Προκρίθηκαν σε πανελλήνια φάση διαγωνισµού Μαθηµατικής Λογικής και Υπολογιστικής Σκέψης
Σηµαντική διάκριση πέτυχε οµάδα τριών µαθητών του Λυκείου Σούδας στο πλαίσιο του 3ου Πανελλήνιου Μαθητικού ∆ιαγωνισµού Μαθηµατικής Λογικής και Υπολογιστικής Σκέψης Alan Turing 2023-24.
Οπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση του σχολείου, η οµάδα των τριών µαθητών της Β΄ Λυκείου του Λυκείου Σούδας πρώτευσε σε διαγωνισµό ανάµεσα σε όλα τα Λύκεια της Κρήτης προκρινόµενη έτσι στην Πανελλήνια φάση του διαγωνισµού που θα διεξαχθεί δια ζώσης στην Πάτρα, το Σάββατο 13/4/2024.
Σύµφωνα µε τον κανονισµό του ∆ιαγωνισµού οι τρεις πρώτες οµάδες στη βαθµολογία κάθε Περιφερειακής ∆ιεύθυνσης Εκπαίδευσης, λαµβάνουν έπαινο. Η πρώτη οµάδα στη βαθµολογία, κάθε Περιφερειακής ∆ιεύθυνσης Εκπαίδευσης προκρίνεται στην επόµενη –Πανελλήνια- φάση του ∆ιαγωνισµού.
Στο πλαίσιο αυτό, η οµάδα των τριών µαθητών θα ταξιδέψουν στην Πάτρα για να αναµετρηθούν µε τους αντίστοιχους µαθητές κάθε περιφέρειας της χώρας.
Η τριµελής µαθητική οµάδα του σχολείου, αποτελείται από τους: ∆ασκαλάκη Ανδρέα, Λειβαδιωτάκη Άγγελο και Νικολακάκη Νικόλαο.
Την όλη επιµέλεια και τον συντονισµό είχαν οι καθηγητές του Σχολείου κ. Αποστόλου Ματθαίος, Πληροφορικός και κ. Τζέτζιας Χρήστος, Μαθηµατικός, οι οποίοι και θα συνοδεύσουν την αποστολή.
Ακόµα στην ανακοίνωση αναφέρεται ότι «σύµφωνα µάλιστα µε πρόσφατη ενηµέρωσή µας ο ∆ήµος Χανίων ανέλαβε να καλύψει το µεγαλύτερο µέρος του κόστους του ταξιδιού αυτού βοηθώντας έτσι αποτελεσµατικά την συµµετοχή των µαθητών».
Οι γενικοί στόχοι του ∆ιαγωνισµού Μαθηµατικής Λογικής και Υπολογιστικής Σκέψης είναι:
• Να ενισχύσει το ενδιαφέρον των µαθητών/τριών για τα Μαθηµατικά και την Πληροφορική.
• Να αναπτύξει την προσωπικότητα των µαθητών/τριών, την αυτοεκτίµηση, την αυτοπεποίθηση και την αυτοαντίληψη µέσα από οµαδοσυνεργατικές µεθόδους επίλυσης προβληµάτων.
• Να ενισχύσει την καλλιέργεια της κριτικής, λογικής και αναλυτικής σκέψης των µαθητών/τριών µέσω της επίλυσης γρίφων και προβληµάτων.
• Να προωθήσει την οµαδική εργασία και συνεργασία για την επίτευξη κοινών στόχων, συµβάλλοντας έτσι στην ανάπτυξη επικοινωνιακών και κοινωνικών δεξιοτήτων.
• Να ενισχύσει την ικανότητα των µαθητών/τριών να διαχειρίζονται σωστά τον χρόνο τους σε µια δεδοµένη κατάσταση και να ανταποκρίνονται αποτελεσµατικά σε συνθήκες πίεσης, αναπτύσσοντας ταυτόχρονα δεξιότητες στρατηγικής επίλυσης γρίφων και προβληµάτων.
∆ικαίωµα συµµετοχής στον ∆ιαγωνισµό Μαθηµατικής Λογικής και Υπολογιστικής Σκέψης έχουν όλοι/όλες οι µαθητές/τριες της Ελλάδας που φοιτούν σε δηµόσια και ιδιωτικά σχολεία της Ελλάδας. Οι µαθητές/τριες από κάθε σχολείο που επιθυµούν να συµµετέχουν στον ∆ιαγωνισµό οργανώνονται σε τριµελείς οµάδες µε δυο “µέντορες – εκπαιδευτικούς” από το σχολείο τους (κατά προτίµηση κλάδου Μαθηµατικών και Πληροφορικής). Από κάθε σχολείο µπορούν να συµµετέχουν περισσότερες από µια τριµελείς οµάδες µαθητών/τριών.
Τα θέµατα – γρίφοι είναι κατά το δυνατόν διασκεδαστικά και ελκυστικά, βασιζόµενα σε αυθεντικά προβλήµατα που συχνά αντιµετωπίζουν οι πολίτες στην καθηµερινότητά τους, αλλά και επιστήµονες των Μαθηµατικών και της Πληροφορικής. Είναι διατυπωµένα µε τέτοιο τρόπο, ώστε να µην απαιτείται αυστηρά η προηγούµενη τυπική γνώση για να απαντηθούν (βασίζονται, δηλαδή, στην κριτική σκέψη και όχι τόσο σε κοµµάτι διδαχθείσας ύλης στο σχολείο).
«Ευχόµαστε λοιπόν καλή δύναµη και καλή επιτυχία στους Χανιώτες µαθητές, για την συµµετοχή τους στο Πανελλήνιο επίπεδο του ∆ιαγωνισµού αυτού», καταλήγει η ανακοίνωση του σχολείου