Η ιδιαίτερη προσωπική ποιητική ματιά του διακεκριμένου φωτογράφου Μιχάλη Πολυχρονάκη αναδείχθηκε χθες στο πλαίσιο της εκδήλωσης με τίτλο “Η φωτογραφία του Μιχάλη Πολυχρονάκη” που διοργανώθηκε στο πλαίσιο της έκθεσης φωτογραφίας “Τοπία Αρχιτεκτονικής Εντροπίας” που πραγματοποιείται στη Δημοτική Πινακοθήκη Χανίων.
Mε αφορμή τη συμμετοχή του Μιχάλη Πολυχρονάκη στην έκθεση με την ενότητα φωτογραφιών “Σαπουναριό” που αναφέρται στο παλιό γκρεμισμένο πια εργοστάσιο της ΑΒΕΑ στη Νέα Χώρα, ο φωτογράφος Γιώργος Αναστασάκης μίλησε για την ξεχωριστή φωτογραφική οπτική του Μιχάλη Πολυχρονάκη που συμπληρώνει σχεδόν 30 χρόνια δημιουργικής πορείας: «Νομίζω ότι αυτό που χαρακτηρίζει τον Μιχάλη ως φωτογράφο είναι η πνευματικότητα. Είναι ένας άνθρωπος που έχει διαβάσει πολύ πάνω στη φωτογραφία και όχι μόνο και αντλεί στοιχεία από τα διαβάσματά του. Όπως επίσης, είναι ένας άνθρωπος που τελετουργεί έντονα κι αυτό είναι κάτι που περνάει στις εικόνες του», σημείωσε, μεταξύ άλλων, ο κ. Αναστασάκης μιλώντας στα “Χ.ν.”. Παράλληλα υπογράμμισε την αίσθηση ενός ιδιότυπου “χρέους” που διαπνέει τον Μιχάλη Πολυχρονάκη και το οποίο τον “οδηγεί” να καταπιάνεται καλλιτεχνικά με εμβληματικές περιοχές και κτήρια των Χανίων όπως το παλιό λιμάνι, η ΑΒΕΑ και τα Ταμπακαριά, τα οποία αναδεικνύει μέσα από τις εικόνες που δημιουργεί.
Ο ιστορικός τέχνης και εκ των επιμελητής της έκθεσης “Τοπία Αρχιτεκτονικής Εντροπίας” Κωνσταντίνος Πρώιμος σημείωσε ότι το έργο του Μιχάλη Πολυχρονάκη θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ως “εικαστική φωτογραφία” καθώς -όπως τόνισε- ο Μιχάλης Πολυχρονάκης προσέχει τις ποιότητες της ύλης σαν να είναι ζωγράφος, την ίδια στιγμή που δουλεύει με αμιγώς φωτογραφικά εργαλεία σαν ένας φωτογράφος δρόμου που αναζητά τη στιγμή για το κατάλληλο “κλικ”.
Ο πρόεδρος της Δημοτικής Πινακοθήκης Γιώργος Βαρουδάκης τόνισε για τον Μιχάλη Πολυχρονάκη ότι πρόκειται για έναν διακεκριμένο φωτογράφο που ξεχωρίζει το έργο του λόγω της αφηγηματικότητάς του και της ενασχόλησής του με εμβληματικούς χώρους των Χανίων.
Επίσης, αναφέρθηκε στην πλούσια φωτογραφική παράδοση των Χανίων εκφράζοντας την πεποίθηση ότι η φωτογραφία θα συνεχίσει την ανοδική πορεία της με την ανάδειξη κι άλλων φωτογράφων που τιμούν τα Χανιά με την τέχνη και το δημιουργικό τους ταλέντο.
Από την πλευρά του, ο Μιχάλης Πολυχρονάκης μιλώντας για τον Γιώργο Αναστασάκη σημείωσε ότι έχει ιδιαίτερη σημασία να αναγνωρίζεται η αξία του έργου ενός φωτογράφου από κάποιον άλλο φωτογράφο που βρίσκεται στην “αντίπερα όχθη”, δηλαδή έχει μια διαφορετική φωτογραφική ματιά: «Αυτό σημαίνει ότι μπορεί να διαφωνούμε φωτογραφικά αλλά σε σέβομαι. Κι αυτό είναι μια μεγάλη κατάκτηση και για εμένα αλλά και για τον Γιώργο», επεσήμανε ο κ. Πολυχρονάκης.
Οι επόμενες εκδηλώσεις
Οι επόμενες παράλληλες εκδηλώσεις που πλαισιώνουν την έκθεση Τοπία Αρχιτεκτονικής Εντροπίας, είναι:
•Σήμερα Πέμπτη 11 Ιανουαρίου 2018, 19.30, διάλεξη της επίκουρης καθηγήτριας του Τμήματος Αρχιτεκτόνων Μηχανικών του Πολυτεχνείου Κρήτης κ. Δήμητρας Χατζησάββα με τίτλο:
“Το τοπίο με κοιτά – χώρος και βλέμμα”: Το τοπίο όπως και η φωτογραφία είναι αντικείμενα του βλέμματος, δεν σχετίζονται μόνο με το τι βλέπουμε αλλά και με το πώς κοιτάμε, σημαίνουν ένα συγκεκριμένο τρόπο σκέψης και κατανόησης για τα πράγματα. Η διάλεξη θα εξετάσει την μετατόπιση στην σύγχρονη κατανόηση του χώρου από την αποστασιοποιημένη όραση σε αυτήν όπου παρατηρητής και αντικείμενο σκόπευσης βρίσκονται σε αμοιβαία σχέση και διαμόρφωση.
•Δευτέρα 15 Ιανουαρίου 2018, 19.30, παρουσίαση της δουλειάς του Σάββα Κόη και του Δημήτρη Μπαρούνη από τους ίδιους τους φωτογράφους και συζήτηση με το κοινό.
•Σάββατο 20 Ιανουαρίου 2018, 19.30, παρουσίαση της δουλειάς της Μαρίας Χουλάκη και του Σπύρου Ζερβουδάκη από τους φωτογράφους και συζήτηση με το κοινό.
Σε όλες τις εκδηλώσεις θα προεδρεύσει ο Κωνσταντίνος Β. Πρώιμος. Στις 20/1 θα προεδρεύσει μαζί με τον Ιωάννη Αρχοντάκη.