«Για περισσότερο από ένα μήνα η νέα Εθνική οδός Χανίων – Κισσάμου, από τον κόμβο του Γαλατά, μέχρι τον κόμβο του Πλατανιά, παραμένει κλειστή, καθώς μία κατολίσθηση, κατέστησε το δρόμο μη ασφαλή για τους διερχόμενους. Μεγάλος κίνδυνος υπάρχει και για αρκετές λαϊκές κατοικίες στην περιοχή του Σταλού, λόγω της κατολίσθησης» αναφέρει σε ανακοίνωση της η ΤΕ Χανίων του ΚΚΕ για τον ΒΟΑΚ.
Στην ανακοίνωση, επισημαίνεται ότι: «Φυσικά, οι αιτίες για τις οποίες μία συγκεκριμένη παρέμβαση από τις αρμόδιες υπηρεσίες, από την ημέρα της κατολίσθησης έως σήμερα, δεν έχει πραγματοποιηθεί, δεν σχετίζονται μόνο με τη βραδύτητα της ανταπόκρισης των μηχανισμών στην αντιμετώπιση των κατά καιρούς προβλημάτων. Εντοπίζονται και στις πιέσεις που ασκούνται από τους άμεσα ενδιαφερόμενους προς τις αρμόδιες υπηρεσίες, αλλά και το ποιους φυσικά εξυπηρετεί το συγκεκριμένο οδικό δίκτυο. Και φυσικά είναι γνωστό ότι, οι κατά κόρον χρήστες της Εθνικής οδού Χανίων-Κισσάμου,ειδικά αυτή τη χρονική περίοδο, δεν είναι τα τουριστικά λεωφορεία με τους τουρίστες-πελάτες, των μεγαλοξενοδόχων, αλλά οι απλοί κάτοικοι των γύρω περιοχών, αλλά και της πόλης των Χανίων, των οποίων τα συμφέροντα, αν μπουν στην ζυγαριά με εκείνα των μεγαλοξενοδόχων, δεν έχουν καμία τύχη. Για μια ακόμη φορά, αναδεικνύεται πως οι ανάγκες των εργαζομένων και των λαϊκών στρωμάτων που έχουν ως δικαίωμα, την ασφαλή μετακίνηση τους μέσω ενός σύγχρονου οδικού δικτύου περνούν σε δεύτερη μοίρα. Ως αποτέλεσμα αυτής της κατάστασης εδώ και ένα μήνα, σχεδόν, ο κυκλοφοριακός φόρτος από την νέα Εθνική οδό Χανίων-Κισσάμου έχει μεταφερθεί στην παλιά Εθνική οδό, ένα απαρχαιωμένο και άκρως επικίνδυνο οδικό δίκτυο, για όσους το χρησιμοποιούν. Κάτοικοι της περιοχής, επίσης, ανησυχούν για τις κατοικίες τους, καθώς η απομάκρυνση των μπάζων της κατολίσθησης, χωρίς προηγούμενες εργασίες υποστήριξης, μπορεί να αποβεί μοιραία.
Καλείται επιτέλους η κυβέρνηση και το αρμόδιο υπουργείο, άμεσα, να αντιμετωπίσουν με σοβαρότητα το πρόβλημα με γνώμονα το δικαίωμα των κατοίκων αλλά και των επισκεπτών των Χανίων για ασφαλή μετακίνηση.
Καλείται επίσης η κυβέρνηση να δρομολογήσει επιτέλους, την κατασκευή ενός σύγχρονου ασφαλή αυτοκινητόδρομου που θα διασχίζει από άκρη σε άκρη την Κρήτη, χωρίς να επιβαρύνει, προς όφελος των μεγαλοκατασκευαστών-εργολάβων δημοσίων έργων, τους κατοίκους και επισκέπτες του νησιού με διόδια, όπως έχει κάνει σε άλλες περιοχές της χώρας, μετατρέποντας τη μετακίνηση των λαϊκών στρωμάτων σε είδος πολυτελείας.
Μια τέτοια προσέγγιση όμως προυποθέτει την υιοθέτηση μιας εντελώς διαφορετικής πολιτικής με τις συγκοινωνίες, τους αυτοκινητόδρομους και το υπόλοιπο οδικό δίκτυο να υπάγονται 100% σε έναν ενιαίο κοινωνικοποιημένο φορέα κατασκευής, συντήρησης και λειτουργίας αυτών των έργων, σε συνεργασία με τον αντίστοιχο ενιαίο φορέα μεταφορών. Αυτό, όμως, απαιτεί, άλλες κοινωνικές συνθήκες με το λαό να κάνει κουμάντο στην οικονομία και με κεντρικό σχεδιασμό να την οργανώνει, έτσι ώστε να ανταποκρίνεται πλήρως στις σύγχρονες ανάγκες του»
Τα Χανιώτικα Νέα συμμετέχουν στην Πρωτοβουλία Journalism Trust Initiative (JTI) των Δημοσιογράφων Χωρίς Σύνορα, έχοντας συμπληρώσει και δημοσιεύσει την Αναφορά Διαφάνειας. Η Πρωτοβουλία JTI είναι ένα διεθνές πρότυπο για την και έχει ως στόχο την αποκατάσταση της εμπιστοσύνης του κοινού στα ΜΜΕ μέσω της ανάδειξης και προώθησης της αξιόπιστης δημοσιογραφίας,
Συμμετέχοντας στην πρωτοβουλία αυτή, αναλαμβάνουμε την ευθύνη να συμβάλλουμε στην καταπολέμηση της παραπληροφόρησης και να προάγουμε την αξιοπιστία και την ηθική στη δημοσιογραφία. Με αυτόν τον τρόπο, στηρίζουμε τις βασικές αρχές της ελευθερίας του τύπου και της δημοκρατίας, προσφέροντας στους πολίτες έναν αξιόπιστο πυλώνα πληροφόρησης.