Ππεριοδική έρευνα για την κίνηση της αγοράς κατά την περίοδο των ενδιάμεσων εκπτώσεων του Νοεμβρίου. πραγματοποίησε το ΙΝΕΜΥ – ΕΣΕΕ. Όπως αναφέρει σε σχετική ανακοίνωση το Ινστιτούτο «η έρευνα ήταν τηλεφωνική με χρήση δομημένου ερωτηματολογίου σε δείγμα 150 επιχειρήσεων, εφαρμόζοντας στρωματοποιημένη δειγματοληψία σε δύο στάδια, σε εμπορικές αγορές αστικών κέντρων της χώρας. Τα αποτελέσματα της έρευνας δείχνουν μια μεσοσταθμική μείωση κατά 7% συγκριτικά με πέρσι και συνοψίζονται στα εξής έξη σημεία:
• Το 85% των επιχειρήσεων συμμετείχε στις ενδιάμεσες εκπτώσεις, ποσοστό αυξημένο σε σύγκριση με το Νοέμβριο του 2017 (80%).
• Οι περισσότερες επιχειρήσεις (47%) κατέγραψαν χαμηλότερες πωλήσεις σε σύγκριση με την αντίστοιχη περσυνή περίοδο, ποσοστό σημαντικά μεγαλύτερο σε σύγκριση με την αντίστοιχη εκπτωτική περίοδο του προηγούμενου έτους, (37% το 2017). Βέβαια τα τελευταία δύο έτη, αν και όχι η πλειοψηφία, σημαντικό μέρος των επιχειρήσεων βελτιώνει ή σταθεροποιεί τις πωλήσεις του την ενδιάμεση εκπτωτική περίοδο του Νοεμβρίου (Πίνακας 1).
Σε αντίθεση με το ποσοστό της έκπτωσης, όπως φαίνεται από τον Πίνακα 3, το ζήτημα των εκπτωτικών εμπορευμάτων κατά τις ενδιάμεσες εκπτώσεις έχει αλλάξει κατά την διάρκεια εφαρμογής του μέτρου.
• Περισσότερες από μία στις δύο επιχειρήσεις (54%) θεωρεί ότι οι ενδιάμεσες εκπτώσεις δεν επηρεάζουν τον συνολικό τζίρο φθινοπωρινής – χειμερινής περιόδου, ενώ ποσοστό 23% κρίνει ότι το συγκεκριμένο μέτρο έχει αρνητικό αντίκτυπο και 20% θετικό.
• Αναφορικά με την χρησιμότητα μιας ξεχωριστής περιόδου ενδιάμεσων εκπτώσεων οι απόψεις μοιάζει να διχάζονται.
• Όσον αφορά τη λειτουργία των καταστημάτων την Κυριακή των ενδιάμεσων εκπτώσεων η πλειονότητα αναφέρει ότι η λειτουργία της Κυριακής δεν επηρεάζει τον συνολικό τζίρο των ενδιάμεσων εκπτώσεων (39%) και το 20% δηλώνει ότι έχει αρνητικό αντίκτυπο. Επίσης, η ανάγκη απασχόλησης προσωπικού την Κυριακή καλύπτεται, είτε προσωπικά από τον επιχειρηματία, είτε με το υπάρχον προσωπικό δηλαδή, να πραγματοποιηθούν επιπλέον προσλήψεις. Τέλος, τρεις στις τέσσερις επιχειρήσεις φαίνεται να καταγράφουν αύξηση του λειτουργικού κόστους από τη λειτουργία των καταστημάτων τις Κυριακές ενώ η επισκεψιμότητα φαίνεται να είναι ανεξάρτητη από την λειτουργία της Κυριακής (47,7%).»