Μέσα στην εποχή της παγκοσμιοποιημένης οικονομίας, η στήριξη της μικρής και μικρομεσαίας τοπικής επιχειρηματικότητας είναι ένα “στοίχημα” για τις πόλεις και τις κοινωνίες.
Μέσα σε ένα περιβάλλον που τα πάντα αλλάζουν τόσο γρήγορα και οι πολυεθνικές όπως και τα πολυκαταστήματα εξαπλώνονται παντού στο πλαίσιο της ελεύθερης αγοράς, ευτυχώς οι μικρές επιχειρήσεις υπάρχουν, επιβιώνουν και επιμένουν. Ερχονται όχι μόνο από το παρελθόν αλλά και από το μέλλον. Και η επιβίωσή τους είναι ζήτημα των τοπικών κοινωνιών, εφόσον δεν παρασυρθούν από τον… οδοστρωτήρα της παγκοσμιοποίησης.
Στο κάτω – κάτω η σχέση του καταναλωτή με τον τοπικό έμπορο – καταστηματάρχη είναι πάντα πιο ζεστή, πιο άμεση, πιο ανθρώπινη. Δεν περιορίζεται μόνο στους αναγκαίους… διαλόγους αλλά ενίοτε επεκτείνεται και σε άλλα ζητήματα που αφορούν στην πόλη. Θα συναντήσεις τον ντόπιο επιχειρηματία στον δρόμο, στον καφέ σου, στην εξοχή. Θα ανταλλάξεις μαζί του δυο λόγια.
Και μέσα στην εποχή της κρίσης, φαίνεται αυτό να το συνειδητοποιούν ολοένα και περισσότεροι. Οπως μας έλεγε χθες ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Χανίων, Νίκος Βουρλάκης, η κίνηση στις μικρές τοπικές επιχειρήσεις την περίοδο των εορτών ήταν υψηλότερη σε σύγκριση με πέρυσι.
Είθε να είναι υψηλότερη πάντα. Διότι η στήριξη της τοπικής οικονομίας δεν σημαίνει μόνο διατήρηση της κοινωνικής συνοχής αλλά σημαίνει και στήριξη του ίδιου του τόπου μας.