Νέα παρέμβαση χθες για τις εικόνες ντροπής με σκουπίδια, θάμνους και έλλειψη φωτισμού, που αντικρίζουν οι οδηγοί στον Βόρειο Οδικό Αξονα Κρήτης (Β.Ο.Α.Κ.). Στα προβλήματα, τα οποία ζητούν άμεσα λύση, αναφέρεται η Ενωση Τουριστικών Καταλυμάτων Νομού Χανίων, με επιστολή της προς την Περιφέρεια Κρήτης και τον Οργανισμό Ανάπτυξης Κρήτης, κάνοντας λόγο για μια «κατ’ ευφημισμόν εθνική οδό». Στην επιστολή, την οποία υπογράφουν ο πρόεδρος της Ενωσης Ι. Κουκουράκης και η γεν. γραμματέας Γ. Ατσαλάκη, αναφέρεται χαρακτηριστικά: «Το τελευταίο χρονικό διάστημα επανήλθε στο προσκήνιο με αφορμή τον φόρο αίματος που πληρώνει η Κρήτη τα τελευταία χρόνια στον σύγχρονο Μινώταυρο, τον Βόρειο Οδικό Άξονα του νησιού, που συνέχεια τρώει τα παιδιά της. Ούτε ο τουρισμός ούτε οι ανάγκες των κατοίκων της Κρήτης μπορούν να εξυπηρετηθούν από τον δρόμο που έφτιαξε η χούντα πριν 45 χρόνια. Ξανά οι συζητήσεις για νέα χάραξη, για διόδια, για πηγές χρηματοδότησης κ.λπ. Οι ανταγωνιστές μας η Μαγιόρκα, η Τενερίφη, η Γκραν Κανάρια, η Μαδέρα, παρότι ανήκουν σε χώρες όπως η Ισπανία και Πορτογαλία που μπήκαν μετά από εμάς στην Ευρωπαϊκή Ένωση, μπόρεσαν και κατασκεύασαν ένα σύγχρονο οδικό δίκτυο αυτοκινητοδρόμων μέσω των οποίων διακινείται με άνεση ο πολλαπλάσιος τουρισμός τους (πάνω από 14 εκατομμύρια σε ορισμένα από αυτά τα νησιά που έχουν έκταση μικρότερη της Κρήτης)». Στο σημείο αυτό επισημαίνουν: «Βέβαια, όταν οι χώρες αυτές επιδίωκαν τις χρηματοδοτήσεις για έργα υποδομής, εμείς στοχεύαμε άλλες επιδοτήσεις μέσω ενδεχόμενων πανωγραψιμάτων περισσότερο ελκυστικές στους ψηφοφόρους».
Αναφερόμενοι σε τωρινά προβλήματα του Β.Ο.Α.Κ. υπογραμμίζουν: «Εν μέσω λοιπών ατέρμονων συζητήσεων και οραματισμών όλο και απαξιώνεται ο υπάρχων δρόμος: α) Ο φωτισμός ελλιπέστατος με τις λάμπες να καίγονται και να μην αντικαθίσταται στους λιγοστούς κόμβους που υποφωτίζονται, β) Το πρανές στην άκρη της ασφάλτου ακαθάριστο και μπαζωμένο, γ) Η βλάστηση να έχει καλύψει τη λεγόμενη βοηθητική λωρίδα χωρίς να κουρεύεται εγκυμονώντας κινδύνους για μοτοσυκλετιστές που κινούνται στη δεξιά πλευρά του δρόμου, δ) Τα σκασίματα της ασφάλτου μετά από 45 χρόνια χρήσης αποτελούν κανόνα, ε) Όσο για τα πάρκινγκ και την καθαριότητά τους, ας μην συζητήσει κανείς. Οσοι τουρίστες είχαν την ατυχία να σταματήσουν σ’ ένα από αυτά, με τριτοκοσμική χώρα μας συνέκριναν, άλλωστε και η υπερυψωμένη θέα από ένα λεωφορείο, αν κάποιος κάθεται στο δεξιό παράθυρο προς αυτά, είναι “υπέροχη” με κάθε λογής σκουπίδι συγκεντρωμένο εκεί». Καταλήγοντας τονίζουν: «Μήπως με βάσει τα παραπάνω, πέρα από τις συζητήσεις για τον νέο οδικό άξονα, θα πρέπει να κοιτάξουμε και την υπάρχουσα σήμερα κατ’ ευφημισμό Εθνική Οδό και τις απαραίτητες βελτιώσεις που πρέπει να γίνουν άμεσα».