Η ιαπωνική εταιρία Toyota κυριάρχησε το 2015 για μια ακόμη χρονιά στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία, καθώς κατετάγη πρώτη για τέταρτο συνεχή χρόνο με 10,15 εκατ. πωλήσεις οχημάτων την περίοδο αυτή, σύμφωνα με τα στοιχεία που ανακοινώθηκαν σήμερα.
Ο όμιλος Toyota, που κάποια στιγμή απειλήθηκε από τη Volkswagen, η οποία μάλιστα τον είχε ξεπεράσει το πρώτο εξάμηνο, εντέλει διατήρησε την ηγεμονία του απέναντι στον γερμανικό κολοσσό, ο οποίος ταλανίζεται από το σκάνδαλο με τους “πειραγμένους” κινητήρες και την επιβράδυνση στην Κίνα, τη βασική του αγορά. Η VW, στην οποία ανήκουν 12 εμπορικά σήματα όπως η Audi, η Skoda, η Porsche και η Scania, πούλησε πέρυσι 9,93 εκατ. οχήματα.
Η αμερικανική General Motors (GM), που ήταν στην πρώτη θέση παγκοσμίως για 70 χρόνια πριν εκθρονιστεί από την Toyota, κατετάγη τρίτη με 9,8 εκατ. οχήματα.
Η Toyota, η οποία το 2014 έσπασε για πρώτη φορά στην ιστορία το φράγμα των 10 εκατ. οχημάτων (10,23 εκατ.) χάρη σε όλα τα εμπορικά της σήματα (Toyota, Lexus, Daihatsu, Hino), διατήρησε την πρώτη θέση παρά την μικρή πτώση των πωλήσεων (-0,8%).
Ειδικότερα, η εταιρία συνάντησε δυσκολίες στην Ιαπωνία (-6,5%), λόγω της εύθραυστης ανάκαμψης της τρίτης μεγαλύτερης οικονομίας στον κόσμο.
Για το 2016, η εταιρία στοχεύει στην πώληση 10,11 εκατ. οχημάτων, σύμφωνα με τις προβλέψεις που ανακοινώθηκαν στα μέσα Δεκεμβρίου.
Η Toyota κατέκτησε το 2008, στην αρχή της διεθνούς χρηματοοικονομικής κρίσης, την πρώτη θέση παγκοσμίως, την οποία μονοπωλούσε η GM, και διατηρεί έκτοτε αυτή τη θέση, με εξαίρεση το 2011, εξαιτίας του σεισμού και του τσουνάμι που στις 11 Μαρτίου της χρονιάς εκείνης είχαν πλήξει τη βορειοανατολική Ιαπωνία.
Τα Χανιώτικα Νέα συμμετέχουν στην Πρωτοβουλία Journalism Trust Initiative (JTI) των Δημοσιογράφων Χωρίς Σύνορα, έχοντας συμπληρώσει και δημοσιεύσει την Αναφορά Διαφάνειας. Η Πρωτοβουλία JTI είναι ένα διεθνές πρότυπο για την και έχει ως στόχο την αποκατάσταση της εμπιστοσύνης του κοινού στα ΜΜΕ μέσω της ανάδειξης και προώθησης της αξιόπιστης δημοσιογραφίας,
Συμμετέχοντας στην πρωτοβουλία αυτή, αναλαμβάνουμε την ευθύνη να συμβάλλουμε στην καταπολέμηση της παραπληροφόρησης και να προάγουμε την αξιοπιστία και την ηθική στη δημοσιογραφία. Με αυτόν τον τρόπο, στηρίζουμε τις βασικές αρχές της ελευθερίας του τύπου και της δημοκρατίας, προσφέροντας στους πολίτες έναν αξιόπιστο πυλώνα πληροφόρησης.