Δευτέρα, 23 Δεκεμβρίου, 2024

Υπερ της εξωδικαστικής επίλυσης διαφορών τάχθηκε ο γγ Εμπορίου, Αν. Παπαδεράκης

«Η διαδικασία εξωδικαστικής επίλυσης διαφορών είναι ανέξοδη για τον καταναλωτή, το αποτέλεσμα της εμπιστευτικό και εν αντιθέσει με τη χρονοβόρα δικαστική οδό, ολοκληρώνεται εντός τριμήνου».
Αυτό υπογράμμισε ο γενικός γραμματέας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή, Αντώνης Παπαδεράκης, σε ομιλία του για την Εξωδικαστική Επίλυση Διαφορών (ΕΕΔ), σε εκδήλωση του υπουργείου στο πλαίσιο της 81ης ΔΕΘ, με θέμα: «Εναλλακτική – Ηλεκτρονική Επίλυση Διαφορών – Όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε..!».
Ο κ. Παπαδεράκης ανέφερε επίσης, ότι εν μέσω άλλων προτεραιοτήτων και δράσεων της γενικής γραμματείας, που αφορούν στην προστασία του καταναλωτή, υπάρχει η πρόθεση να συζητηθεί με τη διοίκηση της ΕΡΤ η δημιουργία κύκλου εκπομπών με θέματα που θα άπτονται της ενημέρωσης του καταναλωτή.
Η κ. Σαλάππα, από τη διεύθυνση Πολιτικής και Ενημέρωσης Καταναλωτή του υπουργείου, παρουσίασε το ισχύον ενωσιακό και εθνικό θεσμικό πλαίσιο για την Εναλλακτική Επίλυση διαφορών και τους τρεις μέχρι σήμερα πιστοποιημένους φορείς ΕΕΔ, που είναι η Ανεξάρτητη Αρχή «Συνήγορος του Καταναλωτή», ο Μεσολαβητής Τραπεζικών και Επενδυτικών Υπηρεσιών και ο ιδιωτικός φορέας ADRpoint.

Η κ.Αθηνά Κοντογιάννη, αναπληρώτρια Συνήγορος του Καταναλωτή και διευθύντρια του Ευρωπαϊκού Κέντρου Καταναλωτή Ελλάδας, ανέφερε ότι τα 12 τελευταία χρόνια η Αρχή έχει καταφέρει να διευθετεί πάνω από 8 στις 10 καταναλωτικές διαφορές και εκτίμησε ότι με την εναλλακτική επίλυση εξοικονομούνται 22, 5 δισ. ευρώ ετησίως από τους ευρωπαίους καταναλωτές και 3 δισ. ευρώ από τους προμηθευτές, λόγω της μη προσφυγής στη δικαιοσύνη.

Ο κ. Ζουρδούμης από το Κέντρο Εναλλακτικής Επίλυσης Διαφορών ADR point, αναφέρθηκε στην ηλεκτρονική επίλυση διαφορών και εστιάζοντας στα πλεονεκτήματα αυτής της οδού, τόνισε ότι οι καταναλωτές είναι ανάγκη να ενημερωθούν για τη νέα αυτή διαδικασία, που τους δίνει το δικαίωμα να συμμετέχουν στη διαμόρφωση της λύσης που θα βρεθεί και οι επιχειρήσεις από την πλευρά τους να γνωρίσουν πως η εύκολη επίλυση θα λειτουργεί ως ανταποδοτική διαδικασία και εργαλείο φροντίδας του πελάτη.

Με τη σειρά του, ο κ. Κορωναίος, διευθυντής του Ελληνικού Συνδέσμου Ηλεκτρονικού Εμπορίου (GRECA), ανέφερε ότι το ηλεκτρονικό εμπόριο τα τελευταία χρόνια παρουσιάζει αυξητική τάση και ότι ολοένα και περισσότερα ηλεκτρονικά καταστήματα συμμορφώνονται με τις απαιτήσεις της νομοθεσίας για ενημέρωση, σχετικά με την ΕΕΔ, στις ιστοσελίδες τους.

Τέλος, οι κ.κ Φιλιππίδης, πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης και Τσεμπερλίδης, πρόεδρος του ΚΕΠΚΑ, χαιρέτισαν την πρωτοβουλία και επέστησαν την προσοχή, τόσο στη διατήρηση του μηδενικού κόστους λειτουργίας του μηχανισμού, όσο και στην ανάγκη διασφάλισης της αμεροληψίας των φορέων.


Ακολουθήστε τα Χανιώτικα Νέα στο Google News στο Facebook και στο Twitter.

Δημοφιλή άρθρα

Αφήστε ένα σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here

Εντός εκτός και επί τα αυτά

Μικρές αγγελίες

aggelies

Βήμα στον αναγνώστη

Στείλτε μας φωτό και video ή κάντε μία καταγγελία

Συμπληρώστε τη φόρμα

Ειδήσεις

Χρήσιμα