αναπτυχθεί µε βιοτεχνίες, βιοµηχανίες και να επουλώσει τις πληγές του Β΄ Παγκοσµίου Πολέµου, πετυχαίνοντας από τις µεγαλύτερες προόδους παγκοσµίως.
Στη δεκαετία του ’80, άρχισαν οι αθρόες εισαγωγές φοιτητών µε βάση εισαγωγής κάτω του 10, χωρίς να έχουν ούτε έδρανα να καθίσουν, ούτε βιβλία ή φωτοτυπίες να µελετήσουν. Έτσι έπεσε κάθετα η γνώση και η αξία των ελληνικών πανεπιστηµίων παγκοσµίως. Έπιασε και το µικρόβιο των καταλήψεων των σχολών από τους φοιτητές, των καταστροφών κτηρίων και εποπτικού υλικού. Το 1988 κατέλαβαν το Βιολογικό του Αριστ. Πανεπιστηµίου Θεσ/νίκης (Α.Π.Θ.) και µόλις το 2023 το “ανακατάλαβε” το κράτος, λες και ήταν κανένα ύψωµα του Β΄ Παγκοσµίου Πολέµου.
Τόσα χρόνια υπήρχε το άσυλο για κάθε έναν περιθωριακό, να µην αφήνει τη γνώση να διαδοθεί, ο Έλληνας φορολογούµενος να πληρώνει φοιτητικές λέσχες, εισιτήρια, βιβλία, προγράµµατα, για “αιώνιους φοιτητές” και η χώρα να φτωχαίνει µε τα δανεικά.
Για τούτο πρέπει να λειτουργήσει η πανεπιστηµιακή Αστυνοµία, να µην εµποδίζονται οι καθηγητές στη διδασκαλία τους και οι φοιτητές στη µάθηση που πληρώνει ο φορολογούµενος, που ίσως να µη σπούδασε, ούτε και τα παιδιά του.
Σε κανένα ευρωπαϊκό κράτος δεν χάνονται µαθήµατα, δεν καταστρέφονται κτήρια, δεν χάνονται εξεταστικές περίοδοι για χάρη “προοδευτικών” µειοψηφιών. Οµοίως να δηµιουργηθούν ιδιωτικά πανεπιστήµια, όπως στην Ευρώπη, µε τα ίδια κριτήρια εισαγωγής µε τα δηµόσια, αφού πιθανόν να µπορούν να δίδουν και άλλα εφόδια γνώσεων και δεξιοτήτων, που δεν µπορεί η ελληνική παιδεία και οικονοµία να παρέχει.
Έτσι θα περιοριστούν οι καταλήψεις και οι βανδαλισµοί, αφού θα υπάρχει η λύση του ιδιωτικού, χωρίς να πληρώνουν οι φιλοµαθείς φοιτητές ενοίκιο και έξοδα φοίτησης παραπάνω.
Γιάννης Καµηλάκης
συν/χος διδ/λος