Στα τελευταίας γενιάς πετρελαιοκίνητα μοντέλα της, η Volkswagen πετυχαίνει μείωση εκπομπής ρύπων NOx σε ποσοστό περίπου 80%. Αυτό επιτυγχάνεται χάρη στην τεχνολογία ψεκασμού διπλής δόσης AdBlue, μιας καινοτομίας που εξέλιξε η γερμανική μάρκα και πρωτοπαρουσίασε στο νέο Passat, πριν περίπου ένα χρόνο και σήμερα την χρησιμοποιεί νέο Golf 2.0 TDI SCR 150 PS.
Η συγκεκριμένη τεχνολογία περιορίζει σημαντικά τα οξείδια του αζώτου στα καυσαέρια, με αποτέλεσμα οι εκπομπές ρύπων να είναι λιγότερες ακόμη και από αυτές ενός βενζινοκινητήρα. Για τη μείωση των οξειδίων του αζώτου απαιτείται αμμωνία, η οποία ψεκάζεται ως διάλυμα (AdBlue) στα καυσαέρια και σε συγκεκριμένη δοσολογία πριν από τον καταλυτικό μετατροπέα SCR. Το διάλυμα εξατμίζεται, δημιουργείται χημική ένωση με τον ατμό και σχηματίζεται αμμωνία. Στη συνέχεια η αμμωνία αντιδρά με τα οξείδια του αζώτου πάνω στην ειδική επίστρωση του καταλυτικού μετατροπέα SCR και ως προϊόντα προκύπτουν νερό και αβλαβές άζωτο (N2), το κύριο συστατικό του αέρα που αναπνέουμε. Αυτό που αξίζει να σημειωθεί είναι ότι η συγκεκριμένη τεχνολογία λειτουργεί και είναι αποδοτική ακόμα και σε κρύο ξεκίνημα, ενώ συνεχίζεται σε όλο το εύρος θερμοκρασιών, ακόμα και όταν ο κινητήρας λειτουργεί με μεγάλο φορτίο και πολλές στροφές για παρατεταμένο χρονικό διάστημα.