Πίσω από την παραίτηση «για προσωπικούς λόγους» του διευθυντή ∆ευτεροβάθµιας Εκπαίδευσης Χανίων, κ. Ιωάννη Παναγιώτη Αµπελά (φωτ.), κρύβεται, όπως µαθαίνουµε, το ζήτηµα ίδρυσης Πειραµατικού Λυκείου στα Χανιά.
Παράγοντες του υπουργείου Παιδείας πίεζαν για µετατροπή του 1ου Λυκείου σε Πειραµατικό, µε τον κ. Αµπελά να προκρίνει ως λύση, µετά από έρευνα και διάλογο µε τις σχολικές κοινότητες, την ίδρυση νέου σχολείου ως Πειραµατικό Λύκειο.
Είναι προφανές ότι οι µαθητές του 1ου Πειραµατικού Γυµνασίου θα πρέπει να συνεχίσουν τις σπουδές τους σε Πειραµατικό Λύκειο που θα έπρεπε να είχε ιδρυθεί στα Χανιά. Ή σωστότερα, το Υπουργείο όταν ξεκίνησε τη λειτουργία του 1ου Γυµνασίου ως Πειραµατικό έπρεπε να είχε φροντίσει και για την ίδρυση του Λυκείου αντί να “τρέχει” την τελευταία στιγµή.
Στις 5 Οκτωβρίου 2023 σε διαµαρτυρία εκπαιδευτικών και γονέων, ο κ. Αµπελάς ανέφερε πως έχει τελειώσει οποιαδήποτε συζήτηση να µετατραπεί σε πειραµατικό το 1ο ΓΕΛ ή οποιοδήποτε άλλο από τα υπάρχοντα λύκεια των Χανίων και πως στις συναντήσεις µε γονείς και εκπαιδευτικούς είχε παρουσιάσει τον φάκελό του προς το Υπουργείο να αξιοποιηθεί το κτήριο της πρώην Εκκλησιαστικής Σχολής στον Άγιο Ματθαίο για να γίνει εκεί ένα Πειραµατικό Λύκειο, µια πρόταση που πάντως δεν προχώρησε. Επίσης παρατήρησε πως µε «αφορµή αυτό το ζήτηµα κάποιοι έµαθαν επιτέλους στα Χανιά ότι έχουµε πρόβληµα στη σχολική στέγη, το οποίο το κρύβουµε ορισµένες φορές κάτω από το χαλί! Στριµώχνουµε, δηµιουργούµε τµήµατα µεγαλύτερα παρά τις προθέσεις µας.
Επίσης, στις σκέψεις ήταν η προσωρινή στέγαση του Πειραµατικού Λυκείου στο παλιό ∆ηµαρχείο Νέας Κυδωνίας µέχρι την ανέγερση νέου κτηρίου σε χώρο που παραχωρεί το Πολυτεχνείο στο Ακρωτήρι.
Τελικά, ένας κατά γενική οµολογία, πετυχηµένος διευθυντής ∆ευτεροβάθµιας Εκπαίδευσης, ευγενικός και καλλιεργηµένος, που επικοινωνούσε µε εκπαιδευτικούς και γονείς και ήταν, όπως διαπιστώσαµε από τα ρεπορτάζ, ανοιχτός στο διάλογο, οδηγήθηκε σε παραίτηση.
Θύµα, όµως, είναι η ίδια η Παιδεία ενώ διαφαίνεται µια ακόµη φορά η, κατά τη γνώµη µου, λάθος νοοτροπία, να παίρνουν στο κέντρο και στα υπουργεία, βιαστικές αποφάσεις µε τους προϊσταµένους εκπαίδευσης να τους προτιµούν ως φορείς υλοποίησης προειληµµένων αποφάσεων και όχι ως ανθρώπους ικανούς να έχουν άποψη και να προτείνουν τις καλύτερες λύσεις καθώς ζουν µέσα στις τοπικές κοινωνίες.