Η Volvo επεκτείνει τη συνεργασία της με την NVIDIA, προκειμένου να κάνει χρήση της NVIDIA DRIVE Orin στα μοντέλα επόμενης γενιάς. Πρόκειται για τεχνολογία με την οποία θα λειτουργεί ο υπολογιστής αυτόνομης οδήγησης.
Η μεγάλη υπολογιστική ισχύς είναι προαπαιτούμενο για την ασφαλή αυτόνομη οδήγηση. Η NVIDIA DRIVE Orin που ουσιαστικά είναι μία υπολογιστική πλατφόρμα τεχνητής νοημοσύνης και αποτελεί έναν πρωτοποριακό κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας, είναι ικανή να διενεργεί έναν πρωτόγνωρο αριθμό 254 τρισεκατομμυρίων πράξεων ανά δευτερόλεπτο.
Η Volvo σκοπεύει να γίνει ο πρώτος κατασκευαστής αυτοκινήτων παγκοσμίου βεληνεκούς που θα χρησιμοποιεί την συγκεκριμένη τεχνολογία για τη νέα γενιά των μοντέλων της, τα οποία βασίζονται στην επόμενη πλατφόρμα σπονδυλωτής αρχιτεκτονικής, SPA2. Το πρώτο αυτοκίνητο που θα εξοπλίζεται με την τεχνολογία συστήματος σε μικροκύκλωμα είναι το Volvo XC90 επόμενης γενιάς, το οποίο θα παρουσιαστεί το επόμενο έτος.
Όλα αυτά αποτελούν μέρος του σχεδιασμού της σουηδικής εταιρείας για την επίτευξη των υψηλότερων δυνατών προτύπων ασφαλείας. Η τεχνολογία θα συνδυάζεται με λογισμικό που αναπτύσσεται in-house από την Zenseact, καθώς και εφεδρικά συστήματα για τα φρένα και το σύστημα διεύθυνσης.
Η επιπλέον υπολογιστική ισχύς και η επεξεργασία γραφικών που προσφέρει η NVIDIA DRIVE Orin κάνουν δυνατή τη χρήση εξελιγμένων σετ αισθητήρων που απαιτούνται για την αυτόνομη οδήγηση, όπως η προηγμένη τεχνολογία LiDAR η οποία αναπτύχθηκε από τη Luminar.
Η πλατφόρμα SPA2 θα είναι επεκτάσιμη για αυτόνομη οδήγηση από την έναρξη της παραγωγής. Η λειτουργία αυτόνομης οδήγησης χωρίς επιτήρηση, Highway Pilot, θα ενεργοποιείται όταν είναι εξακριβωμένο ότι είναι ασφαλές, σε συγκεκριμένες γεωγραφικές τοποθεσίες και συνθήκες.
Ο επεξεργαστής θα διαχειρίζεται ζωτικές λειτουργίες του αυτοκινήτου, όπως το βασικό λογισμικό, τη διαχείριση ενέργειας και την υποβοήθηση οδηγού. Συνεργάζεται με τον υπολογιστή αυτόνομης οδήγησης και εστιάζει σε καθήκοντα που απαιτούν εντατικό υπολογισμό, όπως η τεχνητή όραση και η επεξεργασία δεδομένων από το LiDAR, παρέχοντας το υψηλό επίπεδο ασφαλείας που απαιτείται για την αυτόνομη οδήγηση.
Με αυτό τον τρόπο η Volvo συγκεντρώνει τους υπολογιστές, στα επόμενης γενιάς αυτοκίνητά της, ώστε να τα καταστήσει πιο ασφαλή, προσωποποιημένα και περισσότερο βιώσιμα, εξασφαλίζοντας και τη διαρκή τους βελτίωση.
Το πέρασμα σε μια κεντρική υπολογιστική αρχιτεκτονική μειώνει την πολυπλοκότητα. Αντί να βασίζεται σε πολλαπλές ηλεκτρονικές μονάδες ελέγχου, διάσπαρτες στο αυτοκίνητο, για τον έλεγχο των διάφορων λειτουργιών και συστημάτων, μεγάλο μέρος του λογισμικού αναπτύσσεται πλέον in-house και εγκαθίσταται σε έναν κεντρικό υπολογιστή μέσα στο αυτοκίνητο. Αυτό επιτρέπει πιο συχνές βελτιώσεις, αλλά και την ανάπτυξη χαρακτηριστικών μέσω ασύρματων αναβαθμίσεων.
Για την οριστικοποίηση των οικονομικών όρων της ενισχυμένης συνεργασίας ανάμεσα στη Volvo και την NVIDIA εκκρεμεί η τελική διαπραγμάτευση των δύο πλευρών.