«Χλωμό» φαντάζει το μέλλον της Φόρμουλα Ένα στη νοτιοανατολική Ασία, καθώς ο εμπορικός διευθυντής του πρωταθλήματος, Μπέρνι Έκλστοουν, δήλωσε σε γερμανικό περιοδικό ότι η Σιγκαπούρη δεν θέλει πια να «φιλοξενεί» γκραν πρι, μετά τη λήξη της σχετικής συμφωνίας την επόμενη χρονιά. Προηγήθηκαν οι σημερινές δηλώσεις του υπουργού Τουρισμού και Κουλτούρας της γειτονικής Μαλαισίας ότι η χώρα δεν θα «στεγάσει» αγώνα μετά το 2018, λόγω της πτώσης στις πωλήσεις εισιτηρίων και στα νούμερα τηλεθέασης, με αποτέλεσμα η περιοχή να μείνει χωρίς γκραν πρι της Φόρμουλα Ένα για πρώτη φορά από το 1998.
Ο αγώνας της Σιγκαπούρης κοστίζει περίπου 150 εκατομμύρια δολάρια Σιγκαπούρης (περίπου 99,2 εκατομμύρια ευρώ) ετησίως, το 60% των οποίων καλύπτει η κυβέρνηση. Διεξήχθη για πρώτη φορά το 2008 και το σχετικό συμβόλαιο ανανεώθηκε γι’ ακόμη πέντε χρόνια το 2012. Όμως, τα απότομα σχόλια του Έκλστοουν στο “Auto Motor und Sport” αφήνουν να εννοηθεί ότι οι διαπραγματεύσεις για νέα επέκταση δεν έχουν πάει καλά. «Κοιτάξτε τι έχουμε κάνει για τη Σιγκαπούρη» δήλωσε ο 86χρονος Βρετανός και συνέχισε: «Ναι, το γκραν πρι έχει κοστίσει στη Σιγκαπούρη πολλά χρήματα, αλλά επίσης τους έχουμε δώσει πολλά χρήματα. Η Σιγκαπούρη ήταν ξαφνικά περισσότερα από απλά ένα αεροδρόμιο για να μεταβείς ή να φύγες από αυτή. Τώρα πιστεύουν ότι έχουν φτάσει το στόχο τους και δεν θέλουν πια ένα γκραν πρι».
Πάντως, σε σχόλιά του στην εφημερίδα της Σιγκαπούρης “Straits Times”, ο Έκλστοουν ξεκαθάρισε πως η θέση της Φόρμουλα Ένα είναι ότι δεν θέλει να χάσει τη Σιγκαπούρη. «Τα λόγια μου εκλήφθησαν με έναν περίεργο τρόπο. Αυτό που είπα ήταν απλό, δεν έχει παρθεί απόφαση ακόμη. Οι διαπραγματεύσεις συνεχίζονται και το θέμα θα διευθετηθεί σύντομα… πριν από το τέλος του χρόνου, είμαι σίγουρος. Θέλουμε να επεκτείνουμε μακροχρόνια» τόνισε και πρόσθεσε: «Θα δούμε τι θα συμβεί».
Η Φόρμουλα Ένα ανακοίνωσε το Σεπτέμβριο το προσωρινό αγωνιστικό πρόγραμμα του πρωταθλήματος για το 2017, το οποίο, όπως και φέτος, περιλαμβάνει 21 γκραν πρι, αριθμός που είναι ρεκόρ. Το γκραν πρι της Σιγκαπούρης είναι ένας ξεχωριστός αγώνας στο πρωτάθλημα, καθώς διεξάγεται τη νύχτα στους δρόμους της πόλης. Αξίζει να σημειωθεί ότι οι θεατές, οι οποίοι παρακολουθούσαν δια ζώσης και τις τρεις ημέρες τον αγώνα, έφταναν την πρώτη χρονιά καθημερινά τους 100.000 κατά μέσο όρο. Το 2015 αυτός ο μέσος όρος έπεσε στις 87.000, ενώ φέτος σημειώθηκε νέα πτώση, καθώς το γκραν πρι της Σιγκαπούρης προσέλκυσε 73.000 θεατές κάθε ημέρα κατά μέσο όρο.