Πέμπτη, 19 Δεκεμβρίου, 2024

Η ρομποτική ως εργαλείο μάθησης (φωτ.)

Διερευνητικό εργαλείο μάθησης μπορεί να αποτελέσει η Εκπαιδευτική Ρομποτική όπως επισημάνθηκε σε επιμορφωτική ημερίδα που πραγματοποιήθηκε το πρωί του Σαββάτου στο 2ο Γυμνάσιο Χανίων.
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον είχαν κατά την διάρκεια της εκδήλωσης οι εφαρμογές Εκπαιδευτικής Ρομποτικής που κατασκεύασαν και παρουσίασαν μαθητές από το Γυμνάσιο Πλατανιά. Πρόκειται για ρομποτ Lego NXT τα οποία μπορούσαν να κατευθύνονται μόνα τους αναγνωρίζοντας και ακολουθώντας συγκεκριμένες γραμμές μαύρου ή λευκού χρώματος, ρομπότ- καταπέλτες κ.α
Μιλώντας για την Εκπαιδευτική Ρομποτική ο Σχολικός Σύμβουλος Πληροφορικής Γιώργος Γώγουλος, ανέφερε ότι η ρομποτική είναι μια επιστήμη η οποία από την αρχαιότητα είχε τις βάσεις εάν σκεφτούμε ότι «ο Τάλως ήταν το πρώτο ρομπότ, και μάλιστα έχει ξεκινήσει από την Κρήτη. Η εκπαιδευτική ρομποτική έχει πλέον αναπτυχθεί σε πολλές επιστήμες, πέρα από την τεχνολογία και την μηχανολογία,αλλά και στις θετικές επιστήμες. Κύριο στοιχείο που προσελκύει τους μαθητές είναι ότι πρόκειται για ένα διερευνητικό εργαλείο μάθησης. Ένα εργαλείο όπου οι μαθητές μαθαίνουν πράττονας, με εύκολο, πολλές φορές παιχνιώδη τρόπο, τα παιδιά με τον δικό τους τρόπο σκέψης και οργάνωσης επεξεργάζονται και αναλύουν προβλήματα όπως σε θέματα ανακύκλωσης, αλλά και σχολικά θέματα. Οι μαθητές δουλεύουν πάνω στο σενάριο και έπειτα αφομοιώνουν τις έννοιες που χρειάζεται να επεξεργαστούν. Άρα αυτό είναι μια πρόκληση για τα παιδιά».
Στα Χανιά εφαρμογές εκπαιδευτικής ρομποτικής αναπτύσσονται σε 2-3 δημοτικά σχολεία και 3 Γυμνάσια. « Βέβαια δεν είναι μια εύκολη προσπάθεια διότι η εκπαιδευτικό ρομποτική δεν αποτελεί επίσημο μάθημα- και αυτό είναι ένα κενό- αλλά μια επιπλέον σχολική δραστηριότητα μετά το τελος των μαθημάτων. Στόχος μας είναι η ευαισθητοποίηση μέσα από ημερίδες και σχολικούς διαγωνισμούς, έτσι ώστε τα παιδιά να έχουν την ευκαιρία μέσα από αυτόν τον δημιουργικό ανταγωνισμό να ανακαλύψουν καινούριες περιοχές μάθησης και να διευρύνουν τις οπτικές τους» τόνισε ο κ. Γώγουλος.
ΟΛΥΜΠΙΑΔΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΡΟΜΠΟΤΙΚΗΣ
Για τους Πανελλήνους διαγωνισμούς για παιδιά Δημοτικού και Γυμνασίου και την Διερευνητική μάθηση, μίλησε ο Γιάννης Σομαλακίδης από την WRO Hellas, μέλος της Ολυμπιάδας της Εκπαιδευτικής Ρομποτικής που γίνεται κάθε χρόνο σε διαφορετική χώρα. Φέτος η Ολυμπιάδα Εκπαιδευτικής Ρομποτικής διεξήχθη στο Κατάρ ενώ τον επόμενο Νοέμβριο θα φιλοξενηθεί στο Νέο Δελχί της Ινδίας. Συμμετέχουν 60 χώρες με φαβορί την Αμερική, τη Ρωσία, την Γερμανία,τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, την Ιαπωνία, Κορέα και Κίνα. Παρόλο τον έντονο ανταγωνισμό από ιδιαίτερες προηγμένες οικονομίες, η Ελλάδα με το 3ο Γυμνάσιο από την Ξάνθη, κατάφερε φέτος να φέρει το Ασημένιο μετάλλιο, στον τομέα του ρομποτικού ποδοσφαίρου.
Ο 2Ος Πανελλήνιος διαγωνισμός Εκπαιδευτικής Ρομποτικής για μαθητές Δημοτικού φέτος έχει ως θέμα τον Γαλαξία και ομάδες μαθητών θα δημιούργήσουν ρομποτικές κατασκευές που θα έχουν σχέση με το διάστημα π.χ εφαρμογές για κίνηση πλανητών, εκτοξεύσεις, περπάτημα αυτοκινήτων στον Άρη. Για τα Γυμνάσια, φέτος για πρώτη φορά θα πραγματοποιηθεί διαφωνισμός με θέμα ‘’Ταξίδι στην Αρχαιότητα’’ όπου οι μαθητές θα φτιάξουν ρομποτικές κατασκευές ξεκινώντας από την ιστορική περίοδο του πολέμου της Τροίας προσομοιώνοντας π.χ το πλοίο του Οδυσσέα και θα επιστρέψουν στην Ιθάκη.
«Θέλουμε να κινητοποιήσουμε γονείς και εκπαιδευτικούς ώστε να παροτρύνουν τα παιδιά να ασχοληθούν με την εκπαιδευτική τεχνολογία, αιχμή της οποίας είναι η εκπαιδευτική ρομποτική» σημείωσε.


Ακολουθήστε τα Χανιώτικα Νέα στο Google News στο Facebook και στο Twitter.

Δημοφιλή άρθρα

Αφήστε ένα σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here

Ειδήσεις

Χρήσιμα